Kada je objavljeno kako će sestre Kate i Laura Mulleavy koje se kriju iza imena Rodarte dizajnirati kostime za Black Swan oko filma se stvorila euforija. Ime Rodarte filmu je donijelo još malo besplatnog publiciteta, stoga mnogima nije jasno zašto je njihovo ime izostavljeno s odjavne špice .
Službena kostimografkinja filma Amy Westcott, kaže kako nitko nije izigrao nikoga jer u ugovoru Rodarte nisu tražile da ih se navede kao kostimografkinje, a osim toga da bi bile nominirane za Oscara moraju biti članice udruženja kostimografa u trenutku snimanja filma, a one su se učlanile naknadno.
Amy je u intervjuu za Clothes on Film otkrila kako suradnja s kućom Rodarte nije bila ni malo ugodna.

Clothes on Film: Jeste li svjesni kontroverze koja se veže uz vas i modnu kuću Rodarte? Kažu da bi one trebale biti navedene kao kostimografkinje baš kao i Vi?
Amy: Kontroverza je blaga riječ kada se dvije osobe promoviraju na način da prigovaraju tek kada su shvatile da je film veliki hit!
CoF: Osjećate li da iskorištavaju situaciju kako bi Vas ocrnile?
Amy: U početku sam bila sretna zbog publiciteta kojeg je omogućila suradnja s Rodarte. Bila sam jako ponosna na film i sve koji mu mogu pridonijeti da postane poznat. Pokušala sam zatomiti svoj ego dok su me zaboravile spomenuti u svojim intervjuima, ionako nisam takav tip osobe. Ali kada su mediji napali mene osobno, kao da sam se urotila protiv njih, osjećala sam se izdano i očajno. Ja nemam glasnogovornika, od mene se tražilo da šutim, da izbjegavam novinare, kako ne bi dobili loš publicitet. To je nažalost utjecalo i na percepciju mojih zasluga u filmu. Ja ne određujem pravila udruženja i Akademije, ali sam ponosna na svoj rad i smeta mi ovakvo povlačenje po trač rubrikama.

Westcott ističe kako Rodarte nisu dizajnirale svih 40 kostima, nego samo sedam: „Osnovne kostime je dizajnirao Zac Brown zajedno s mojim odjelom, a ja sam radila na detaljima poput perja kako bi kostim Crnog labuda ličio kostimu Bijelog i sl."
CoF: Je li vas ovo iskustvo učinilo nepovjerljivom prema radu s dizajnerima?
Amy: Apsolutno. Bila sam puna povjerenja i nisam mogla ni pomisliti da će se ovakva „kontroverza" dogoditi. Ne želim više nikada doći u ovu situaciju.
Westcott je objasnila kako je gledala balerine na probama, razgovarala s njima, fotografirala ih poskrivećki kako bi savršeno kopirala njihov izgled u slobodno vrijeme, ali i na treninzima. Sve komade je morala testirati s kamermanom kako bi se zadržala atmosfera u filmu kako bi postao jedna cjelina i kako detalji ne bi uništili emocije koje prevladavaju u filmu.
B.K.
Objavljeno: 01.02.2011. u 12:00