Ime ove mlade dizajnerice vrijedi zapamtiti jer smo uvjereni da ćemo o njoj još puno pisati. Moramo priznati da je našu pažnju privukla tek svojom novom kampanjom koja je po našem mišljenju fenomenalna i nakon fotografija smo odlučili saznati tko je zapravo Diana Viljevac. Ova mlada dizajnerica odlično barata trendovima, a svakom komadu daje neki svoj vlastiti pečat pa smo poprilično sigurni da će većina mladih dama koje vole dobar dizajn njezino ime dobro zapamtiti.
Novo si lice među hrvatskim dizajnerima. Možeš li nam reći tko je Diana Viljevac?
Mlada dizajnerica na početku karijere, inače studentica pete godine modnog dizajna na TTF-u. Iako nekoliko zadnjih godina intenzivno radim, tek sam se nedavno odlučila izaći u širu javnost i prezentirati svoj rad - vjerujem u ono što stvaram, a to potvrđuju i moje vjerne klijentice.
Kolekcije su ti iznimno nosive i uvjerena sam da bi ih gotovo svaka mlada trendseterica rado nosila. Što te inspirira? Odakle dolaze ideje?
Moja ljubav, a ujedno inspiracija jesu dobre fotografije, kampanje i editorijali koji se ističu kreativnošću u svakom pogledu. Izniman utjecaj na moj rad ima i street style jer kreativnost i moda upravo tu najviše dolaze do izražaja.
Moj dizajn, namijenjen mlađoj populaciji, je nosiv, jednostavan i jedinstven te kao takav ima sve bitne karakteristike dobrog pret-a-portera. Iako radim na vlastitim kolekcijama, većina mojih stvari je rađena po mjeri i unikatna.

Vodiš li računa o trendovima kad radiš kolekcije ili svojim radom želiš nametnuti neke nove trendove?
Moram priznati kako sam trenutno potaknuta trendovima koji kod nas nedostaju pa ih nastojim uvažavati kao temelj na kojemu, uz vlastiti pristup i kreativnost, stvaram nešto svoje, drugačije. Iako je moda u mnogome zasićena i vrlo je teško stvoriti nešto novo, a opet općeprihvaćeno, svakim svojim modelom nastojim udahnuti barem dio kreativnosti u odijevanje. Vodeće svjetske dizajnere treba uvažavati i pratiti smjer njihova modnog razvoja, ali uvijek treba vjerovati u svoj rad i na taj način stvarati nove trendove.
Koliko vremena ti je potrebno za izradu kolekcije?
Stvarajući kolekciju, često izgubim smisao za vrijeme jer se zanesem u dizajniranje, izradu, za koju smatram da mora biti na visokoj razini, stoga vrlo često izgubim pojam o vremenu, ali većina mojih kolekcija nastaje u nekom vremenskom periodu od mjesec dana. No, to naravno ovisi i o obvezama na fakultetu - ne treba zaboraviti da sam pred diplomom i da ima mnogo obaveza.
Javnosti si se predstavila na drugom natjecanju mladih dizajnera Split City Fashion, kakve su bile reakcije na kolekciju?
Reakcije su bile odlične, kolekcija se jako brzo rasprodala, što mi je bilo najvažnije jer odluka kupaca je ipak presudna. Svaka riječ je naravno puno značila,od kolega do prijatelja. Većina mi je davala potporu što me je i ponukalo na daljnji rad.

Kako biraš materijale za kolekcije? Ima dizajnera koji kolekciju započinju s materijalom, on im je početna inspiracija. Kakva si ti po tom pitanju?
Vrlo često krećem od samog crteža i ideja koje se dugo „kuhaju" u glavi, ali problem na koji nailazim jest mala ponuda materijala. Ponekad je teško izvesti ideju kada većinu stvari sami izrađujete, ali bilo je trenutaka kada sam ugledala materijal i znala točno što ću s njim!
Radiš li uz odjeću i modne dodatke?
Samo za potrebe snimanja, ali volim sve isprobati tako da će jednoga dana sigurno i to biti u planu.
Snimila si po meni jednu od najboljih kampanji za aktualnu kolekciju. Odakle ideja?
Kao prvo, htjela bi se zahvaliti na svim lijepim riječima i pohvalama. Puno mi to znači, između ostalog i potvrda da dobro radim me potiče na daljnji rad.
Moram napomenuti da je fotograf Marko Marinković jako bitan za cijelu priču. Prije snimanja smo razgovarali jako dugo i htjeli smo napraviti nešto posebno. Čim sam vidjela Darinku Ferko znala sam da je savršena za tu priču! To je fotografovo viđenje mene, jako se dobro poznajemo i zna što želim. Trudili smo se da kampanja bude na nivou i da bude primijećena. Sljedeća će biti još bolja.

Možeš li nam nabrojati osobe koje te najviše inspiriraju (sa svih aspekata umjetničke scene) i zašto si se odlučila za te pojedince?
Jako teško pitanje za dizajnera , kao da pitate curu koje su joj cipele najdraže, a sve ih je kupila sa istom dozom sreće i entuzijazma. Ja poštujem svačiji rad bez obzira na ukus jer znam koliko je potrebno za realizaciju ideje - bilo to u modi, slikarstvu, plesu ili pak u nekoj drugoj profesiji.
Imaš li uzor u modnom svijetu? Postoji li dizajner koji te inspirirao da se počneš baviti modom?
Znam da zvuči pomalo nerealno, ali ja sam polovicu svog života znala čime ću se baviti s obzirom da sam završila srednju školu za dizajnera. Samo sam se preselila 5 metara više - na TTF. Uvijek sam voljela sve vidove umjetnosti -od glazbe, glume do mode... Naravno uvijek imam favorita, ali pošto sam ja osoba sa raznolikim ukusom volim od Elie Saaba, D&G, Marc Jacobsa do Stelle McCartney i naravno nezaboravnog McQueena.
Smatraš li da našim dizajnerima nedostaje praktičnog dijela za vrijeme studija, konkretno stažiranja u nekim poznatim modnim kućama ili kod nekog dizajnera?
Mogla bi o ovoj temi neiscrpno pričati, ali biti ću kratka i jasna. TTF-u nedostaje praktični dio staža bilo to za vrijeme studija ili nakon njega jer vas nitko neće pripremiti za ono što slijedi. Naravno ako imate „ ono nešto" potrebna je samo volja za radom. Sve što znam, naučila sam sama. Razmišljala sam o studiju u inozemstvu nakon diplome samo zato što nudi uvid u praktične dijelove rada u poznatim modnim kućama. Volim svoj fakultet, dao mi je teoretski uvid u ono što slijedi, ali to nije dovoljno.
Bi li sudjelovala na nekom velikom modnom događanju? Dove Fashion.hr-u ili Cro-a-Porteru?
Mislim da je to san svakog hrvatskog mladog dizajnera.

Tko su po tvome mišljenju najbolji hrvatski dizajneri i zašto si baš njih izdvojila?
Meni su jako dragi A'marie, Aleksandra Dojčinović, Zigman, Krznarić, Klarić i Ivan Alduk.Oni su jako raznovrsni, ali opet tako posebni. Dizajner mora dati kreativni dio sebe, pokazati što je sa svojom kolekcijom htio reći i iznijeti jednu novu energiju na scenu.
Što misliš o cijenama hrvatskih dizajnera? Kako se kreću cijene tvojih kreacija?
Svaki dizajner ponaosob određuje cijenu svog proizvoda jer jedino on najbolje zna stvarnu vrijednost, kako kreativnu tako i materijalnu, svog dizajna. Istina jest da cijene često nisu prilagođene hrvatskom tržištu, ali očito je da svaka odjeća ima svog kupca. Cijena mojih modela je nešto niža od prosječne cijene hrvatskog dizajna, s obzirom da sam relativno nova na modnom nebu nisam htjela stavljati nerealno visoke cijene. Iznimno me raduje što je moj proizvod cjenovno dostupan širem krugu klijentica.
U našoj galeriji pogledajte editorijal za aktualnu kolekciju Diane Viljevac!
Ana Bacinger
photo: Marko Marinković
make up: Dunja Tomić
Objavljeno: 03.06.2011. u 10:27