HRVATSKA MODA

"Veliki je dio ovoga posla neprekidna potraga za novim izvorima vintage blaga..."

Intervju: Andreja i Radmila, Ulični ormar
-->

Andreja i Radmila, simpatične vlasnice "Uličnog ormara" - raja za vintage odjeću u zagrebačkoj Jurišićevoj ulici - naše su ovotjedne sugovornice s kojima smo zaronili u svijet divnih krpica s pričom. Kako gledaju na scenu koja se širi, kako su se odlučile za otvaranje ovakvog tipa prodajnog prostora i je li im recesija donijela više kupaca pročitajte u našem ovotjednom intervju...

 

Recesija je uzela maha u Hrvatskoj - je li vam dovela nove kupce u vaš second hand shop? Budimo realni, tko si ne bi volio priuštiti izvrsnu haljinu za stotinjak kuna?

Kako smo mi „ormar" specijaliziran, u manjem dijelu, za second-hand odjeću najviše kvalitete, a najvećim, pak, dijelom za retro i vintage kategoriju odjeće, obuće, modnih dodataka i kućanskih ukrasa, po našem mišljenju, ne pripadamo kategoriji dućana koji bi mogli značajnije „profitirati" od teškog stanja koje je ova recesija prouzročila u novčanicima, a i raspoloženju većine naših sugrađana. Naši stalni posjetitelji su ljudi izgrađenog osobnog modnog izričaja, ljudi koji vole eksperimentirati, koji žele predmete kvalitetne izrade, jedinstvenog dizajna, a po prihvatljivim cijenama. Ljudi koje veliki trgovački centri i nepregledni redovi „iste" odjeće nisu uspjeli opčiniti. Oni koji, prekopavajuć' naš Ormar, upoznaju svoju osobnu, jedinstvenu „it" torbicu, balsku haljinu za diplomski koncert, ljetnu haljinicu, šeširić, sunčane naočale...

Polako ostvarujemo i suradnju s kazalištima, kazališnim družinama, kostimografima i modnim savjetnicima u produkciji filmova i serija. Naše, dakle, uspješno poslovanje nije planirano, ni temeljeno, na ekstremno niskim cijenama, nesortiranoj odjeći „klasične" second-hand ponude. Mi svoje mjesto na tržištu tražimo ulaganjem velikog truda u potrazi i osobnom izboru posebnih komada za naš dućan, detaljnom pregledu svakog pojedinog, pažljivom čišćenju, peglanju, eventualnoj restauraciji onih vrednijih, stvaranjem ugodnog ambijenta i prijateljskog odnosa sa našim posjetiteljima te cijenama koje su u potpunosti u skladu sa kvalitetom ponude i uloženim trudom i troškovima - maksimalno povoljne. Trenutno, u ovim ljetnim mjesecima, raste nam i broj stranaca koji uđu u naš dućančić. Neki nam se čak i vraćaju drugu godinu za redom, dolaze prekopati Ulični ormar, hvale nas i redovito se svi oduševe kada im se objasni da naše cijene nisu u eurima, već u kunama. Po standardima većine njih, naše su cijene i više no povoljne.

Kako izgleda prosječan kupac Uličnog ormara? Pretpostavljam da je ženskoga roda, ali kako izgleda? O kojem se prosjeku godina radi?

Naši su trenutni posjetitelji uistinu većinom ženskog roda, čine otprilike tri četvrtine naših posjetitelja, no sa zadovoljstvom možemo ustvrditi da nam se polako, ali sigurno, povećava i broj muških posjetitelja. Posjećuju nas sve generacije, od tinejdžera do umirovljenica koje su došle po haljinu za 50-u godišnjicu mature, no većina ih je pak u rasponu od 18 do 50 godina. Vjerujemo da je samom razlikom u navikama i preferencijama među spolovima uvjetovana činjenica da nam žene čine većinu posjetitelja, no velik je faktor u tome što je vintage za muškarce jedna izuzetno rijetka kategorija odjeće, teško dobavljiva, te nam trenutno čini manji dio ponude našeg dućana. Već dulje vrijeme intenzivno radimo na pronalasku izvora vintage odjeće, obuće i dodataka za muškarce, te već ove jeseni pojačavamo ponudu i izbor i u toj kategoriji. Dat ćemo muškarcima razlog više da nas počnu u većem broju posjećivati.

 

Što kažete na poplavu second hand shopova u Zagrebu? Je li vas to iznenađuje?

U potpunosti podržavamo širenje ponude, a i kulture second-hand shopova. Second-hand shopovi su, u smislu poticanja brige za očuvanje okoliša i otvaranja umova, vrlo pozitivna pojava. Također, u trenutnoj situaciji recesije nude kvalitetnu odjeću po povoljnim cijenama, spuštaju većini naših sugrađana svakodnevnu odjeću iz kategorije luksuza u kategoriju ispunjive potrebe. Njihov eventualno velik broj može biti samo pozitivna stvar za naše sugrađane, potrošače.

Gdje nabavljate odjeću? Kako ste se uopće odlučili za pokretanje biznisa? Bili ste jedni od prvih po pitanju vintage odjeće veće kvalitete i cijene?

Kako smo se odlučile na taj biznis? Kao što to prijateljice čine, godinama smo uz nebrojene kavice, druženja, putovanja, gacanja po buvljacima, prekapanja second hand dućana, sanjarile o stvaranju zajedničkoga biznisa. Spajanju užitka, prijateljstva i posla. Par stotina kavica, potrage za adekvatnim prostorom, hrpicu neprospavanih noći provedenih dizajnirajuć' naš „ormar", tražeći načine opskrbe, računajući pa preračunavajući, učenja gletanja i lijepljenja tapeta kasnije - vrata Uličnog ormara su se po prvi put otvorila.

Odjeću dobavljamo iz sve više i više raznih izvora. Komade pronalazimo u gotovo svim zemljama zapadne Europe, veliki nam dio stiže iz SAD-a, no pronađe se ponekad i komad iz povijesti ovih prostora. Veliki je dio ovoga posla neprekidna potraga za novim i novim izvorima vintage blaga.

 

Marko Banjavčić

Photo: Ulični ormar FB

Objavljeno: 20.07.2012. u 10:06

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p