SVJETSKA MODA

Jesu li kampanje s 'drugačijim modelima' ustvari samo marketinški trik?

Missguided ima novu kampanju koja promiče različitosti u modnoj industriji

Online brend Missguided još je jednom zakoračio u sferu propitivanja današnjeg poimanja ljepote i izbacio kampanju pod nazivom #Makeyourmark, koja je zapravio dio serijala Keep on being you. Kampanja ovog brenda slavi modele svih rasa, oblika, veličina, s celulitom i strijama. 

Prije nešto manje od mjesec dana, Missguided je obećao kako više neće photoshopirati modele u svojim kampanjama, već želi ohrabriti žene da se osjećaju dobro u svojoj koži upravo takve kakve jesu i da se vole zbog onoga što jesu, s koliko god kilograma i centimetara oko bokova ili koju god boju kože imale. I svi smo toga poptuno svjesni, takve stvari bi se i trebale slaviti, a različitosti isticati, kako bi možda i razina tolerancije u društvu u konačnici postala veća.


Zadnjih nekoliko godina, trendovi u modnom svijetu, kada su u pitanju modeli i njihov izgled, lagano se mijenjaju i lako možemo uvidjeti sve veću popularnost plus size modela, promicanja "unutarnje ljepote" i proklamiranja parole o podizanju ženskog samopouzdanja. S jedne strane tako imamo heroin chic, s druge plus size, a i jedno i drugo ponekad znaju otići u krajnosti koje graniče s nezdravim. Gdje je zapravo granica koja se odnosi na onu dobru staru: „U zdravom tijelu zdrav duh“? Ne bi li trebali napokon stati na loptu i doći na sredinu?

Živimo u svijetu u kojem smo non-stop bombardirani reklamama i raznim vizualnim prikazima koji su postali dio naše svakodnevice - ništa novo. Sigurno je da ti naučeni stavovi o svijetu oko nas igraju odlučujuću ulogu u tome kako oblikujemo naše razmišljanje kao i način na koji komuniciramo s drugima. Marketinška industrija vrlo promišljeno iskorištava intenzifikaciju seksualnih prikaza kako bi usporila razvoj feminizma i jačanja ženske svijesti, opet- ništa novo. Nametanjem nekog ideala ljepote, razvojem industrije ljepote i pornografske industrije, žena je na neki način prisiljena da prihvati ulogu žene kao "utjelovljenja seksipila", u koju god krajnost se u tom trenu išlo i štogod tada bilo u trendu.


I fotografija i film i mediji, sve to utječe na našu percepciju stvarnosti i na naše formiranje mišljenja o ženi, koju se još od Botticellija i Moneta i njihovih muza stavljalo u poziciju objekta koji smo slijepo idealizirali. Ono što je bilo prikazano i ponuđeno, to smo učili i tako se razvijali. Do prije nekoliko godina prikaz idealiziranog ženskog tijela dobivao se ustaljenom praksom u postprodukciji fotografija: brisanjem crvenila, ogrebotina, strija, celulita, madeža, pa čak i stidnih dlačica, a danas - trendovi se mijenjaju. Idealizacija je sve manja u uklanjanju vremena, tragova stvarnog tijela i procesa starenja, retuširanje polako izlazi iz mode (doduše stvarno polako!). Ali koliko je to zapravo zbog žena samih i njihovog osjećaja vrijednosti, a koliko zbog plasiranja nečeg novog na tržište što će ženama koje su zasićene dosadašnjeg prikazivanja privući pažnju? Ostaje na vama da donesete svoj sud. Jer, stvarna tijela su se oduvijek uspoređivala s trenutačnim idealima, a što je zapravo ono što je „normalno“ sada?


Zbilja je pothvat i veliki korak prema naprijed prijeći s nečeg što je još u 90-ima slovilo kao ideal ljepote- onaj dobro poznati heroin chic, do onoga što je zadnjih nekoliko godina postalo velikim otkrićem – a to su plus size modeli, ali gdje stajemo? Koliko zapravo krajnosti obaju strana promoviraju i žene prosječnog konfekcijskog broja koje žive prosječan zdrav život? Još uvijek je ona 'žena s oblinama' , koju se uvijek spominje kao ideal, nekako najmanje zastupljena u cijeloj modnoj industriji. Drago nam je da se trendovi mijenjaju i da je zastupljenost Photoshopa u modnoj industriji sve manja te da u svoje redove moda uvlači i drugačije ljude, no koliko je zbilja pozitivno odlaženje u bilo koju krajnost što se težine tiče?

Foto: PR Missguided
Objavljeno: 19.12.2017. u 12:05
Tagovi: Missguided

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p