HRVATSKA MODA

Upoznajte Alison Ivašić, mladu dizajnericu koja nas je oduševila minimalističkim, ali vrlo promišljenim modnim komadima

Finalistica prestižnog modnog natjecanja Mittelmoda gošća je naše rubrike 'Ones To Watch'

U našoj rubrici 'Ones To Watch' predstavljamo inspirativne pojedince na čiji rad vrijedi obratiti pozornost. Kroz seriju intervjua imat ćete priliku upoznati kreativce koji se ističu svojom jedinstvenom vizijom i originalnim idejama. Ovog tjedna smo u rubrici 'Ones To Watch' ugostili mladu modnu dizajnericu Alison Ivašić.

Alison dolazi iz istarskog gradića Kršana, a njezin smo dizajn zamijetili na ovogodišnjem DIPMOD-u, modnoj reviji diplomanata zagrebčkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Njezina diplomska kolekcija KOVARI, koja joj je osigurala mjesto u finalu prestižnog europskog modnog natjecanja Mittelmoda, istaknula se pročišćenim komadima vrhunske izrade i promišljenih krojeva, a Alison je inspiraciju pronašla u svojem rodnom kraju i kulturi rudarstva. U razgovoru smo doznali nešto više o ovoj talentiranoj umjetnici i njezinom radu.



Kada se javio tvoj interes i ljubav prema modi?

Interes sam imala od malih nogu jer sam se uvijek voljela zavlačiti u mamin ormar, izrađivati odjeću od plahti i papira za svoje igračke, a odrastanjem je ta igra prešla u ljubav. Moda me uvijek zanimala, ali sam zapravo htjela biti arhitektica. Iako nisam uspjela upisati studij arhitekture, to me usmjerilo ka modnom dizajnu kojeg sam diplomirala na TTF-u.




U svojoj diplomskoj kolekciji KOVARI si se referirala na grad Labin i kulturu rudarenja. Zašto si odabrala upravo ove motive?

Dolazim iz malog grada Kršana u Istri, smještenog nedaleko od nekadašnjeg rudarskog grada Labina. Rudarska industrija imala je ključnu ulogu u oblikovanju labinske kulture i identiteta. Budući da su i moji prabaka i pradjed radili u rudniku, odlučila sam dublje istražiti tu temu. Kroz diplomsku kolekciju sam suvremenom reinterpretacijom htjela istaknuti značaj antimodnog odijevanja, vrijednosti rudarske baštine i dati počast svima koji su obavljali težak posao u rudnicima.




Na koje su sve načine ovi motivi zastupljeni u tvojoj diplomskoj kolekciji? Možeš li nam približiti priču iza vidljivih etiketa?

Cijela kolekcija je na prvi pogled jednostavna, ali veoma slojevita. Posebna pažnja pri izradi kolekcije bila je na krojevima, materijalima, bojama, laserski izrađenim gumbima dizajniranim po uzoru na znak ukrštenog čekića, kopčama s ugraviranim značajnim datumima i pločicama s brojevima od pleksiglasa koje proizlaze iz surovog rudarskog života. Naime, svaki je rudar pri silasku u jamu imao svoj broj s kojim je podizao opremu. Kada rudar nije vratio broj, značilo je da se nije vratio iz rudnika. Etikete su edukativnog karaktera koje sadrže rudarske pozdrave, povijesne činjenice, simbole i osobe koje su važne za pojam rudarstva Labinštine.




Vrhunska izrada i kvaliteta komada odmah nam je zapela za oko. Kako je izgledao proces izrade i odabira materijala?

Izuzetno mi je drago čuti riječi pohvale i puno hvala. Cijela diplomska kolekcija je napravljena ručno iz nule u želji za oplemenjivanjem radničke odjeće novim tehnikama i materijalima. Budući da je uloga materijala u zaštitnoj odjeći veoma važna, koristila sam ponajviše vodoodbojne materijale s reflektirajućom površinom koja asocira na sjajnu površinu labinskog ugljena čija je to jedna od glavnih karakteristika. Za majice i haljinu korišten je jersey na kojem su otisnuti uzorci koji imitiraju pletivo, a napravljeni su u tehnici bubrećeg tiska kako bi materijal dobio na reljefnosti i teksturi. Izbor boja je također bio bitan - crna i zelena boja inspirirane su rudarskom zastavom - zelena označava nadu, a crna tamu podzemnih rudnika i ugljena. Plava boja je simbol radnika, dok bijela simbolizira čistoću i nevinost ljudi koji su mukotrpno radili u rudnicima boreći se za opstanak. Gumbi, kopče i pločice s brojevima napravila sam u 3D programu koji su zatim laserski rezani i gravirani.


Kojim si se još temama bavila tijekom svog studija na TTF-u?

Tijekom studija na TTF-u bavila sam se još i temama modularnosti odjevnih predmeta i kubističkim formama. Riječ je o capsule kolekcijama gdje se u jednoj bavim pojmom redefinicije kroz koju na suvremen, minimalistički i funkcionalni pristup redefiniram načine spajanja odjevnih predmeta u svrhu stvaranja modularnih i nekonvencionalnih odjevnih predmeta. Druga se kolekcija fokusira na skulpturalnim oblicima predstavljajući prostorne kompozicije međusobno ispresijecanih ploha koje asociraju na geometrijske oblike i spojene u cjelinu čine odjevni predmet.



Gdje sve pronalaziš inspiraciju?

Inspiraciju pronalazim u svakodnevici, knjigama, umjetnosti, arhitekturi, glazbi...


Kako bi opisala svoju estetiku?

Opisala bih je kao spoj minimalizma i avangardnih utjecaja. Naglasak stavljam na čiste linije i suzdržanu paletu boja što u svome radu usmjeravam prema jednostavnosti, funkcionalnosti i inovaciji.




Imaš li neke modne/vizualne uzore koji su na neki način utjecali na tvoju estetiku?

Istakla bih rad Maison Martin Margiele, gdje me najviše fascinira konceptualan, minimalističan, tajanstven i eksperimentalan pristup modi koji često izaziva tradicionalne predodžbe ljepote. Volim pratiti i radove dizajnera i modnih kuća poput: Rick Owensa, Yohji Yamamota, Acne Studiosa i Jil Sander. Njihova estetika, dosljednost i pročišćeni dizajn me uvijek inspiriraju.




Možeš li nam ispričati nešto više o svom sudjelovanju na prestižnom natjecanju Mittelmoda?

Mittelmoda – The Fashion Award poznato je modno natjecanje na međunarodnoj razini na kojem sudjeluju modni dizajneri i studenti modnog dizajna iz cijelog svijeta. Mittelmoda se održava već 30 godina, a ove godine je održana 18. rujna 2023. u sklopu manifestacije MICAM u Milanu. Na modnoj reviji prikazane su kolekcije 26 finalista od oko 600 prijava, među kojima i moja diplomska kolekcija KOVARI. Tijekom 2 dana trajanja natjecanja, upoznala sam mnogo divnih i talentiranih ljudi i vidjela kako izgleda imati reviju, budući da me je to bila prva revija ikada. Organizacija je bila odlična i bilo je to jedno divno i nezaboravno iskustvo.



Dio si interesantnog projekta Iskra kolektiv. Možeš li nam reći malo više o konceptu i samom projektu?

ISKRA je multidisciplinarni i internacionalni kolektiv mladih profesionalca i entuzijasta koji pronalaze veliki značaj u samostalnom istraživanju, međugeneracijskom dijalogu i dijele zajedničke afinitete prema temama tradicije, inovacije, ruralnosti, urbanosti, lokalnog, globalnog, specifičnosti i univerzalnosti. ISKRA se vodi jednostavnom idejom i potrebom za kreacijom i kreativnošću, kroz ekstenzivno istraživanje i intuitivan osjećaj – uranjajući se u odabranu temu, interes, područje. Bavimo se fenomenima i pojavnostima nasljeđa, međugeneracijskim prijenosom znanja i kulturnom održivošću. S obzirom na to da je svatko različite profesije, metodologije se razlikuju i ovise o temi, a istraživača vodi vlastita znatiželja i potreba za znanjem. Pod dojmom da su informacije postale alat koji je danas sve više i više dostupan u svakom obliku, a istovremeno često biva zlouporabljen ili zapostavljen, htjeli smo stvoriti intelektualno i kreativno sigurno mjesto gdje razgovori mogu teći slobodno bez predrasuda i u svim smjerovima. Naš cilj je istražiti nove teme zajedno i podijeliti naša saznanja te graditi platformu na kojoj misli mogu samostalno rasti ili stapati s drugima, u svoje vrijeme, kroz vlastiti medij, prema vlastitom interesu kreatora.

 

Foto:  Denis Butorac, Camilla Bach, Alison Ivašić
Objavljeno: 26.11.2023. u 10:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p