HRVATSKA MODA

Robert Sever predstavio je čak dvije nove kolekcije prepoznatljivog potpisa koji njegova publika obožava!

Animalia i Fantasia kao odraz najboljih elemenata RS dizajna
Za jesensku sezonu hrvatski brend koji slavi 20 godina postojanja i djelovanja na sceni predstavlja čak dvije kolekcije odjednom. Radi se o dvije pret-a porter kolekcije koje, iako imaju prepoznatljiv Severov potpis kroz oblike donose mnoge vizualne novitete. Porazgovarali smo sa dizajnerom Robertom Severom i otkrili kako to da se odlučio predstaviti dvije kolekcije istovremeno, što za njega znači današnja modna scena i kako utječe na njegov rad te kako je došlo do jedne zaista zanimljive suradnje...

Kako je izgledao kreativni proces stvaranja ovih kolekcija? Po čemu se one izdvajaju od prethodnih i zašto ste se odlučili predstaviti dvije istovremeno?

Početna ideja pri stvaraju obje kolekcije je bila kako zadržati naš prepoznatljiv potpis, koji je uvijek u koketiranju s cliche ženstvenim detaljima i laganom nostalgijom- a odmaknuti se od volana, čipke itd- i ponuditi malo jednostavniju a efektnu formu. Svakako je izazov kao takav, plus ideja da se izbace svi cvjetni uzorci po kojima smo poznati i staviti fokus samo na animal uzorak.

Isto tako u kolekciji sa Hdizajnom naglasak je bilo na ilustraciji kao takvoj, ponovno se namjerno odričući svih elaboriranih detalja. Željeli smo dvije kolekcije odjednom jer su udružene upravo sve ono sto najviše volimo i što stvaramo već 20 godina na hrvatskoj sceni.

Kolekcija "Animalia" kroz svojih četrdeset total look kombinacija stavlja fokus na različite životinjske uzorke, te ih svodimo na čiste i jednostavne forme kako bi funkcionirali u svakodnevnom oblačenju.
Profinjena, ženstvena, ležerna i chic odjeća stvorena je za prve jesenske dane – prije svega svakodnevne odjeće za posao kao i druge dnevne potrebe.

U kolekciju smo uvrstili i nekoliko posebnih i unikatnih kreacija za posebne prigode.






"Kod stvaranja i same proizvodnje prije svega razmišljamo kako bi ispunili potrebe žena, uvijek s nekom zanimljivom i novom estetskom pričom koja nam služi kao inspiracija pri stvaranju kolekcije.

Naglasak je kao i uvijek na vrlo nosivim komadima garderobe, koji su lako primjenjivi za dnevne situacije, pritom razmišljajući o tome kako svaka žena želi biti praktična i funkcionalna u dnevnim situacijama, a opet elegantna i chic
" – rekao je Robert Sever.








Kao modni dizajner poznati ste prema uporabi trapera - što ovaj materijal čini tako privlačnim za vas?

Volimo koristiti materijal koji je toliko poznat a u stvari vrlo često pogrešno kategoriziran kao nešto isključivo za jakne ili hlače. Rad na i s traperom pruža mnogo kreativnih mogućnosti, jer je prije svega jednobojan i jednoličan, i lako se tretira kao prazno platno koje se može oblikovati i manipulirati.
Vjerujem da je zahtjevno raditi u ovom materijalu i učiniti ga zanimljivim i posebnim.

U našim kolekcijama uvijek se bavimo i primjenom trapera na velik broj odjevnih komada, pa smo za jesen pripremili različite opcije upravo u tom materijalu. Da bi postigli industrijski izgled konačnog proizvoda, traper je finiširan posebnom stonewash tehnikom. Kao kontrast street style izgledu jeansa kombinirali smo ga s vrlo finim chiffonom, viskozama i brušenim pamukom, kako si dojam bio moderan i sofisticiran- poručuju iz RS branda. Ove sezone smo sve oblike pojednostavili zbog samog animal uzorka, te smo prepoznatljive volane, čipke i mašne zamijenili s elegantnom jednostavnošću.







Kako je došlo do suradnje s Hdizajnom?

Jednom prilikom naručio sam njihov poster i bio sam oduševljen cijelim pakiranjem i iskustvom kupovanja - kao netko tko se prvi puta susreće s njihovim radom. Povezali smo se kroz društvene mreže i vrlo brzo ustanovili da želimo nešto zajedno stvarati i kreativno se izazivati . U tom procesu osmislio sam "visual diary" i ideju po kojoj zajedničku ilustraciju svaki dan nastavlja raditi drugi autor- bez prethodnog dogovora o samom vizualu. Takva sloboda stvaranja vrlo je uzbudljiva i činilo mi se kao nova ide suradnje. Tim procesom vizualnog dijaloga stvorili smo ilustraciju "FANTASIA" koja je vodeći vizual na odjeći - ali koja će biti dostupna i kao dizajnerski poster koji može krasiti svaki interijer.

Druga kolekcija pod imenom "Fantasia" koja dolazi iz RS radionice nastala je u suradnji s grafičkim dizajnerskim brandom "Hdizajn" koji je poznat po svojim minimalističkim dizajnerskim posterima.
Kroz suradnju i zajednički rad na vizualima kolekcije stvoreno je 20 kreacija koje spajaju prepoznatljivu nosivu estetiku sa zanimljivim grafičkim rješenjima koji su glavni pečat ove suradnje.

"Iznimno nas raduje suradnja s Robertom Severom jer smo tako izašli iz naših okvira dizajnerskih postera i sudjelovali u jednom novom kreativnom procesu. Spajajući različite tehnike, od izbjeljivanja odjeće do zajedničkog crtanja glavnog vizuala naše kolekcije, ispričali smo jednu lijepu zajedničku priču koja se proteže od papira do tekstila.





Glavni vizual ove naše suradnje pod imenom Fantasia stvaran je kroz ideju da svakog dana dobiva novi oblik tako da ju nastavlja crtati drugi autor. Osim što je svoje mjesto pronašao na tkanini, vizual je ponuđen i kao poster u dvije varijante – pozitiv i negativ, u standardnoj veličini 50x70 centimetara.
" - poručuju dizajneri Hdizajna







Uz traper kao osnovni ove kolekcije, naglasak je na uniseks košuljama od pamuka, na koje je tehnikom sitotiska stavljen glavni vizual ove dizajnerske priče. Vrlo suvremena i nosiva kolekcija obiluje streetstyle citatima, pa predstavljamo i kolekciju od 20 unikatnih traper jakni koje su stvarane patchwork tehnikom i koja je svaka zasebno numerirana brojevima i bedževima koji potvrđuju da je svaki komad jedinstven.

Kolekcija sadrži i selekciju koja je izrađena od pamuka ili mikrofibre, tehnikom digitalnog tiska na tkanini. Ilustracija je povećana na svoj maksimum, te je digitalnim procesom uvećavanja postigla potpuno novi uzorak.

"Ideja kolekcije je upravo sinergija dvije kreativne strane, i ideja da dizajn treba biti uvijek otvoren za eksperimente i novitete. To smo - osim glavnim vizualom koji smo nazvali visual diary "FANTASIA" postigli i tehnikama poput ručnog oslikavanja izbjeljivačima i puzzle patchwork tehnikom. Ovakve suradnje su nužne i bitne da bi se međusobno podržavali, inspirirali i nadograđivali- i kao kreativci i kao ljudi" - kaže Robert Sever.







Osim odjeće ova suradnja je rezultirala i dizajnerskim posterima s ilustracijom koja može lako postati dio svakog doma. Obje kolekcije dostupne su putem službene web stranice brenda, Instagrama, FB stranice kao i u Showroomu na adresi Vlaška 78. Dizajnerski posteri mogu se naručiti na www.hdizajn.hr.

Modni komadi vašeg brenda postali su sinonim za ženstveno odijevanje kojem ne nedostaje samouvjerenosti. Kako se nosite s utjecajem svjetske modne scene i trendova? Stvarate li za sebe pa tek onda za ženu koja će to odjenuti ili nastojite udovoljiti novim generacijama poput primjerice GenZ?

Uvijek stvaramo jedino i isključivo za potrebe žena, pritom naravno dodajući vlastiti ukus kao osnovu branda. Osobno sve manje imam interesa za trendove ili ponudu hight street brendova jer su namijenjeni za manipulaciju tržišta, a ja uvijek zagovaram stil ispred trenda. Trend kao ideja me ne zanima. Svjetsku scenu uvijek gledam kao nešto nedostižno, ali i inspiraciju za svoj rad - kroz segment proizvodnje i razumijevanja same mode kao posla. U Hrvatskoj je moda, na žalost, još uvijek na nivou površnosti, malih proizvodnji i autora koji vrlo rijetko ili nikako ne dobivaju potvrdu za svoj trud ili doprinos - kako samoj kulturi života tako i ekonomiji zemlje.

Nedavno ste proslavili i veliku godišnjicu rada. Hoćemo li uskoro imati prilike vidjeti i novu Sever reviju?

Upravo negdje u ovo vrijeme prije 20 godina RS brand je imao svoju prvu reviju, tako da smo sretni da smo opstali toliko dugo na vrlo zahtjevnom tržištu. U ovom trenutku radimo na dvije nove linije "HOME & VINTAGE" kao i "RETRO CHIC" tako da bi revija, kao klasičan način prezentacije mogla biti tek s novom proljetnom kolekcijom.
Foto: Robert Sever
Organizacija i produkcija: Slobodan Velicki
Modeli: Iva Marušić, Irma Radeljić ( Talia models) i Lucija Slivar
Make up: Marko Tolić
Kosa: Kuća četki / Ilica 13
Asistenti: Fran Perkov, Lea Martini i Ida Šeba
Objavljeno: 12.10.2021. u 09:44

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p