HRVATSKA MODA

Saznajte sve o djevojci koja krije najbolja vintage blaga u Zagrebu

Intervju: m.o.t.h. vintage

Sonju znam već godinama i uvijek sam se divila njezinim vintage ulovima i kombinacijama u kojima je pljenila pozornost. Kreativka koju znate iz priče Emma & Nala njeguje još jednu veliku ljubav, onu prema vintage i second hand odjeći i modnim dodacima. S obzirom da na tjednoj bazi obilazi brojne second hand dućane i buvljake bilo je pitanje trenutka kada će odlučiti svijetu pokazati što sve krije na svojim vješalicama i policama. Sada imate tu priliku Sonja nikad nije bila aktivnija na svom m.o.t.h. vintage Instagram profilu na kojem na gotovo dnevnoj bazi objavljuje fantastične komade... Odlučila sam iz prve ruke saznati sve detalje o ovom genijalnom profilu, o tome kako je sve krenulo i što sve ima u planu za svoju malu platformu za kojom luduju brojne ljubiteljice vintage odjeće.


Sonja moram ti priznati da sam se ovom intervjuu posebno veselila. Kao velika ljubiteljica vintage i second hand robe ostala sam oduševljena tvojim Instagram second hand dućanom koji krije prava mala blaga. Kako si došla na ideju za pokretanjem m.o.t.h. vintage virtualnog dućana?

Pa bok Ana! Moram ti priznati da sam počašćena što si mom malom kutku Interneta dala svoje vrijeme i pozornost, i pozvala me na čašicu razgovora. Kako sam došla na ideju za pokretanjem Instagram profila?

Hm, jako spontano i s puno znatiželje i ljubavi iskreno govoreći. Volim vintage modu i modu općenito, ali ne u onom površnom smislu potrošnih trendova i one hit wonder stilova već u puno dubljem i osobnijem smislu cijele stvari; što je stil, što je osobni stil, zašto nam se sviđaju određene stvari, a neke pak druge ne. MOTH Vintage zapravo nikada nije trebao biti ništa drugo osim mog Insta vizualnog dnevnika gdje ja za sebe i svojih par frendica entuzijastica objavljujem inspiraciju iz modnih dekada koje me inspiriraju, ljude koji su mi osobna inspiracija (i ne nužno iz svijeta mode ili showbizza)i stajlinge koji mi izmamljuju osmjeh na lice. Nekako sam počela zatim fotkat sebe i svoje nenormalne kombinacije i znaš što; jako sam ugodno iznenađena pozitivnim feedbackom cijele priče. Long story short- MOTH je u svakom slučaju prvenstveno moj vlastiti passion project-platforma usmjerena na fotku, stiliziranje mentalnih komada robe,a pritom se zaista urnebesno zabavljam u cijelom procesu, a tek onda ‘dućan’.



Što za tebe znači vintage i second hand? Otkad te znam, uvijek nosiš retro robu i daješ život nekim odbačenim komadima…

Sjajno pitanje! Znači mi jako puno iskreno govoreći. Neki dan sam se baš uhvatila da razmišljam o tome kada sam zadnji put ušla u neki od high street dućana u Zagrebu. (Hvala Bogu imamo ih jako puno za birati iz njih- svega tri ili četiri.)

O tome što mi znači bi sad mogla cijeli esej napisati… Recimo stavimo na prvo mjesto veliki raskorak u kvaliteti današnje proizvedene robe, s recimo Levisicama ili svilenim košuljama proizvedenim prije 20 ili više godina. Te stvari su još uvijek kao nove, ok, meni su Levisice čak draže što su rasturenije, ali su praktički neuništive! Krojevi i materijali retro haljina, torbice iz Jugoslavije s potpisom Mirjane Marić koje su ručno rađene po malim obrtnim radnjama u Zagrebu i šire. Iz svakog tok komada osjetiš duh i kvalitetu i čak bi se usudila reći i karakter. Te stvari koje skupljam su mi i podsjetnik na neka stara nostalgična, i u prvom redu druga vremena...

Ok, pitanje koje sve zanima - odakle dolazi roba? 

Nema neke velike tajne; opsesivno obilazim sve buvljake u regiji i šire ponekad- vintage i second hand dućani. Ponekad mi ljudi, tj starije gospođe koje ne znaju što će više s tom pletenom torbicom od bambusa i kože koju im je suprug donio iz Afrike, same poklanjaju svoja blaga jer ne žele baciti. Helić naravno, ali i na svakom putovanju se potrudim iskopati vintage ponudu tog mjesta ili grada.



Kako kupuješ? Uvijek me zanimalo kako netko tko se bavi ovim poslom kupuje? Ja na buvljacima gledam robu samo za sebe, nikad ne idem van tog okvira. Kako izgleda jedna m.o.t.h. potraga za blagom?

Da, imaš pravo. Takav je i moj slučaj. Kao što sam rekla, ovo je prvenstveno passion project tak da kupujem većinom stvari koje bi i sama nosila. (znaš, za slučaj da se ne prodaju onda ih mogu i ja isfurati.) Ali, kupujem i stvari koje mi na prvi pogled oduzmu dah. To može biti zbog kvalitete, kroja, psihodeličnog ili čak bizarnog uzorka, izuzetnog craftsmanshipa (koliko prekrasnih talijanskih ručno rađenih cipela završi na smeću, bundi od raznih vrsti krzna, retro nakit ili ručno rađene torbice…). Imam par kriterija, i nije bitno koliko će komad možda stajati u mom spremištu, nekad će dobiti priliku da zasja ponovno, za novi život.



Pretpostavljam da si vezana uz većinu te robe jer si je iskopala iz neke hrpe i ti si joj dala novi život. Kako se odvajaš? Postoje li komadi koje nikad ne bi prodala ili oni koje prodaješ samo ako procijeniš da će odgovarati osobi koja ih kupuje?

Postoje komadi koje nikad ne bih prodala, ali to su ionako stvari iz moje osobne kolekcije, posebni zbog sentimentalnih ili nekih drugih razloga. Oni niti nemaju šanse doći u situaciju da moram vagati hoću li ih prodati. Iako, ovo kratko vrijeme koje se bavim ovom cijelom pričom, skužila sam da svaka stvarčica prije ili kasnije nađe svoju savršenu vlasnicu, ili obrnuto, kako ti je draže. Kad vidim kako na curi savršeno stoji ta zelena haljina ili levisice visokog struka, puno mi se lakše odvojiti od tih komada.



U tvom blagu se zasigurno krije komad na koji si najponosnija. Hoćeš li nam otkriti koji je to i koja je priča iza njega?

Tako je, u pravu si Ana! Iako, ne postoji neka posebna priča iza njih, netko je samo bio neoprezan rekla bi. Najdraži komad koji imam su definitivno Phoebe Philo era Ex-Celine crne čizmice sa srebrnom petom. Interesantno kako craftsmanship i kvalitetu iz starog Zagreba i onih malih zanatskih i obrtnih radnji danas možeš naći samo u dost skupim dućanima i brendovima. Našla sam ih u jednom zagrebačkom vintage dućanu za smiješnu lovu.



Kako ide biznis? Mi smo ipak Hrvatska, još uvijek u globalu volimo obilaziti dućane, isprobavati robu i ne kupujemo previše online. 

Rekla bih da interes za ovakvom pričom postoji, i sve više i više u zadnje vrijeme, što mi je neobično drago. Svakoj zajednici je potrebna zdrava doza diverziteta u bilo kojoj vrsti ponude, tako da se stvari pokreću kod nas i po tom pitanju.

Virtualni dućan si otvorila na Instagramu. Koliko je on po tvom mišljenju bitan za promociju? Jesi li se povezala s nekim fashionisticama/influencericama ili marketing radiš sama?

Pa ne bih svoj profil nazvala dućanom u tom smislu... Kao što rekoh, prvenstveno je moja mala platforma nad kojom ja imam potpunu kontrolu po pitanju sadržaja koji objavljujem. Volim fotkati, volim robu, volim se dužiti sa svojim istomišljenicima po pitanju vintage robe tako da je taj profil miks toga svega. Koliko sam uspjela shvatiti, ljudima se dopadaju moje fotke, i content. Malo sam i zatečena pažnjom koju je cijela stvar dobila, ali zbilja presretna jer sam u procesu upoznala takve divne ljude, i neke klijentice su mi toliko drage da smo se već i sprijateljile. To je nematerijalni benefit na koji nisam računala, upoznala sam svoje istomišljenike gdje se nisam niti nadala, upoznala sam curke za koje sam u prvi mah prosudila kao da ih vintage baš i ne zanima, da bi mi one na kraju kupile najotkačenije komade u ponudi. Nada postoji ipak! Nemam baš neki ambiciozni marketing u planu, mislim se s ovime baviti dok me veseli i u slobodnim trenucima od drugih ozbiljnijih stvari kojima se također bavim. Da ovu priču doživljavam čisto kao posao, promocija bi bila druga stvar. Ovako MOTH organski raste i uživam u neobaveznosti te priče.

Uvijek je fora kad te netko prepozna i isfura, ali biram ljude s kojima ću surađivati isključivo po sebičnom principu sviđanja/nesviđanja. A, što sve planiram, budete vidjeli!



Planiraš li organizirati pop up druženja? Mislim da bi ona bila veliki hit u Zagrebu jer bi djevojke imale priliku robu vidjeti uživo i sve isprobati...

Planiram! Takve vrste druženja su mi najdraže! Nekako mi je cilj barem jednom mjesečno organizirati ili sudjelovati na nekom većem buvljaku. T će naravno sve biti najavljeno na mojim Insta i FB pa pratite!

Razmišljaš li možda o otvaranju dućana? Ili misliš da je budućnost u virtualnom shoppingu?

Iako smatram da je budućnost u virtualnom shoppingu, sve mi je u životu u zadnje vrijeme digitalno kako kaže jedna draga frendica, tako da bi bilo fora imati fizički prostor i s mojim ostalim kolegicama koje se bave vintageom, radi malo dobrog starog druženja uživo. Mislim da nam svima nedostaje oldschool stvari.

Koji su planovi za m.o.t.h. vintage?

Nastaviti se baviti time u apsolutno u istom tonu kao i do sada, jako neobavezno, neopterećeno i neformalno, stavljajući naglasak na prekrasne komade robe, interesantne suradnje s autentičnim i originalnim ljudima te fora fotografijom. A za dalje tko zna...

Objavljeno: 26.04.2019. u 00:00
Tagovi: second hand, vintage

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p