HRVATSKA MODA

Sommarena je hrvatski brend čija će odjeća osvojiti sve zaljubljenice u dobar stil!

Intervju: Karla Ljubičić i Ana Jurjević
Dobro je poznato kako domaća modna scena nudi odlična dizajnerska imena čiji nas rad uvijek iznova oduševi, a ovog puta u fokusu je mladi brend Sommarena koji bez imalo problema može konkurirati već poznatim kolegama. Brend su osnovale Karla Ljubičić i Ana Jurjević, akademska kiparica i kostimografkinja, stoga nimalo ne čudi što je već sad itekako vidljiva posebna estetika koja odskače iz mase i pruža jedan novi, zanimljiv doživljaj mode. Budući da smo znatiželjno htjeli saznati sve o brendu, budućim planovima, ali i kreativnom procesu, u nastavku donosimo intervju koji otkriva sve i puno više od navedenog, stoga ne sumnjamo da će svi zaljubljenici u modu doći na svoje i oduševiti se ovim divnim domaćim brendom!

Tko se krije iza brenda Sommarena?

Sommarena su Karla Ljubičić i Ana Jurjević, prijateljice iz srednjoškolskih dana koje dijele sličan estetski senzibilitet. Karla je akademska kiparica i pored vizualnih umjetnosti, bavi se dizajnom tekstila i kostimografijom. Ana je diplomirana kostimografkinja iza koje su kostimografski projekti, a ljubav prema modi i odijevanju naslijedila je po ženskoj liniji nekoliko generacija svoje obitelji. Odrastajući smo zajedno i estetski sazrijevale, razvijale kritički stav i preispitivale dizajn i kvalitetu odjeće koja bi nam došla pod ruku. Upuštale smo se u samostalne kreacije ili prilagodbu odjeće svojoj figuri i svojem guštu i uglavnom nailazile na pozitivne reakcije okoline, a čini se kako je za sada upravo ovo ključ našeg zajedničkog samopouzdanja.



Kada se rodila ideja o pokretanju vlastite modne priče?

Godinama smo maštale o zajedničkom projektu i često izjavljujemo kako Sommarena apstraktno postoji već desetak godina. Službeno je pokrenuta krajem prošloga ljeta, kada smo konačno odlučile udružiti kreativnu energiju i ocijenile kako je 2020. godina prekretnica u našim profesionalnim životima. I gledajte kakva prekretnica!

Kakvoj ženi je namjenama estetika Vaših odjevnih predmeta?


Najčešće na umu imamo samosvjesne žene koje ljepotu pronalaze u sudaru funkcije i forme, cijene konkretan komad, dobar detalj i neopterećene su trendom ili drugim mišljenjem. Vjerujemo kako ovakva odjeća može pokriti širok spektar karaktera, senzibiliteta i prigoda i želimo da svaka od nas Sommarenu nosi i tumači na svoj način.



Koliko dugo radite na Sommarena kolekcijama i opišite nam kreativni proces koji se krije iza svega?

Od prvih crteža i prototipa do finalnog snimanja u prosjeku prođe tri do četiri mjeseca, a za ovo vrijeme se intenzivno družimo sa zadatkom kreativnog stvaranja, što je vjerojatno najzahvalniji oblik koji je naše prijateljstvo poprimilo. Dobro se razumijemo i uspješno komuniciramo i verbalno i neverbalno; sanjarimo, crtamo, šijemo, ispitujemo uzorke i ponašamo se kao nekakva suluda odjevna inspekcija. Suvišno je možda i napominjati kako su mnoge ideje i rješenja memorirana puno ranije nego li će se upotrijebiti i u tom kontekstu gradimo bazu određenih vlastitih rješenja za kojima posežemo s vremenskim odmakom, kada prepoznamo moment i prigodu.

Kakve su zasad reakcije publike?

“Zašto ste osnovale brend u baš najluđoj godini?!” Reakcije su pozitivne. Naše kolege i poznanici iz društvenog i profesionalnog okruženja Sommarenu promišljaju konstruktivno i zahvalne smo na toj perspektivi, a i prema pozitivnom odazivu javnosti procjenjujemo da smo na dobrome putu.


Slobodna sam primijetiti da Sommarena odjeća koketira s dekonstrukcijom, minimalizmom, ali pritom u potpunosti laska ženskom tijelu, pa odakle inspiracija i želja za izradom takvih odjevnih predmeta?

Naš se kreativni proces zapravo temelji na dekonstrukciji i suptilnom, ali presudnom izmaku iz klasične krojne slike. Inspiriraju nas ti isti osnovni krojevi nad kojima promišljamo, ali i želja za stvaranjem transformabilnih odjevnih predmeta, koliko i kada je to moguće. Vjerujemo da odjeća nosiva na više načina jednostavno pruža više načina na koje ju možete nositi. Jednako tako, vjerujemo u ušitke, jer uklanjanje viška materijala s kritičnih mjesta pročišćava krupnu sliku, kako tijela, tako i odjevnog predmeta.

Kako komentirate dominaciju trendova i svojevrsnu uniformiranost prilikom odijevanja?

Trendovima ne pripisujemo nužno negativne konotacije. Trendovi odražavaju kolektivnu dinamiku i raspoloženje vremena i njima se može pametno manipulirati i uključiti ih u vlastiti stil, ali potpuno posvećeno prepisivanje vlastite ličnosti prema vanjskom uzoru pomalo je bizarno. Pitanje mode i stila je intimno i subjektivno; neka svatko odluči za sebe, a mi se ne želimo smatrati odjevnim autoritetima dok smo fokusirane na vlastitu viziju.



Što mislite, na koji način potaknuti individualnost prilikom kupovine odjevnih predmeta?

Najvažnije je zapitati se što, koliko i kako kupujemo - kupujemo li kratkotrajno i jednosezonsko trendy zadovoljstvo proizvedeno u iznimno lošim uvjetima na siromašnom kraju svijeta ili stvarnu i dugoročnu vrijednost iz ruke domaćih stručnjaka? Da se razumijemo, mi osuđujemo kompanije koje na izrabljivanju radne snage ostvarajuju profit, ne osuđujemo kupce brze mode. Jasno je kako je brza moda cjenovno drastično prihvatljivija, ali smatramo kako gomilanje stvara konfuziju i opterećenje. Želimo pozvati kupce da razmišljaju što zapravo podržavaju vlastitim novcem. Svaka individualnost proizlazi iz autentičnog sustava vrijednosti, što znači da bi bilo daleko pametnije samostalno doživjeti i procijeniti vrijednost nekoga predmeta, nego dopustiti broju lajkova ispod sponzorirane Instagram objave da to učini za nas.

Što je za Vas dobar stil?

Odabirom odjeće odabiremo čime pokriti vlastito tijelo i taj je odabir, htjeli mi to ili ne, već izraz osobnosti - doslovno moramo nekako izgledati. Ako taj odabir dosljedno komunicira našu osobu, smatramo ga ok stilom, a ako je uz to zaigran, hrabar i odmjeren, smatramo ga baš dobrim stilom!



Unazad nekoliko godina, pitanje modne održivosti postalo je neizbježno u modnoj industriji. Sukladno tome, vodite li se održivim načinima proizvodnje?

U ovom je trenutku važno raspodijeliti odgovornost na proizvođača i kupca, gotovo podjednako. Odlučile smo se za obzirnu i odgovornu proizvodnju klasičnijih komada s dužim rokom trajanja, u maloj količini, po mjeri i lokalno, što svakako povećava troškove proizvodnje i konačnu cijenu proizvoda. Tek osluškujemo reakciju publike na ovakve ideje.

Koje materijale najčešće koristite prilikom kreiranja odjeće?

Koristimo gotovo isključivo prirodne materijale, a na minimalne ustupke u mješavinama materijala pristajemo u cilju bolje performativnosti odjevnog komada.

Ispričajte nam priču iza recentne ljetne kolekcije koju ste pripremili?

Ljetnu kolekciju smo složile video pozivima usred pandemije, a sama kolekcija, svjesno ili podsvjesno, sastoji se uglavnom od basic komada sa suptilnim intervencijama unutar forme. Osmislile smo, na primjer, gotovo obične, ali neobične T-shirt majice, koje su nam svima odjednom zatrebale. Nazovimo ih, prigodno, novo-normalnima. U trenucima visokog optimizma osmislile smo i koktel haljinu i još nekoliko komada s vjerom da će sve biti OK i da ćemo se jednom opet urediti za noćni izlazak u hlačama visokog struka i topiću bez grudnjaka.

Što od brenda Sommarena možemo očekivati u budućnosti?

U daljoj budućnosti ćemo svakako nastaviti inzistirati na vrijednostima i principima na kojima smo ovu cjelokupnu ideju i utemeljile, a u bližoj budućnosti očekujte topliju odjeću za jesen i zimu. Zapratite Sommarenu na društvenim mrežama, jer donosimo nešto strašno zanimljivo.

Objavljeno: 01.08.2020. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p