Uoči predstavljanja njegove najnovije kolekcije razgovarali smo sa Robertom Severom, jednim od rijetkih na našoj sceni koji se s punim pravom predstavlja kao modni dizajner i stilist. Umjetnik prepoznatljive estetike čiji je svaki model brižno promišljen do posljednjeg detalja, svoju će jesensko/zimsku viziju prezentirati 25. studenoga u zagrebačkoj tvornici TŽV Gredelj u Strojarskoj BB. Snimku revije moći će te pogledati na stranicama www.fashion.hr portala.
Novu ste kolekciju posvetili Francesci Divorsay; tko je ona?
Moja izmišljena muza.
O njoj ste napisali ste i novelu koju ćete također uskoro predstaviti...
Da. To je zapravo tajni dnevnik Francesce Divorsay, mlade žene oslobođene svih normi koje su je sputavale. Iako je vrlo razvratna i ima puno ljubavnika, njezin je privatni život skriven duboko ispod površine. Djeluje vrlo profinjeno, a svoju divlju i buntovnu intimu čuva samo za sebe. Upravo to je poveznica između Francesce i moje kolekcije: iako su divljina i bunt u opoziciji sa ženstvenošću i poetikom, oni savršeno funkcioniraju u simbiozi. Ta se kontradikcija reflektira i na modele: vrlo su eklektični i ekscentrični, ali istodobno ekstremno nosivi. A takva je i Francesca, nesputana individualka koja se voli osjećati udobno u svemu što nosi.
Ove ste se sezone posve ogradili od retra?
Smatram da retro nije potreban modernoj ženi. Modni citati mogu biti zanimljivi samo do određene granice. Osobno ne volim nostalgiju, a retro me asocira upravo na nju; da ljudima nešto ne nedostaje, ne bi se toga ni prisjećali. Suvremenoj modnoj sceni ne nedostaje, primjerice, Diorov New Look iz 50-ih godina. Nekoliko je sezona možda i bio interesantan jer je služio povratku ženstvenosti, ali danas više nema smisla. Ženstvenost se vratila i treba je istraživati u sasvim drugom kontekstu.
Odakle mnogim dizajnerima uopće potreba za modnim citatima?
Možda zato što se danas globalno ne događaju tako velike stvari kao nekada. Ništa više nije toliko inspirativno.
Vašu posljednju kolekciju obilježavaju printevi po kojima ste poznati; znači li to da citirate sami sebe?
Da, ali sam otišao puno dalje. Bilo bi mi dosadno tapkati u mraku i cijelo vrijeme plesati polku, kad su tu tango, valcer... Novi printevi bitno se razlikuju od onih koje sam koristio u svojim dosadašnjim kolekcijama. Sada su to grafike koje sam radio davno, kad mi je bilo 18, 19 godina. Njih smo skenirali i otisnuli na odjeću. Sve su grafike različite, pa se niti jedan print ne ponavlja, svaki model ima drugačiji. A krenuo sam i u duboko istraživanje forme. Ona je u novoj kolekciji znatno uža, pa su i modeli seksualniji nego prije. To ipak ne znači da je moj seksepil otvoren, on je vrlo doziran.
Jeste li se inspirirali trendovima?
Ne. Naravno da sam informiran o svemu što se događa na svjetskoj sceni, a trenutna moda neupitno utječe na sve nas, ali uvijek slijedim vlastite instinkte i estetiku. Nikada nemam intenciju kreirati modele koji podsjećaju na neke već lansirane. U novoj su kolekciji i veste-haljine, velike torbe i uske traperice koje su trenutni trend, ali su interpretirani mojim rukopisom.
Što najviše utječe na vaš rukopis?
Ljudi oko mene. Često promatram žene na ulici i razmišljam što im treba i kako bih im mogao približiti svoju viziju. Odjeća koju dizajniram uvijek reflektira individualnost, ali je u isto vrijeme i suvremena.
Kojem ste segmentu kolekcije posvetili najviše pažnje?
Kvalitetnim tkaninama. Bazirao sam se na vunu, pletivo i svilu koja me oduvijek opčinjava, a prvi put u kolekciju uvodim i jeans.
Kako se mislite boriti s jeans megabrandovima tipa Diesela, Sevena...?
Ne mislim se boriti s njima. Osim možda cijenom koja će biti puno prihvatljivija. Čini mi se besmislenim plaćati traperice 2000 kuna. Jeans me već dugo zanima, samo se postavljalo pitanje trenutka kada će profunkcionirati u nekoj mojoj kolekciji. Savršeno se uklopio uz najnovije modele prožete punkom i undergroundom, ima smisla i ne iskače iz konteksta.
Kojih bi pet odjevnih komada svaka žena trebala imati ove sezone?
'It' komade svake sezone nameću modni urednici, a svi dizajneri na neku foru uvijek imaju tih pet stvari u svojim kolekcijama. Ove sezone to su velika torba, dobar jeans, kaput, pletenina i čizme. Zapravo isto kao i svake zime. Bazični se komadi nikada ne mijenjaju, nov je samo kontekst njihove interpretacije.
Kako ih to danas treba interpretirati?
Meni je uvijek osnova individualizam: svatko treba iz trenda odabrati ono što mu najbolje pristaje uz osobnost i komadima koje sugeriraju dizajneri napraviti samo dobar okvir. Trend sam po sebi nikada nije zanimljiv.
Objavljeno: 20.11.2006. u 16:15