HRVATSKA MODA

Suzana Koprivnjak: „Sad više nije natjecanje, sad igramo za ozbiljno“

Prvi intervju s ovogodišnjom pobjednicom natječaja LIFT by Perwoll
Suzana Koprivnjak 
Neopisivo je zadovoljstvo pratiti mladog dizajnera od samih početaka njegovog koračanja scenom. Gledati ga kako raste i razvija se i uvijek se sjećati onog prvog momenta kada ste ugledali neku njegovu kreaciju i pomislili kako ovdje postoji nešto, neka neobjašnjiva vibra i posebnost, neki talent koji će se, ako mu dopustite, izgraditi i postati najbolja verzija sebe samog. Kako vrijeme prolazi, mislim da to "izgrađivanje i stasanje" smatram jednom od najvećih satisfakcija ovog posla, filing koji ne blijedi, nego baš uvijek ispunjava nečim posebnim, uvjerenjem da radite nešto dobro.
 
Jedan od takvih primjera zasigurno je i mlada dizajnerica Suzana Koprivnjak, ovogodišnja pobjednica natječaja LIFT by Perwoll koji svake godine ima istu misiju - pronaći onaj rijedak talent i dati mu priliku da se izgradi najbolje što može. Vjerojatno ćemo se zauvijek, kada ćemo gledati buduće Suzanine modne korake, sjećati njezine diplomske kolekcije i pomisli: to je to!, njezinog nastupa na čarobnoj pisti BIPA FASHION.HR-a na Tomislavcu i gromoglasnog pljeska publike. Pred mladom je dizajnerskom nadom sada velika pista, stajanje bok uz bok renomiranim dizajnerima, igra u kojoj se više ne daju bodovi na papiru, a uspjeh se mjeri nekim drugim parametrima i potpuno smo uvjereni kako će Suzana vješto zaplivati i u tim vodama. S mladom nadom domaće modne scene porazgovarali smo prvi puta službeno o dojmovima i očekivanjima, a evo što nam je tim povodom otkrila. 
 
Suzana Koprivnjak i Ana Bogdan Suzana Koprivnjak i Ana Bogdan
 
Kao aktualnu pobjednicu natječaja za mlade dizajnere LIFT by Perwoll, zanima me što te ponukalo da pošalješ svoju prijavu?

Pratim vaše natječaje svake godine i nekolicina mojih fakultetskih kolega se već okušala na vašim pistama, a neki su odnijeli i pobjedu. Ove godine sam zaključila da sam i ja dovoljno sazrela u svom radu i da imam dobru modnu priču, koncept i naposljetku kolekciju koja bi mogla zainteresirati žiri i publiku. Moram priznati da sam sve poslala zadnjih dana natječaja jer sam tada bila zaokupljena međunarodnim modnim natjecanjem mladih dizajnera u Latviji na kojem sam sudjelovala upravo s ovom kolekcijom i fakultetskim obavezama, no danas mi je iznimno drago što sam se ipak odvažila na to i što je moj rad i trud prepoznat u kolekciji koju sam prezentirala kako od žirija tako i od publike. Smatram da za tako važno modno natjecanje trebaš imati dobru priču i kolekciju, ali i vještina i znanja potrebnog za izradu iste, oduvijek sam znala da nije samo tako prijaviti se na natječaj. Moraš stajati iza svega što radiš i biti pomalo izgrađen kao osoba ali i dizajner.
 
Suzana Koprivnjak
Kako je nastala kolekcija koju si prikazala pred publikom i žirijem LIFTa? Koja je bila nit vodilja pri stvaranju kolekcije koja te odvela do pobjede?

Kolekcija naziva „Reversed metamorphosis“ ili „Obrnute metamorfoze“ nastala je kao proces dugotrajnog istraživanja i razrade ideje kako u teoriji tako i u tehničkom smislu. Ova kolekcija je ujedno i moj diplomski rad na Tekstilno-tehnološkom fakultetu i pod mentorstvom docentice Jasminke Končić sam joj se u potpunosti posvetila i razradila do najsitnijeg detalja, naravno uvijek može i bolje ali mislim da sam kroz nju pokazala dovoljno kreativnosti, znanja i truda, što je žiri na posljetku i prepoznao. Sam koncept kolekcije je dosta složen, dolazi do preklapanja dva modna antipoda u outfitima, a onda još i do transformacija. Prvotna inspiracija su mi bile siluete visoke mode 50-tih godina, skulpturalnost i volumen materijala te bogatstvo,elegancija i profinjenost u kreacijama tadašnjih velikana Christiana Diora, Cristobala Balenciage i Charlesa Jamesa. Kao suprotnost toj harmoniji primarni odjevni predmeti su destrukcijski tretirani.
 
Suzana Koprivnjak 
Uzimam lemilicu, plamen, grijaču ploču i kreativna igra na materijalu tada nema granica. Fasciniralo me kako se pojavila dinamika, kako je materijal počeo mijenjati teksturu, došlo je i do mnogih prošupljenja i perforacija i materijal je jednostavno dobio dušu. Više nije bio običan i komercijalan nego je postao zanimljiv i vrlo živopisan. Ispod destrukcijskih silueta se naziru minimalistički odjevni predmeti u vidu hlača, suknji i bluzica od svilenog muslina s transparentnim dijelovima i profinjenim zaobljenim ovratnicima, koji služe kao neutralna podloga prilikom transformacije kolekcije. U svim odjevnim predmetima su ušiveni mali magneti i tako kolekcija u tren oka iz „visoko modne“ priče prerasta u nešto suvremeno i sklonije uličnom stilu. Odjevni predmeti tako postaju i multifunkcionalni, mogućnosti i načina odijevanja je mnogo, sve ovisi o tome koliko ste maštoviti taj dan.
 
Suzana Koprivnjak
Kakav je bio osjećaj prije nego li je prvi model zakoračio na pistu? Jesi li imala tremu? O čemu si razmišljala?

Iza mene je nekolicina manjih modnih revija, ali niti jedna ovako velika, bitna i dobro organizirana kao LIFT by Perwoll. Sam prolazak na natječaju, editorijal prije revije i moje ime u novinskim člancima u sklopu naslova „Sedmoro veličanstvenih“ su već izazvali veliku euforiju i prekrasan osjećaj. U zadnjim minutama prije početka revije nastupila je neka pozitivna nervoza, čak me i grč u nozi ulovio pa su me svi spašavali (smijeh)…Znala sam da sam ja svoj dio posla odradila i da je na manekenkama kako će one sve prezentirati te kako će žiri i publika prihvatiti, ali kad je krenula glazba i cure počele izlaziti na pistu, tijelom i umom ti prevlada neko neobično ushićenje, trema, osjećaji kao da se sudaraju i samo čekaš da sve dobro prođe i da čuješ pljesak. Na sreću manekenke su vrhunski odradile samu prezentaciju kolekcije, ipak je i tu postojao mali strah zbog izvođenja transformacija u hodu direktno na pisti, a nakon defilea se prolomio ogroman pljesak i vrisci u publici. Tada sam tek bila uvjerena da je sve dobro prošlo i da, Suzana, odradila si reviju na pisti FASHION.HR-a.
 
skicaskica iz Suzanine prijave za natječaj
 
Budući da te očekuje revija na velikoj pisti FASHION.HR-a, jesi li već počela razmišljati o konceptu kolekcije? Kakva su tvoja očekivanja?

Nadolazećoj reviji se izuzetno radujem. To sada više nije natjecanje, to je nešto ozbiljno i bitno mi je da se predstavim u najboljem svjetlu te opravdam svoju pobjedu. O svakom konceptu kolekcije razmišljam tako da on mora biti dovoljno originalan i kreativan, ali opet jednim dijelom i prihvatljiv široj masi jer je pista FASHION.HR-a bazirana na ready-to-wear modu. Oduvijek mislim da je sinergija kreativnosti i posebnosti, koju sam ja pokazala kroz destrukciju materijala, te nosivosti i minimalizma dobitna kombinacija. Od moje sljedeće kolekcije se može očekivati nekakav sličan spoj, znači minimalističkih i organičkih linija, a i materijal će vjerojatno imati neki moj poseban pečat u obradi. Trenutno sam u fazi kreativnog istraživanja za pripremu dobrog koncepta te u pronalasku idealnih materijala. Inspiracije dolaze i iz okoline, s modnih pista, iz povijesti odijevanja, umjetnosti , arhitekture…Treba naći dobar spoj i tada krenuti u realizaciju kolekcije koja će, nadam se, pobrati simpatije i pozitivne kritike.
 
Suzana Koprivnjak
Obzirom da si ove godine odnijela pobjedu, koji je tvoj savjet za natjecatelje generacija koje tek dolaze? Na što posebno treba obratiti pažnju? Odaj im barem dio svog recepta.

Za prijavu na natječaj je bitno pripremiti dobru modnu priču i biti siguran u nju, razraditi ju do najsitnijih detalja i puno raditi na njoj jer taman kada misliš da si ispunio sve zahtjeve i zaokružio cijelu priču, uvijek može i treba bolje. Dobro je uzeti dovoljno vremena da se to sve obavi bez pritiska, ipak se radi o vrlo bitnom natječaju i iz prošlogodišnjeg iskustva nehotične prijave „Prijavit ću se da se prijavim“ znam da brzinsko rješenje ne vodi ničemu. Mislim da natječaji bilo kojeg tipa i iz bilo koje sfere uvijek imaju i očekuju tu neku posebnost i prikazivanje nečeg dovoljno drugačijeg i zanimljivijeg nego li se može vidjeti u već uhodanim procesima i eventima. Sam ulazak među finaliste već puno znači jer imate mogućnost prikazati svoju kolekciju pred stručnim žirijem i publikom, a ove godine smo zaista svi dobili i izvrstan medijski publicitet koji je započeo već od najave natjecanja pa do odličnog editorijala za FASHION.HR.
  
Tina Lončar
Foto: Jure Perišić, Mateja Vrčković
Objavljeno: 24.07.2015. u 12:49

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p