HRVATSKA MODA

Saznajte sve o najekološkijim tenisicama na svijetu s hrvatskim potpisom

Popričali smo s braćom Boljar i saznali sve o MIRET tenisicama

Hrvatski brend MIRET, kojeg su prije pet godina pokrenula braća Hrvoje i Domagoj Boljar, na platformi za grupno financiranje Kickstarter jučer u večernjim satima je lansirao drugu kolekciju udobnih i izdržljivih ekoloških tenisica napravljenih od 97% prirodnih materijala. Samo danas tenisice su dostupne po promotivnoj cijeni, a saznali smo da je lista predbilježbi poprilično dugačka jer svi žele podržati brend koji je fokus stavio na očuvanje planete i generacija koje dolaze. Povodom lansiranja kampanje popričala sam s braćom Boljar koji su mi otkrili sve detalje o novim MIRET tenisicama koje dolaze u četiri linije i trinaest boja…

Koja je priča iza MIRET tenisica? Po čemu se razlikuju od većine tenisica koje možemo pronaći u ponudi dućana?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
MIRET tenisice stvorene su tako da budu u skladu s prirodom. Gotovo sva obuća izrađena je od kože, plastike i nafte. Zbog toga cijela industrija ima izrazito negativan utjecaj na okoliš. Naša tenisica je dokaz da se može napravili logičan korak prema održivoj modi.


Brend postoji već jedno duže vrijeme, no ovog proljeća ste krenuli s novom kampanjom i proširenom pričom…. Kako to?

Domagoj Boljar:
Ideja o ekološkoj tenisici MIRET začeta je prije 6 godina, kad je Hrvoje shvatio da je cijela industrija od proizvodnje materijala do korisnika ekološka bomba. Shvatio je da svojim znanjem može napraviti razliku. Kako smo cijelo to vrijeme radili na drugim projektima, MIRET se razvijao pomalo i u tajnosti. Nakon što smo lani lansirali prvu ozbiljnu kolekciju, prikupili smo iskustva kupaca i ugradili ih u drugu generaciju, koja je naša najekološkija do sada. U ovom trenutke tenisice su 97% izrađene od održivih materijala. No tu nećemo stati.

Odakle ideja da krenete u ovaj biznis? Kako je sve počelo? Pretpostavljam da vam je bilo urođeno da se bavite izradom cipela jer je vaš otac bio vlasnik poznatog brenda Mr. Joseph?

Hrvoje Boljar:
Naš otac dao nam je veliko znanje i poduzetnički duh. U ovaj biznis ušli smo nekako prirodno i logično sljedeći očeve stope. Ipak proteklih 10 godina bilo je teško. Puno puta smo se pitali ima li to smisla. Ustrajali smo jer smo si potpora, i jer su nas obitelji bile spremne trpjeti.



Zašto ekološke tenisice? U kojem trenutku ste odlučili da želite raditi nešto novo, sasvim drugačije od onog čime ste bili okruženi kao klinci?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
Vrlo smo brzo postali svjesni da obuća treba promjenu prema ekologiji jer smo kroz posao bili detaljno upoznati s tehnologijom i materijalima iza proizvodnje. Znamo kako izgleda proces proizvodnje obuće, a i kako izgleda životni ciklus cipele - na kraju ih svi bace u smeće. Bilo je očito da industrija obuće ne prati globalni zaokret prema zelenoj ekonomiji i osjećali smo se pozvani da postanemo dio rješenja.

Mediji su vaše tenisice prozvali najekološkijim cipelama na svijetu! Što mislite o tome?

Domagoj Boljar:
To je u velikoj mjeri istina. Sustainable fashion je 2020. velika tema, no mnogi brendovi nisu iskreni koliki su njihovi eko proizvodi zapravo eko. Mi smo rigorozni u razvoju proizvoda i želimo biti iskreni prema sebi i drugima.



Jedna od glavnih karakteristika MIRET tenisica je to što su biorazgradive. Upravo vas je to ubacilo na EIT Climate-KIC akcelerator, najveći europski program za akceleriranje startupova koji razvijaju rješenja s pozitivnim utjecajem na klimatske uvjete. Tu vijest smo čuli sredinom prošle godine, no ne znamo nikakve detalje. Kako je sve prošlo?

Hrvoje Boljar:
Naše tenisice su dizajnirane tako da minimiziraju utjecaj na okoliš u procesima proizvodnje materijala, korištenja ali i nakon korištenja. Zato biramo i razvijamo komponente na biljnoj bazi. Ipak, to ne znači da su biorazgradive u potpunosti. Kada se jednom razgrade - iza njih neće ostati čestice mikroplastike i teški materijali. Ono što u narednom periodu želimo razviti je tenisica koju će se moću kompostirati u vlastitom vrtu zajedno sa ostatcima hrane i biljkama. Pred nama je dug put, ali sve smo bliže.



Koje materijale koristite za izradu tenisica i kako zapravo izgleda taj cijeli proces?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
MIRET tenisice napravljene su od konoplje, kenafa, lana, pluta, drva, kukuruza, jute, eukaliptusa, kaučuka i 100% prirodne vune. Tenisice se proizvode kao i sve druge tenisice, ali magija je u odabiru partnera iz 9 zemalja EU koji s nama blisko rade na samom razvoju komponenti kako bi zadovoljavale našu viziju i ekološke standarde.

Ono što mene zanima - koliko su kvalitetne i trajne s obzirom na materijale? Vjerujem da ovaj dio ‘biorazgradive’ potencijalnim kupcima stvara upitnike iznad glave hoće li se raspasti?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
Upravo je u tome poanta. Pozitivan učinak stvaramo tek kad održivi proizvod ima trajnost, udobnost i dizajn jednak ili bolji od klasičnog. A u tome smo napokon uspjeli.



Još jedna cool karakteristika koja ih stavlja u sam vrh tenisica je svakako vodonepropusnost! Kako vam je to uspjelo?

Hrvoje Boljar:
Povezali smo se s partnerom koji s jednakom strašću već godinama razvija sredstvo za vodoodbojnost koje nije bazirano na nafti - već na prirodi. Kao i nama, nakon puno truda uspjeli smo u tome.

No, ni to nije sve - pročitala sam da imaju i certifikat za sigurnost hrane. Što to točno znači?

Domagoj Boljar:
Naš uložak izrađen je u potpunosti od prirodnog pluta i certificiran je baby-food-grade-safe certifikatom. Ipak, ne bi ih trebali jesti. (smijeh)



Kampanja je krenula i ekipa se već može predbilježiti za kupnju novih MIRET modela po promotivnoj cijeni… Kakav je odaziv? Što očekujete?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
Novu generaciju MIRET tenisica lansiramo u pretprodaji na platformi za crowdfunding Kickstarter. Odaziv je izvrstan, a podrška koju dobivamo iz Hrvatske je fantastična. Očekujemo da će kampanja biti uspješna jer smo se temeljito pripremili, no ne bih se upuštali u prognoze. Cilj je da kroz crowdfunding dobijemo ohrabrenje za nastavak našeg puta.



Osim na webshopu, gdje ćemo moći kupiti tenisice?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
Nakon crowdfunding kampanje planiramo nastavak prodaje na našem webshopu. Planiramo zadržati koncept direct-to-customer prodaje putem interneta, jer tako ostajemo u prisnoj vezi s našom zajednicom.

Koje su želje, a koji su planovi za 2020.?

Hrvoje i Domagoj Boljar:
Prvo treba izdržati ritam crowdfunding kampanje, a nakon toga krećemo s novim razvojem i novim dizajnom.

photos: Timy Šarec

MIRET možete podržati na Kickstarteru na sljedećem linku: MIRET

Objavljeno: 04.03.2020. u 00:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p