HRVATSKA MODA

Stylish modni dodatci koji će svaku kombinaciju učiniti boljom!

Intervju: MIKO

Prosinac je mjesec za koji vezujemo toliko lijepih događaja, a darivanje najbližih definitivno se ubraja među one najdraže. Poanta prosinačkog darivanja prije svega krije se u pomno odabranim detaljima, sitnicama i uspomenama koje ćemo dugo pamtiti i upravo zato ovog puta odlučili smo u sklopu #thinkbigshopsmall specijala predstaviti male domaće brendove koji nas svojom preciznom izradom i velikom kreativnosti, neupitno osvoje već na prvi pogled!

Tako je ovog puta na red došao Miko, jedan doista poseban domaći brend s ponudom ručno rađenih torbi koje ste već sigurno zapazili, a koji isto tako polako asortiman proširuje i na odjevne predmete. Miko čine mama i kćer, Slavonke Mirela i Matea Šimunić koje ovim brendom nastavljaju obiteljsku tradiciju koju je započeo Mirelin suprug, odnosno Matein otac. Ova divna obiteljska priča podsjeća nas na zajedništvo i sve ono lijepo što se dogodi kao produkt međuobiteljske suradnje te dokazuje da se vještim idejama, tradicija i moderni dizajn mogu spojiti u interesantno ruho koje definitivno iskače iz mase. Shodno tome, u duhu međusobnog pomaganja i podržavanja, ako ste u potrazi za unikatnim i nadasve drugačijim modnim detaljima, zašto ne bismo bili tu #jednizadruge i priliku dali malim brendovima kojima je to sada itekako potrebno, a koji će vam svojim unikatnim dizajnom pomoći da kreirate modne priče za pamćenje. Iz tog razloga, kako bismo vas pobliže upoznali s brendom Miko, njihovim načinom izrade, ali i detaljima vezanih uz kupnju i cijene, u nastavku donosimo intervju u kojem ćete saznati baš sve!

Za početak, ispričajte nam ukratko tko se krije iza brenda Miko i odakle ideja za samim pokretanjem?

Za ovo pitanje se uvijek vratimo 15-ak godina unazad. Tada je slobodan umjetnik, otac i suprug, Miljen Šimunić naslikao portrete ljudi slavonskog kraja - šokice i šokce. Tu je zapravo priča počela i zatim je stavljena na dugu pauzu. Miljenova supruga, kreativna majka ovog tima Mirela, krenula je malim koracima i počela se baviti dizajniranjem torbi iz hobija i ljubavi. Pri završetku studija, priključila joj se kćer, akademska kiparica, Matea Šimunić. Ideja je uvijek bila prisutna, ali mislimo da jedino što nas je kočilo je bio strah od nepoznatog. Prije dvije godine smo pojele strah i MIKO priča je počela.



Što biste istaknuli kao najveću posebnost brenda i što je 'ono nešto' što Miko razlikuje od ostalih?

Nismo jedini koji imaju dobru ideju i viziju i koji ulažu sav trud, ljubav i vrijeme u svoj proizvod, ali smo sigurno karakteristični radi malih umjetničkih djela koja krase naš dizajn. Smatramo da smo na poseban način uspjele spojiti tradiciju i suvremenu modu, zahvaljujući našoj ideji i motivima Šokice i Šokca.

Kako izgleda vaš modni atelje i kreativan proces izrade?

Uh, najčešće neuredno. Atelje je uvijek prepun uzoraka materijala, improvizirano spojenih komada tkanina u oblike odjevnih predmeta i torbi, prepun papira sa zapisanim i skiciranim idejama u kojima se kasnije jedva snalazimo, prepun je kutija, bojama i razgovora. U tom kreativnom neredu nastaju najbolje ideje. Ne možemo opisati kreativan proces izrade od početka do kraja jer najčešće ni same ne znamo kada je “počeo početak“ nekog dizajna. Npr. ideje za novu “THE“ kolekciju nastala je prije godinu dana, dok smo pripremale prošlogodišnju kolekciju za jesen i zimu, dok je za SAND kolekciju sve nekako ispalo drugačije od planiranog i izmjene su se dogodile u zadnji tren.

Kojim materijalima se koristite u svom radu?

Koristimo puno vrsta materijala. Najviše je zastupljena umjetna koža, ona je većinom “baza“ svake torbe, a onda se igramo s dodavanjem drugih materijala i boja poput vodootpornih materijala, pluta, scube, itd.

Slobodna sam zaključiti da glavninu vaše ponude čine različite torbe, ali i pokoji odjevni predmet. Što sve Miko nudi i imate li u planu proširiti asortiman?

Da, torbe su naša slaba točka oduvijek te nam je prirodno bilo krenuti s njima, no evo, u novoj “THE“ kolekciji predstavili smo i naš prvi odjevni predmet- suknju. Karakteristično za suknju je da se može nositi na više načina, s više strana i s opcijom mijenjanja motiva Šokice.



Odakle crpite inspiraciju i dogode li vam se katkad kreativne blokade? Kako doskočite tom 'problemu'?

Inspiraciju crpimo iz okoline, prirode, materijala, jedna od druge, na društvenim mrežama. Najčešće kada vidimo materijal, odmah stvorimo otprilike viziju u glavi na koje načine bismo ga mogle iskoristiti. Nekako se svaki put poklopi kada i dođe do blokade kod jedne, tu je druga da “spasi“ situaciju i tako stalno potičemo jedna drugu.

Budući da radite u paru, jave li se s vremena na vrijeme nesuglasice oko dizajna i finalne izvedbe ili je svaka od vas zadužena za svoj dio posla?

Naravno, nesuglasice su uvijek tu, ali nas one tjeraju na kompromis i iz tog kompromisa nastaje sve s potpisom našeg branda. Obje imamo svoj stil koji njegujemo i on je u isto vrijeme vrlo sličan, a potpuno različit. Ono što obje imamo u jednakom intenzitetu je ljubav prema modi, dizajnu i praktičnosti. Svaka ima svoj dio posla koji radi, ali smo uvijek na raspolaganju jedna drugoj i naravno, ništa ne bi bilo moguće bez naših pomagača koji nam iznimno olakšavaju posao i pretrpan raspored.

Što najviše volite u svom poslu, a što biste izdvojile kao najzahtjevniji dio?

Teško je odvojiti jedno od drugog. Ono što volimo i je najzahtjevniji dio. Obožavamo dizajnirati i stvarati nove stvari i kolekcije i istinski uživamo u tome, ali je to ujedno najteži dio jer donosi najviše prepreka sa sobom.

Danas dizajneri moraju biti, ukratko sve, pa shodno tome, koliko je teško u Hrvatskoj pokrenuti vlastiti brend, ali i nastaviti uspješno s njegovim vođenjem?

Odlučile smo raditi ono što volimo i stvarati ono što nam se sviđa i bile smo svjesne da uz to sve dolaze obaveze i odgovornosti koje neće biti lake i jednostavne. Idemo iz dana u dan, radimo, gradimo, stvaramo i ne odustajemo. Svaki novi dan, svaka nova torba, kolekcija, intervju, pogreška iz koje smo nešto naučili, korak naprijed, sve je uspjeh na koji smo ponosne.



U trenutnoj situaciji neminovno je dotaknuti se aktualne krize. Koliko je pandemija utjecala na vaš posao i osjetite li razliku u odnosu na razdoblje prije?

Utjecala je puno, stavila nas je na veliki test, ali mislimo da smo uspjele iz svega toga izaći pametnije, opreznije, ali i hrabrije. Unatoč svemu tome, odvažile smo se predstaviti novu kolekciju i nastaviti dalje, naravno uz prilagodbe koje su bile neizbježne. Ako želiš preživjeti, moraš se boriti, ali i prilagoditi situacijama koje se događaju. Strah od nepoznatog je normalan, ali se treba nositi s njim.

Iako su vremena izazovna, stara izreka kaže da je kriza zapravo prilika. Vodite li se i vi time te pripremate li nove kolekcije u skoroj budućnosti? Na čemu trenutno radite?

Sve ovisi o načinu prilagodbe. Ne kažemo da smo mi na 'točan' način prihvatile situaciju, ali smo krenule u nekom svom smjeru i snalazimo se kako najbolje znamo. Radimo na velikim stvarima trenutno za koje je potrebno i vrijeme i strpljenje i vjerujemo da će rezultat biti uspješan. Što se tiče rada na kolekciji, odgovor je uvijek potvrdan. Uvijek radimo na novim stvarima i kolekcijama, ideje su uvijek tu. Prije nekoliko dana predstavljena je nova “THE“ kolekcija koja je snižena 20% do onog trenutka dok ju ne objavimo na webu. Za kolekciju su karakteristična crna boja, linije i detalji u žarkim bojama. Sve torbe iz kolekcije mogu se nositi na minimalno 4 načina, baš kao i suknja.

Za one koji žele, gdje se mogu kupiti Miko modni komadi?

Web shop je u završnoj fazi izrade tako da se naši proizvodi zasad još uvijek mogu kupiti putem Facebooka i Instagrama.

Foto: Miko, Stella Mešić, Diana Mataković
Objavljeno: 12.12.2020. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p