HRVATSKA MODA

Teški izazovi za zagrebački tjedan mode

Smiju li strani dizajneri spašavati večer?

Koncentracija od šest dizajnerskih imena, koji su nam trebali pokazati svu raskoš domaće i strane mode, barem je uspjela u jednom - zainteresirala je publiku koja je očito gladna modnih događanja. Sinoć se u impozantnoj dvorani zagrebačkog Hypo Centra ponovno okupila modna klika koja djeluje pod zajedničkim nazivnikom Fashion Week Zagreb.

Gosti - dizajneri, među kojima su bili Jean Pierre Breganza (London) i Maria Escote (Madrid) došli su pokazati svoje kolekcije za jesen/zimu 2011./2012 i to paralelno s domaćim dizajnerima kao što su Sanja Jakupec, Ivan Midžić, Aba Tomičić i Ines Zrnc Gregorina. O fokusiranosti na jesensko/zimske komade ovdje zaista nema riječi - od konceptualnih performansa oplemenjenima harfom do laganih traper haljina i mračnog prizvuka kojeg su dozivali strani dizajneri - ovosezonski koncept uspio je zabaviti okupljeno mnoštvo. Uostalom, je li to grijeh?!

Što smo sve vidjeli na pisti?

Za otvaranje prve večeri zagrebačkog tjedna mode zaslužna je Sanja Jakupec koja nas je uspjela podsjetiti na nedavnu katastrofa koja se odvijala u Japanu. Tužna scenografija upotpunjena harfom, koja je evocirala sjetne trenutke života, kao i jednostavna kolekcija (!?) koja je snagu crpila iz ideje minimalizma, bili su zadovoljavajuća uvertira u kolekcije koje slijede. Igrati se japanskim utjecajima i ostati živ vrlo je teško. Od genijalnih majstora kao što Kawakubo, Yamamoto ili Watanabe ovdje nema riječi premda je očito kako je određen segment inspiracije zahvaćao i ovo područje.

  

                                                                  Sanja Jakupec i Ivan Midžić

Najveća zamjerka za deset modela koje smo vidjeli na pisti je obuća - skloni smo vjerovanju kako je svaka manekenka donijela svoje japanke što i nije najbolje rješenje kada nastojite prezentirati sve aspekte jednog koncepta. Za razliku od Sanje Jakupec koja se poigrala očitim motivima Japana, dizajner Ivan Midžić nema problema s modnim utjecajima. Njegova kolekcija nakita, koju nam je prezentirao na jednostavnim bijelim haljinama, stavila je u prvi plan goleme komade modnog asesoara.

Izvedene forme i tanka granica između skulpturalnosti i nosivosti obilježili su kolekciju koja se mogla prezentirati i u sklopu određenog dizajnerskog imena ili u sklopu suradnje. No, razumijemo zašto se dizajner odlučio na samostalnu prezentaciju. Stvar je efekta, zar ne?

Luckasta Aba Tomičić i odlični strani dizajneri

Jednostavne kreacije Ivana Midžića poslužile su kao odlična uvertira za suviše luckastu Abu Tomičić koju je teško sažeti u par rečenica. Od lolite u visokim čarapama i štiklama do trendeseterice koja se trudi dokazati kako još ima snage za teške modne bitke - Aba je na pistu izvela set modela koji su imali zajedničku poveznicu te razrađenu ideju koja je podigla dojam na viši nivo. Osim činjenice kako se dizajnerica dobro snalazi u izradi frakova (topla preporuka, op.a.) i bijelih košulja, valjalo bi podsjetiti kako je ready-to-wear nekim domaćim dizajnerima izazov kojeg teže savladavaju. Osim zasebnih komada, cjelokupni styling nije odavao dojam nosivosti što je u bitnom odredilo kolekciju.

  

                                                                   Aba Tomičić i Maria Escote

Vatrena Maria Escote, gošća zagrebačkog tjedna mode iz Madrida, odvela nam je underground zabavu koja nije prestala od sredine devedesetih. Kolekcija koja je dozivala mračne, ali iznimno seksualno trenutke istinske slobode, pokazala je domaćim dizajnerima što znači total look. Od frizure i make-up-a (u kojem su se isticale usne trule višnje do okruglih naočala) do prozračnih materijala i seksi silueta - ova dizajnerica razumije prirodu materijala i način kako ih najbolje satkati u kolekciju. Uz dominaciju ženske ljepote lišene svih barijera, ova je dizajnerica odličan primjer kako dosadi nije mjesto na pisti, kamo li malograđanštini.

  

                                                         Ines Zrnc Gregorina i Jean Pierre Breganza

Ubrzo nakon gospođe Escote, uslijedio je manifest pretjerivanju po receptu osamdesetih godina prošlog stoljeća, ali i snažne zaljubljenosti u detalje. Osim što su njeni modeli nosili svjetleće asesoare na glavama, Ines Zrnc Gregorina nam je prikazala cijeli set laganih traper haljina, ali i puf suknji kojima se nastoji dodvoriti mlađoj publici. Bez obzira na  spajanje nespojivog, dizajnerica je uspjela nametnuti svoju viziju koju će rijetko tko moći izvesti na ulice. Osim ako se striktno ne držite pojedinačnih komada.

Čast zatvoriti večer imao je odlični Jean Pierre Breganza koji nam dokazuje kako je londonska modna scena i dalje velik rasadnik talenata. Štićenik Karl Lagerfelda, koji zna što žene vole vidjeti u svome ormaru, mora biti svjestan kako je njegova kolekcija možda i najbolje od prve večeri Fashion Week-a Zagreb. Ipak, nakon svega viđenog, možemo konstatirati kako se prava moda vratila na domaće piste premda ne nosi predznak made in Croatia...

Marko Banjavčić

Photo: Jelena Balić

Objavljeno: 20.05.2011. u 09:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p