HRVATSKA MODA

"U današnje vrijeme krize modni događaji kreativnošću nadvladavaju teškoće"

Intervju: Anamarija Brkić

Prošlog tjedna predstavila je dugoočekivanu kolekciju za proljeće/ljeto 2012., a ovog vam tjedna donosimo intervju s vrlo dragom, komunikativnom i prije svega iznimno talentiranom dizajnericom Anamarijom Brkić. Iako ju posljednjih godina više ne viđamo na pistama domaćih modnih događanja, Anamarija je prigrlila svjetski koncept predstavljanja kolekcija u intimnom okruženju svog showrooma, što se pokazalo kao mnogo ugodniji pristup u odnosu dizajnera i klijenta. Osim detalja o novoj kolekciji naočala nastalih u suradnji s Ghetaldusom, dizajnerica nam je otkrila lansiranje svoje nove podlinije A' by A'marie te kakve planove za svoj brand ima u budućnosti.

 

Krajem prošlog tjedna predstavila si novu A'marie kolekciju, namijenjenu sezoni proljeće/ljeto 2012. Držiš li se još uvijek svoje prepoznatljive estetike? Čime si se inspirirala za topliju sezonu i kakvi komad prevladavaju u kolekciji?

Nastojala sam zadržati minimalističku estetiku i fluidne, voluminozne siluete, a kao novost se pojavljuju romantične i meke, poluprozirne čipkaste tkanine. Dio kolekcije izrađen je od tkanina višebojnih batik uzoraka inspiriranih sjevernoafričkim kulturama, druge od svilenih tkanina u cijelosti izvezenih šarenim koncima ili jednobojnim šljokicama. Slojevitost, odnosno prozirnost drugi su ključni element nove kolekcije. Preklopi, falde i nabori osim što defniraju siluetu imaju i svoju praktičnu ulogu - većina tih detalja može se slagati i preklapati na više načina čime novi modeli dobivaju na multifunkcionalnosti.

Svoje kolekcije do prije nekoliko godina predstavljala si na Cro-a-Porteru, no posljednjih sezona nemamo prilike vidjeti tvoj dizajn na pisti. Organiziraš li umjesto modnih revija prezentacije novih A'marie kolekcija, koje su mnogo intimnije, i kako to da si se odlučila na promjenu?

Cro A Porter kao jedan od vodećih modnih događaja u Hrvatskoj za mene je bio divno iskustvo i jedna faza mog modnog razvoja koji je zasigurno dobra platforma za ulazak u svijet mode. No ipak u jednom trenutku željela sam svojim klijenticama ponuditi drugačiji, individualniji pristup. Kako sam u svome radu u bliskom odnosu sa svojim klijenticama, shvatila sam da i one vole intimniju atmosferu kupovine kao i prezentacije svake moje nove kolekcije. I danas prilikom izlaska nove kolekcije organiziram malo intimno druženje u svojoj trgovini, jer iznimno je bitno da se klijent osjeća ugodno.

Kako gledaš na domaće modne evente danas u odnosu na vrijeme kada si i sama bila njihov sastavni dio? Smatraš li da su uznapredovali te ima li tu, po tvom mišljenju, još mjesta za razvitak?

Svakako da je danas u odnosu na prije puno više modnih događanja, no to ni ne čudi jer danas je i puno više kako domaćih tako i svjetskih modnih brandova i dizajnera. Prisutstvo na jednom, dobro organiziranom modnom događanju za svakog je mladog dizajnera odlična odskočna daska i najbrži način lansiranja u medijsku i modnu orbitu. No dalje je sve na dizajneru, njegovoj želji, ambiciji, trudu. U svakom smislu kako produkcijskom tako i kreativnom - uvijek ima mjesta za bolje, zato takvi događaji i okupljaju kreativne istomišljenike vođene idejom da su svake godine progresivniji i bolji. Ipak u današnje vrijeme krize u svakom segmentu društva, modni događaji pogotovo uspijevaju kreativnošću nadvladati financijske teškoće. Entuzijazam modnih vizionara vrijedan je svake pohvale.

2009. godine otvorila si novi i prostraniji dućan u Gundulićevoj ulici u centru Zagreba, koji je mnoge poklonice domaćeg dizajna dodatno oduševio svojim minimalizmom, profinjenošću i naglaskom na geometriju, a čuli smo da ovih dana otvaraš novi prodajni prostor u Beogradu. Kako si se odlučila na taj grad i kako si tamo odlučila urediti svoj showroom?

Ekspanzija poslovanja svakako je planirana i predviđena u ovoj godini no bar za sada to nije beogradsko tržište. Vjerujem da bi i tamo našla poklonice svoga branda jer ipak je moda ta koja ne poznaje granice. Svaki novi Showroom ili prodajni prostor u budućnosti uvijek će slijediti A'marie filozofiju minimalizma i elegancije.

Ako se ne varamo, ovo je već četvrta godina da s optičkom tvrtkom Ghetaldus surađuješ na liniji sunčanih i dioptrijskih naočala. Hoće li i nadolazeću A'marie kolekciju popratiti nova kolekcija naočala?

Suradnja sa Ghetaldusom traje već četiri godine i na nju sam jako ponosna. Upravo tom suradnjom uspjela sam svoj modni rukopis prenijeti na za mene tada novo područje. Kolekciju SS_'12. prate nove sunčane i dioptrijske naočale ukrašene metalnim detaljima poput prečki i zakovica, a novi četvrtasti i mačkasti oblici pristajat će svakom licu.


Na hrvatskoj dizajnerskoj sceni baš i nema mnogo dizajnera koji svoje kolekcije prate i vlastitim, prepoznatljivim nakitom. Ti si pak nakitom i započela svoju dizajnersku karijeru, a tek nakon njega na red su došle i odjevne linije. Modni dodaci s tvojim potpisom vrlo su primjetni i originalni, kakve materijale voliš koristiti te što te najčešće inspirira pri izradi nakita?

Nakit je oduvijek bio moja velika ljubav, ove sezone je izrađen od omotane metalne žice na prstenima i naušnicama, dok su druge naušnice izrađene od filigranski izrezbarenog inoxa. Materijali koje koristim su srebro, inox, drvo, poludrago kamenje,perje....a inspiracija nastaje trenutnim istraživanjima, kako materijala tako i formi.

Nakon naočala nastalih u suradnji s Ghetaldusom, postoji li još nešto na što bi voljela staviti svoj dizajnerski potpis?

Područje modnog djelovanja je neiscrpno. Svi segmenti proizvodnje su prožeti modom tako da sam uvijek spremna na nove izazove. Možda ženske cipele kao najpoželjniji objekt žudnje svake žene i kod mene bude određenu kreativnost.

Tvoje kreacije poznate su po svojoj bezvremenskoj eleganciji, metrima najfinijih materijala i kvalitetnoj izradi, a vlastiti dizajn nerijetko i sama odijevaš. Koji komadi čine temelj tvoje garderobe? Što prolazi za dnevnu, a što za noćnu varijantu?

Multifunkcionalnost je oduvijek bila osnova kako mog dizajna tako i mog osobnog stila. Pobornik sam i takve odjeće koja je nosiva i za dnevnu i noćnu varijantu uz promjenu cipela ili dodatak nakita. Takav način odijevanja i odgovara ubrzanom tempu kojim danas svi živimo. Moj vlastiti stil se može okarakterizirati kao jednostavan i suvremen. Smatram da svaki dobar stil mora početi od dobrih bazičnih komada poput hlača, kaputa, veste, košulje i haljine, a ostalo je sve igra i produžena ruka stila.

Nosiš li kreacije drugih domaćih/stranih dizajnera? Čija estetika ti je osobno najbliža?

Odijevam se po osjećaju i trenutku. Nikada ne planiram što i kada ću kupiti, to se jednostavno dogodi u prolazu. Ipak veliki sam pobornik rada i modnog izričaja Consuelo Castiglioni u čijim kreacijama se osjećam svoja.

Kakvim se izazovima veseliš u budućnosti? Planiraš li snažnije plasirati svoj brend u regiji te postoji li mogućnost povratka A'marie na domaće piste?

Budućnost je sama po sebi neizvjesna i nepredvidiva kao i moda. Postoje određeni planovi i želje kojima se izuzetno veselim. Tako paralelno s novom kolekcijom nastala je i podlinija branda A'marie naziva A' by A'marie koja je izrazito nosiva, lagana i ugodna, napravljena od najfinijih mikromodala koji su za nadolazeće toplije dane idealni outfit namjenjen svim generacijama...vrlo brzo će biti predstavljena. Postoje također i planovi za ekspanziju poslovanja do kraja godine, no o tome više uskoro.....

 

 

Hana Bartolović
Photo: Pixsell, Fashion.hr, promo

Objavljeno: 09.04.2012. u 11:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p