HRVATSKA MODA

Upoznajte kreativke koje rade genijalne cipele i torbe!

Intervju: ANKA

Danas vam donosimo priču o simpatičnoj Katarini i Anamariji, sestričnama koje su u kratkom roku osvojile srca brojnih fashionistica svojim genijalnim modnim dodacima ANKA. Njihove sandale i torbe odišu minimalizmom, u sebi nose savršenu dozu elegancije, a istovremeno odašilju onu obožavanu retro vibu koju svi volimo u našim odjevnim kombinacijama. Fokus marketinga stavile su na Instagram zahvaljujući kojem sam ih i otkrila! Što su mi sve ispričale u našem malom razgovoru, saznajte u nastavku!


Tko su Katarina i Anamarija i kako je nastao brend ANKA?

Iza brenda ANKA su dvije sestrične, Katarina i Anamarija. Katarina je završila V. Gimnaziju u Zagrebu, a Anamarija je diplomirala matematiku te trenutno radi u Amsterdamu. Kako od malena pratimo modu i modni svijet te nam je moda oduvijek bila neka vrsta hobija, zamišljale smo da ćemo u budućnosti raditi nešto u toj branši. Budući da smo zadnjih par godina zaokupljene poslom/studiranjem (nevezanim za modu), htjele smo stvoriti nešto gdje bismo mogle prenijeti naše ideje i interese u stvarnost - te je tako nastala ANKA. ANKA je još uvijek u počecima, no stvorile smo si platformu kroz koju ćemo moći razvijati vlastite ideje i nekako spojiti business & pleasure.



Ako se ne varam s brendom ste krenule prije godinu dana i odmah se probile na strano tržište, dok u Hrvatskoj još uvijek slovite kao novitet i brend koji je tek u povojima? Kako ste se probile van i kakve su bile prve reakcije na vaše cipele?

Kako živimo na dvije lokacije (Anamarija je u Amsterdamu a Katarina u Zagrebu), odlučile smo da nam je najjednostavnije fokusirati se na web-shop kao primarno tržište i preko različitih marketinških kanala doprijeti do kupaca diljem Europe. Reakcija je bila iznad naših očekivanja, jer smo do sad uspjeli prodati većinu zalihe cipela što nam je potpuno neočekivano. Trenutno smo u fazi smišljanja strategije za nadolazeću godinu kako bismo se bolje pripremili na tržište. Imali smo par kupaca u Hrvatskoj preko web shopa, i trenutno se ANKA može kupiti u designer storeu Krug u Splitu, a za sljedeću godinu radimo na tome da se nađe na više lokacija.



U ponudi brenda imate minimalističke sandale i jednostavne torbice izrađene od prave kože, modele koje je nemoguće pronaći u ponudi naših dućana. Kako osmišljavate modele, koliko traje cijeli postupak i tko je zapravo zaslužan za koji segment u brendu?

Iz nezadovoljstva kako cijenom tako i kvalitetom tržišne ponude, od malena izrađujemo cipele kod postolara. Došle bismo s idejom, te kroz više proba, u suradnji s postolarom dobili bismo željeni proizvod. Dosta ljudi bi nas pitalo gdje smo kupile te cipele pa nam je palo na pamet da bismo mogli naše ideje pretočiti u poslovni projekt. Zapravo, ANKA je nešto što mi nosimo svakodnevno, a što nismo do sada mogli pronaći u dostupnim dućanima te smo je samo odlučili podijeliti sa svima. Katarina živi u Zagrebu i zadužena je za operativno poslovanje (proizvodnja, nabava, dostave), dok je Anamarija u Amsterdamu te se većinom bavi kreativnom direkcijom.

Cijela proizvodnja se odvija u Hrvatskoj? Gdje nabavljate materijale i koliko ste uključene u cijeli proces?

Tako je, i cipele i torbice trenutno proizvodimo u Zagrebu. Kožu također nabavljamo u Hrvatskoj, dok ostale dijelove za torbice (perlice, kopče) naručujemo preko interneta. Moramo priznati da nije bilo jednostavno postaviti proizvodnju na noge u Hrvatskoj, te smo na početku bile jako uključene obilazeći razne proizvođače i obrtnike, ali sada nekako sve ide normalnim tokom.



Veliku pažnju posvećujete svom Instagram profilu koju je zbilja odličan. Pretpostavljam da vam je upravo on puno pomogao u promociji brenda?

Da to je točno, ulažemo u Instagram marketing i pokušavamo pronaći što više kupaca preko Instagrama.



Odlična vam je i nova kampanja! Odakle dolazi inspiracija? Fotografije su moderne, u trendu, no u sebi nose savršenu dozu retra… Kako izgleda vaš kreativni proces osmišljavanja cijele priče?

Sadašnja kampanja nastala je na proputovanju Marokom prošle godine. Maroko je jedna od najfotogeničnijih lokacija koje smo posjetile te je kampanja snimljena jako spontano, sve se nekako uklopilo, lokacije, boje, model i ANKA.

Imate li modne uzore? Koje brendove posebno volite i čija vas estetika inspirira? 

Ne možemo reći da se s ANKOM ugledamo na neke posebne modne brendove. Naravno da pratimo modu i da imamo dizajnere koji nam se sviđaju i čije komade kupujemo, ali s ANKOM pokušavamo stvoriti svakodnevne, bezvremenske komade koje ne ovise o sezoni te koje bismo i same voljele imati u ormaru.

Što mislite o hrvatskoj modnoj sceni? Imate li favorite među našim dizajnerima?


Pokrećući ANKU shvatile smo da je hrvatska modna industrija praktički nepostojeća. Proizvoditi cipele ili robu u Hrvatskoj je skoro pa nemoguće, puno je jednostavnije otići na drugi kraj svijeta i tamo postaviti sve, a to je žalosno. Imamo dosta komada hrvatskih modnih dizajnera, jako smo voljele IGLE-e te bi još izdvojile mlade snage - Price on request, Andreju Bistričić i A'marie.

Kamo su sve otputovali vaši modeli s obzirom na to da ste u startu krenule s prodajom u svijet? Sjećate li se svoje prve narudžbe i kakve su bile reakcije?


Trenutno je Francuska zemlja gdje smo prodali najviše komada, a prva narudžba, naravno da je se sjećamo. Poslali smo ANKA beige torbicu u Antwerpen, Belgiju. Mi smo bile jako pod stresom, pitajući se što ako ne dođe, što ako joj se ne bude sviđala, ali kako više nismo čuli ništa od kupca, smatramo da je zadovoljna.



Osim na webshopu, gdje je moguće kupiti ANKA cipele i torbe?

Trenutno se ANKA može kupiti u Hrvatskoj u design storeu Krug u Splitu, i u dva dućana u Amsterdamu koji drže više malih dizajnera odjeće i namještaja.



Planirate li širiti asortiman? Koji su planovi za brend unutar godinu dana?

Zbog nekih osobnih stvari ove godine smo bile dosta zauzete i nažalost nismo mogle posvetiti dovoljno vremena brendu koliko bismo htjele. Kako sada stvari stoje u sljedećoj godini ćemo imati više vremena za fokus na brend. Trenutno smo u fazi osmišljavanja strategije za nadolazeću godinu, plan je proširiti ponudu cipela i osigurati kvalitetnu proizvodnju i dovoljne količine za nadolazeće sezone. Također, osmišljavamo kolekciju odjeće – planiramo predstaviti par funkcionalnih komada odjeće nosivih u svim prilikama (neovisno o sezoni i prilici), a o tome ćete biti obaviješteni na vrijeme.

Objavljeno: 05.08.2019. u 11:22

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p