HRVATSKA MODA

Upoznajte splitski brend nakita koji obožavamo

Intervju: KNOT jewelry

Ako ste slabe na minimalistički nakit s daškom boho prizvuka, u svojim kutijicama s nakitom vrlo vjerojatno već imate nešto s potpisom brenda KNOT. Ovaj splitski brend posljednjih nekoliko godina osvaja svojim unikatnim nakitom zanimljivog dizajna i kvalitetne izrade. Iza njega se kriju dvije velike kreativke i prijateljice, Brigita i Ivona koje su u pripremama oko nove kolekcije pronašle malo vremena za naš razgovor… Što su mi sve ispričale o svom brendu - saznajte u nastavku!

Tko se krije iza KNOT brenda? Predstavite se našim čitateljima u par rečenica… Čime se inače bavite?

Prije svega dvije prijateljice, srodne duše, estete, ljubiteljice umjetnosti i dizajna, a tek potom i osnivačice brenda nakita KNOT. Brigita Ercegović je po struci liječnica koja se ujedno bavi i fotografijom, dok je Ivona Kuzmanić po struci dekoraterka.
 
Kako ste došle na ideju da pokrenete brend? Odakle dolaze ideje?

Ključan je bio naš susret u Galeriji Umjetnina gdje smo tijekom 2016. godine kroz zajedničke razgovore i druženja uvidjele da osim horoskopskog znaka/podznaka dijelimo i vrlo sličnu estetiku i smisao za lijepo. Iz početne nakane da izradimo nakit, koje bi prvenstveno mi same nosile, vrlo spontano i prirodno je došla i ideja o pokretanju brenda nakita. To sve je još bilo pogurano pozivom prijateljice, dizajnerice Suzane Vuljan da svoje prve komade nakita predstavimo na ‘Čajanci kod Zeusa’, eventu koji je okupljao lokalne dizajnere te je ujedno bio i naš prvi showroom gdje smo predstavili svoje uratke. Sve je prošlo iznenađujuće pozitivno pa su tako i reakcije na našu prvu kolekciju bile van naših očekivanja. Nakon toga više nije bilo
povratka. Ideje ne crpimo nužno iz modnog svijeta. Inspiraciju nalazimo svugdje – u prirodi, arhitekturi, na buvljacima, slučajnim prolaznicima, izložbama ili nekom novom putovanju. Nova mjesta i drugačiji vizuali uvijek otvore neke nove kanale i daju polet i poticaj za kreativno stvaranje.

Na našoj sceni imamo velik broj brendova koji u svojoj ponudi imaju minimalistički nakit. Smatrate li da ima dovoljno mjesta za sve? Čime se vaš nakit razlikuje od ostalog nakita s prizvukom minimalizma?

Naravno, mislimo da na tržištu ima mjesta za sve. Iako se ne zamaramo definicijama, naš nakit je često opisivan kao minimal boho. I ta naizgled nespojiva kombinacija je upravo ono što nas najbolje opisuje. Volimo spoj jednostavnih pročišćenih formi sa suptilnim boho odmakom. Ono što naš nakit čini jedinstvenim je upravo činjenica da je u cijelosti ručno izrađen.
 
Nakit je pozlaćen ako sam dobro shvatila? Kako izgleda sam proces izrade? Jeste li uključene u sve segmente? Da li je nakit 100% hrvatski proizvod?

Tako je. Sav nakit je pozlaćen s 18 karatnim zlatom. Kvaliteta materijala nam je jako bitna i tu nema kompromisa. Nabavka materijala je dosta naporan proces te sam materijal nerijetko nabavljamo i u inozemstvu. Do sada smo u kolekcijama najviše koristili mesing, srebro, zlato, razna poludraga kamenja, staklene japanske perle.... Tek kada materijal dođe u naše ruke dobijemo polaznu točku za smjer u kojem će kolekcija ići te potom nastaju prve skice, a zatim i probni modeli. Proces izrade nerijetko uključuje i suradnje s obrtnicima i zlatarima. Radimo na malim, limitiranim serijama i volimo sa svakom kolekcijom ući u nešto novo – bio to novi materijal ili neka nova tehnika rada.


 
Koja je filozofija vašeg brenda? A, tko je idealna žena koja nosi vaš nakit? Kako izgleda, kakav stil nosi?

Filozofija našeg brenda je duboko ukorijenjena u autentičnosti i nosivosti. Nakit radimo za žene koje njeguju svoju jedinstvenost i vole sofisticiran, svakodnevno nosiv, nenametljiv nakit koji nije trendovski opterećen te ga lako mogu kombinirati uz casual ili svečaniji outfit.
 
Koliko ste posvećene društvenim mrežama? Zanima me koliko vam je Instagram pomogao u promociji i smatrate li da je danas lakše mladim brendovima postati poznat upravo zahvaljujući njemu?

Instagram je odlična platforma za promoviranje i najefikasnija marketinška strategija današnjice koju ne koriste samo mali brendovi, već i najveće modne kuće. Upravo zahvaljujući Instagramu ostvarili smo nekoliko poslovnih suradnji s concept dućanima, a jako nas veseli i komunikacija s našim pratiteljima i kupcima koju ostvarujemo putem ove društvene mreže.
 
Uvjerena sam da imate neke uzore ili omiljene brendove. Koji su to i na koji vas način inspiriraju?
 
Dries van Noten jedan je od omiljenih nam dizajnera. Acne Studios, Baum und Pferdgarten, Nanushka i Ganni još su neka od imena koja bi spomenuli. Jako volimo francusku neopterećenost i ležerni chic brenda Rouje Jeanne Damas te liniju nakita njene sestre Louise Damas. Naravno uvijek nas inspiriraju brendovi koji osim dopadljive estetike imaju i svijest o društvenim i ekološkim aspektima modne industrije.


 
Tko su po vama najbolje odjevene Hrvatice na našoj sceni? Što općenito mislite o stilu Hrvatica? Jesu li hrabre u modnim odabirima ili su previše trendi?

Od Hrvatica nam se sviđa stil Dunje Ercegović koja sa savršenom nonšalancijom miješa francuski look s rokerskim chicom. Marija Nakir, diplomirana modna dizajnerica i poklonica second hand odjeće oduševljava nas modnom razigranošću i originalnim kombiniranjem nespojivog. A moramo reći i da obožavamo modnu
smjelost i avangardnost gospođe Đurđe Tedeschi.

Što mislimo o stilu Hrvatica? Pa čini nam se da se djevojke danas dosta trude pratiti trendove koji im se serviraju putem medija i društvenih mreža. Voljeli bi vidjeti malo više revolta. Prilagođavanje odjeće vlastitoj osobnosti, životnom stilu i energiji oduvijek je više cool od slijepog praćenja trendova.


 
Da možete maštati i angažirati jednu osobu da bude zaštitno lice vašeg nakita, tko bi ona bila i zašto?

Uh kad bi pustili mašti na volju, ne bi se bunili jednoj kampanji s Caroline de Maigret (smijeh). Mislimo da bi se njezin jednostavan, neobavezan, elegantan i nenametljiv stil s ‘effortless cool’ stavom dobro uklopio s našom modern bohemian pričom.
 
Gdje možemo kupiti nakit? Planirate li širenje u neke dućane ili možda na web?

Svi zainteresirani za naš nakit mogu nas kontaktirati putem Facebooka i Instagrama. Tijekom ljetnih mjeseci nakit se mogao kupiti u nekoliko concept dućana. U nadolazećoj sezoni nakit će biti dostupan na isti način samo na drugim lokacijama. Za sada nemamo ambicije širiti proizvodnju, već želimo zadržati osobni pristup procesu proizvodnje i izrade nakita.



Koje planove imate za 2020. za svoj brend?

Osim rada na novim kolekcijama kojima se uvijek veselimo priželjkujemo i neke zanimljive suradnje poput posljednje koje smo imali s umjetnicom Zrinkom Barbarić koja je naš nakit vješto povezala sa svojim umjetničkim instalacijama. KNOT jewelry rezultat je prijateljstva i želje za kreativnim izražavanjem i kao takav će uvijek biti obilježen umjetničkim eksperimentom i ljubavlju prema stvaranju.

photos: @jewelryknot

Objavljeno: 18.02.2020. u 11:54

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p