HRVATSKA MODA

Upoznajte dvojac iz Rijeke koji nas je osvojio svojim kreacijama

Intervju: LEVIN COCO
Levin Coco

Jedan pogled na košulje koje su imali u ponudi na posljednjem Hush Hush Marketu bio je dovoljan da iste sekunde u ormaru poželim imati jednu. Dobra vijest je i ta da Levin Coco kreacije možete nabaviti na ovogodišnjem Zagreb Design Weeku.

Levin Coco je mladi brend iz Rijeke, iza kojeg se kriju kreativni supružnici Sanja i Robert. Njihovi proizvodi su svježi, drugačiji i imaju svoju priču. Privlače pažnju kako genijalnim printevima koje sami rade, tako i nevjerojatnom kvalitetom i izborom materijala. Odlučila sam iz prve ruke saznati sve detalje o sitotisak tehnici koju koriste, o cijelom procesu i na kraju krajeva o samom brendu za koji smatram da će oduševiti sve hrvatske fashionistice koje vole originalne i prije svega kvalitetne proizvode s domaćim potpisom…

Tko se krije iza Levin Coco brenda? Kako biste se najbolje opisali u tri rečenice našoj publici?

Mi smo Robert Takacs i Sanja Porubić Takacs, bračni par iz Rijeke. Upoznali smo se u Bratislavi i odmah osjetili da moramo biti zajedno i otkrili da kada stvaramo zajedno sve što stvorimo postaje savršen spoj. Tako je i nastala naša firma i njezin pseudonim Levin Coco kao osoba koja nas dvoje spaja u jednu kompletnu, savršeno kreativnu osobu.

Vaše kreacije karakteristične su po genijalnim printevima. Pretpostavljam da se cijela priča vrti upravo oko njih? Zašto print?

Sanja: Dok sam studirala u Bratislavi počela sam se zanimati za tradicionalne folklorne tehnike. Među njima sam otkrila modrotisak, predivnu tehniku bojanja tkanine modrom galicom i kasnije sitotisak koji se smatra najstarijom tehnikom tiska. Tehnike su mi dale inspiraciju za predmete koje sam izrađivala u industrijskom dizajnu i isto tako za otvaranje i pokretanje našeg brenda LEVIN COCO. Iako sam studirala industrijski dizajn oduvijek su me privlačile stare grafičke tehnike tiskanja i bojanja tekstila kao i sama izrada i tkanje tekstila. Odrasla sam u ‘tekstilnom okruženju’ jer su moji roditelji imali trgovinu s metražnim tekstilom tako da sam od malih nogu već znala raspoznavati različite vrste tkanina i tkanja.

Robert: Radio sam i okušao se u puno različitih smjerova u umjetnosti od keramike, kiparstva (odlijevanja kovina), slikarstva…, ali uvijek sam se vraćao grafičkim tehnikama, a najviše od svega su me privlačili veliki formati sitotiska.

Tako smo došli na ideju da bi mogli spojiti naša umjetnička i dizajnerska znanja i pretočiti to u ručno printani dizajnerski metražni tekstil od kojeg su onda nastali odjevni predmeti i produkti od tekstila za interijer dizajn.

Levin Coco

Tko je zaslužan za print i kako on nastaje? Pretpostavljam da je riječ o sitotisku?

Sanja: Da, riječ je o tehnici sitotiska čiji počeci su se razvili u Kini (vladavina dinastije Song (960-1279)) koja se kasnije proširila na druge azijske zemlje gdje su se onda razvile novije metode. Mi smo izabrali ručni print sitotiskom velikih formata i oboje smo zaslužni za print jer za velike formate printanja sitotiskom potrebne su dvije osobe za manipulaciju (stol na kojem printamo je dugačak 7,5m, a širok 1,60m, ramovi sa šablonama su pretežno dužine 1,50m, širine 0,70m pa sa svake strane rama mora biti po jedna osoba da se ram može pomicati po dužini stola i da se boja može vuči rakelom po šabloni). Boje za sitotisak su na vodenoj bazi i svaku miješamo sami prema Pantone katalogu. Robi većinom crta ilustracije, a ja ih digitalno obrađujem. Imamo toliko puno ideja, a toliko malo vremena za njihovu realizaciju jer je proces samog stvaranja uzorka poprilično dugotrajan.

Mislim da ljudi nisu svjesni koliko je teško u Hrvatskoj izraditi dobar print i aplicirati ga na tkaninu… Kako izgleda cijeli taj postupak, koliko je kompliciran i koliko traje?

Robert: Komplicirano je pogotovo kada počinješ nešto raditi što u Hrvatskoj još ne postoji pa nalaziš na razne prepreke. Počeviši od nabave materijala potrebnih za opremanje cijelog studija pa na dalje… A isto tako je teško promovirati nešto za što si ljudi ne mogu zamisliti kako nastaje jer sitotisak na tekstilu uvijek povezuju s izradom reklamnih majica. Mi izrađujemo sve od početka do kraja procesa. Prvo naravno imamo neku ideju koju onda skiciramo. Od skica biramo najbolje ilustracije koje onda ponovo crtamo, skeniramo i digitalno obrađujemo (neke grafike dizajniramo samo digitalno). Ako ilustracija ima više boja potrebno je napraviti separaciju boja tako da svaka boja ima svoju tiskovnu formu. Nakon toga digitalno obrađena ilustracija se ploterom printa na poseban prozirni film u potpuno crnoj boji. Taj film se položi na prethodno izrađen drveni ili aluminski ram s nategnutom svilom (posebna svila za sitotisak) premazanom foto osjetljivom emulzijom. Potom se sve to stavlja u vakumski ram i priprema za osvjetljenje posebnom lampom za osvjetljavanje sitotiska. Cijeli taj proces se radi u zatamnjenoj prostoriji. Kada je proces osvjetljenja gotov foto emulzija koja se nije osvijetlila se ispire i na dijelovima koji su bili nepropusni za svjetlost dobiva se propusna šablona kroz koju prolazi boja.

Levin Coco
Printeve aplicirate na pamučne majice i predimenzionirane bijele košulje koje su definitivno vaš najjači komad. Odakle ideja za košuljama? Jesu li u pitanju unisex modeli?

Sanja: Pretežno printamo uzorke na tkaninu koju smo prethodno odabrali zavisno o komadu odjeće za koji smo namijenili tu istu tkaninu. Uvijek polazim od sebe što bi ja voljela nositi i u čemu bi se osjećala ugodno i za što trebam taj komad odjeće. Tako sam na primjer naše košulje osmislila da se mogu nositi kao sexy haljinice stegnute s remenom za proljetne i ljetne večeri, mogu se nositi s nekim dobrim kratkim hlačicama za šetnju po plaži ili jutarnju kavicu na suncu, ili se mogu kombinirati s podvrnutim chino hlačama… Ova košulja je zapravo prigodna skoro za sve kombinacije jer je jednostavnog oversize kroja i može se lako kombinirati. Mislim da bi je i muškarci mogli nositi jer je univerzalna po veličinama kao i po uzorku, tako da se definitivno može reći da je unisex model. (npr ideja kako je odlično nositi - uz podrezane chino hlače i majicu bez rukava! I neka brada, naravno!)

Šijete li svoje proizvode sami?

Robert: S printevima i tiskom imamo jako puno posla pa ne stižemo šivati jer za šivanje je potrebno dodatno opremiti prostor što za sada nažalost nije moguće. Trudimo se da budu što bolji i kvalitetniji proizvod pa tkaninu nabavljamo od malih europskih proizvođača tkanina, boje koje koristimo također se proizvode u Europi, a za šivanje su zaslužne dvije jako drage i simpatične gospođe koje imaju malu krojačku proizvodnju.

Tko je vaša ciljana publika? Postoji li neka javna osoba (naša ili svjetska) na kojoj biste baš rado vidjeli svoj dizajn?

Sanja: Za ljude koji vole i cijene život, vole i žive svoj posao, za osobe koju inspiriramo mi i koje inspiriraju nas, za one što vole svoj život, ljude, životinje, prirodu i cijeli svemir što nas okružuje. Za ljude koji su jedinstveni i kreativni. Za takvu publiku mi volimo raditi i surađivati s njima. Od nekih javnih osoba izdvojili bismo Ruby Rose i Ernu Rudnički.

Levin Coco I vi ste jedan od odličnih primjera kako se probiti na Instagramu. Upravo sam zahvaljujući njemu saznala za vas. Koliko pažnje i truda polažete na društvene mreže, a koliko na izlaganje na sajmovima?

Sanja: Mislimo da su društvene mreže jako dobar način za promoviranje. Pokušavamo što više promovirati svoj brend preko društvenih mreža, ali nekada se moramo posvetiti izradi naših proizvoda pa je zaista prava umjetnost sve stizati. Sajmovi su nam isto podjednako važni i pokušavamo gostovati na što više sajmova. Najbolje je što se tiče dizajnerskih sajmova što tamo dolazi publika koja to voli i cijeni, stječemo nova draga poznanstva s ostalim dizajnerima i umjetnicima i upravo su sajmovi od velike važnosti za promociju brenda.

Gdje možemo pronaći Levin Coco kreacije i koji ima je raspon cijena?

Sve narudžbe primamo preko Facebooka, Instagrama ili etsy-a, a možete nas kontaktirati putem maila: levin.coco.mail@gmail.com. Raspon cijena kreće se od 120 do 1200 kuna, ovisno o proizvodu. Naši proizvodi se mogu kupiti u concept dućanima u Motovunu, Bolu na Braču, Dubrovniku…

Levin CocoU planu su izlaganja na dizajnerskim sajmovima… Kakve su bile reakcije publike i sama prodaja artikla na prvim sajmovima koje ste posjetili?

Robert: Prvi naš sajam je bio artBazaar u Rijeci gdje smo bili jako zadovoljni pozitivnim kritikama i što nam je dalo još više inspiracije i elana da nastavimo dalje. Nakon toga je došao HUSH HUSH Market gdje su odaziv i kritike posjetitelja bili još bolji. I jako smo se iznenadili koliko publika voli i cijeni domaći dizajn. Ovim putem bi se zahvalili Petri i Zdravki na predivnoj organizaciji HUSH HUSH Marketa.

Gdje vas sve možemo očekivati ove godine? Prvi po redu je ZGDW market ako se ne varam? Što nam sve pripremate?

Na ZGDW marketu ćemo se predstaviti s predimenzioniranim košuljama koje su nam ove godine jako tražene, uz to nudimo ženske i muške sportske torbe, majice s printevima… Za LEVIN COCO interijer nudimo posteljine, jastučiće i tkaninu. Imamo još nekoliko dizajn marketa u planu kao što su Kreativnica u sklopu Špancirfesta u Varaždinu u 8. mjesecu i InDizajn festival modernog doma u Areni centar 13.-16.9. Naravno da ćemo se ponovno prijaviti na odličan HUSH HUSH Market koji je najavljen za 10. mjesec i artBazaar u Rijeci.

Levin Coco
Objavljeno: 13.05.2018. u 08:35

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p