HRVATSKA MODA

Robert Sever o novoj kolekciji koja donosi još jednu čarobnu modnu priču

Intervju: Robert Sever

Robert Sever jedan je od onih dizajnera koji jako dobro poznaje svoju publiku, njeguje prepoznatljivu estetiku i ostaje vjeran romantičnom izgledu koji iznova svake sezone donosi nešto novo i svježe. Nažalost, situacija s pandemijom koronavirusa svima je promijenila planove, pa tako nismo uspjeli vidjeti novu kolekciju koja je trebala biti prikazala na jubilarnom 30. Bipa FASHION.HR-u, no to ipak ne znači da ne možemo zaviriti u djelić još jedne čarobne modne priče.

Severova žena je odvažna, samouvjerena, no s neodoljivom romantičnom notom kojom se prožimaju različiti zanimljivi printevi, jeans i detalji koji sve zaokružuju na pravi način. Aktualna kolekcija dolazi pod imenom 'Marija' te je Severova posveta majci koja ga je inspirirala i nadahnula za novu proljetnu viziju. Budući da svaka Severova kolekcija ima priču, ne sumnjamo da je ova jednako posebna kao i sve prethodne, stoga smo o svemu detaljnije popričali s dizajnerom i otkrili što se točno krije iza nove kolekcije, ali i na koji način se nosi s novonastalom situacijom.

Vaše prikazivanje novih kolekcija uvijek je svojevrsni performans i napomenuli ste prije nekoliko mjeseci kako isto očekuje i novu kolekciju za proljeće/ljeto. Iako su se okolnosti promijenile, biste li nam ispričali priču koja se krije iza najnovije kolekcije koju ste pripremili za ovogodišnji Bipa FASHION.HR.

Osobno zazirem od riječi performans jer za mene znači nešto previše teatralno, a to svakako ne želimo. Ono što volimo raditi je stavljati naglasak na nešto i svakom kolekcijom postići dojam nečeg zanimljivog ili novog. Taj proces nikada nije kalkuliran već uvijek dođe spontano kroz sam rad na kolekciji. Nekada je to grandiozna scenografija, nekada suradnja s glazbenicima, nekada video zapis. Danas imamo toliko mogućnosti da se izrazimo i da svoju viziju proširimo da možemo doista biti sretni u kojem vremenu živimo.

Kolekcija 'Marija' koju smo pripremili za proljeće vizualna je posveta mojoj mami. U stvari ovo je druga kolekcija koja nosi njeno ime nakon deset godina. Maštao sam o tome kako bi ona izgledala da je postojala u nekom drugom vremenu i kakav bi bio njen identitet. Možda bi bila umjetnica, možda muza. Ona je bila moja inspiracija u svemu što radim i stvaram.


Prisjetimo li se vaše kolekcije Vasilisa Severova i načina na koji ste ju predstavili; jeste li nešto konceptualno slično imali spremno i ovaj put?

Vasilisa je bila doslovno 'jedan moment u vremenu' i cijela priča se dogodila vrlo jednostavno i spontano. Moja draga prijateljica Tajana Čanić Stanković bila je autorica koncepta i izvedbe scene za tu reviju, pa sam upravo iz užitka rada s njom i za ovu kolekciju pozvao nju kao suradnika. Imali smo pripremljen cijeli vizualno-auditivni doživljaj koji nažalost nije zaživio na pisti zbog cjelokupne situacije u kojoj smo se svi zatekli. Upravo to je najtužnija stvar u cijeloj situaciji, ali sam siguran da ćemo u bliskoj budućnosti ponovno imati prilike pokazati sinergiju naših vizija, strasti i ljubavi prema onome što radimo.

Što vas generalno inspirira za kreiranje? Slobodna sam primijetiti da je gotovo uvijek riječ o mjestu ili osobi, jesam li u pravu?

Na kraju dana inspiracija su uvijek žene i njihove potrebe. Nikada ne stvaramo nešto što nije upotrebljivo, nosivo ili nema potpisne elemente RS branda. Bez obzira na trenutnu inspiraciju, bez obzira je li to osoba, film, epoha, knjiga, prije svega stvaramo odjeću za ženu koja živi sada - u suvremenom svijetu.


U svom dizajnu objedinjujete puno ručnog rada, odnosno oslikavanja ili korištenja različitih vezova, pa odakle ta ljubav prema eksperimentiranju s različitim tehnikama?

Uvijek sam bio opsjednut ručnim radom, već kao mali sam štrikao, radio goblene, crtao. Moj prvi odjevni predmet koji sam napravio bio je bijeli pamučni prsluk kojeg sam oslikao s likom Annie Lennox koja je već tada, meni klincu u 80-ima bila inspiracija. Kasnije sam stvarao i bojao odjeću za sebe, a kako dolazim iz radničke obitelji nismo imali novaca za trendi odjeću, pa sam uglavnom hodočastio Hrelićem, preuređivao odjeću i oslikavao da bi postalo nešto novo. To se možda čini kao nešto posebno, ali 90-ih u Primijenjenoj to je bilo potpuno normalno. Upravo u toj školi sam prvi puta shvatio slobodu stvaranja i eksperimentiranja i mnoge stvari koje sam tada naučio i danas primjenjujem kroz svoj rad.

Neminovno je dotaknuti se aktualnosti u svijetu i pandemije koronavirusa. Na koji način je situacija utjecala na Vaše poslovanje?

Mi smo prije svega brend koji ima vlastitu proizvodnju, i bavimo se dizajnom kao primarnim zanimanjem. Kao i svake proljetne sezone pripremili smo veliku selekciju odjeće koju smo stvarali kroz tri mjeseca. Nažalost nismo mogli kolekciju prikazati na pisti, ali smo kroz fotografije koje objavljujemo na društvenim mrežama našim klijenticama počeli pokazivati što smo sve stvorili upravo za njih. Vrlo smo sretni jer je odjek doista pozitivan i zaprimili smo jako puno online narudžbi.


Što mislite, koje su alternative za dizajnere kako bi zadržali kupce i uspjeli prezentirati svoj rad?

Sada je više nego ikada vrijeme da se vrlo realno sagleda svaki brand ponaosob i shvati što i kako radi dobro ili loše. Upravo zbog intenzivnih tržišnih potreba i situacije koja nas je sve zatekla, budućnost treba stvarati vrlo realno. Prije svega slušajte vaše klijente, slušajte njihove potrebe i stvarajte odjeću koja je realna. Odjeća za piste nije za sadašnjost i nije za budućnost. Ženama treba odjeća koju će moći nositi posebno za svaki dan. Treba dobro iskoristiti vrijeme za preispitivanje vrijednosti i hrabro raditi dalje.

Otkrijte nam svoje daljnje planove. Imate li u vidu predstavljanje aktualne kolekcije kad pandemija završi?

Prije službene objave pandemije počeli smo rad na ljetnoj RESORT kolekciji koja je nama redovito najprodavanija kolekcija. Imajući u vidu vruće ljetne dane i želju za slobodom koja nam toliko nedostaje ovih dana, stvaramo kolekciju koju ćemo predstaviti u lipnju. Vjerujemo da ćemo nakon ovog, vrlo realnog šoka za sve, itekako cijeniti upravo ono što stvaraju lokalni kreativci i vjerujem da će potreba za domaćim proizvodima biti veća nego ikada.


Foto: Robert Sever
Objavljeno: 13.04.2020. u 12:44

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p