-->--> --> Wall Street Journal načeo je temu da zbog recesije modeli neobičnog, netipičnog i androgenog izgleda izlaze iz mode, a otvaraju se vrata običnim djevojkama iz susjedstva.
Dok ljudi razgledavaju dućane, neobične reklame s čudnim modelima mogle bi ih otjerati od skupocjenih modnih krpica i dodataka. Kad je ekonomija bila stabilna, ljudi su kupovali luksuzne stvari bez obzira na reklamu iz koje je virio model s obrijanom glavom i metalnim ukrasima po licu. A danas ljepota i zvučno ime prodaju sve, barem u Americi.
Tako je Donatella Versace angažirala brazilsku ljepoticu Gisele Bundchen za novu marketinšku kampanju, lice i tijelo koje prodaje sve. Kate Moss zaštitno je lice nove Just Cavalli kampanje, a Anja Rubik krasi plakate modne kuće Balmain. Modna kuća Dior ove godine nije ni investirala u marketinšku kampanju, ali njihovu posljednju krasi poznata glumica Marion Cotillard. I Donna Karan iznenadila je odabirom i samim izgledom jesenske kampanje koja je neobično jednostavna - Toni Garn na modnoj pisti. Madonnu je angažirala modna kuća Louis Vuitton, a Jennifer Connelly i dalje je zaštitno lice Balenciage.
"Pametne agencije prepoznat će prirodnu ljepotu modela!" izjavio je Roman Young, modni agent za Wall Street Journal. "Agencije će biti sve neodlučnije da investiraju u djevojke čudnog izgleda, neobičnih frizura i veoma mršavog tijela."
S druge strane mršavost i netipičnost očigledno nije smetala modnoj kući Prada. Ymre Stiekema je dokaz da neke modne kuće i dalje angažiraju netipične modele. Neuredna frizura, crveno sjenilo na očima i jedva vidljive obrve modnim znalcima djeluju zanimljivo i totalno cool, no običnim smrtnicima ova reklama ne izgleda privlačno. Ili reklama modne kuće Givenchy s Ranyom Mordanovom u glavnoj ulozi - neobična frizura, blijeda put i izblajhane obrve daleko su od tipične djevojke iz susjedstva. Valentino je angažirao atipičnu Iris Strubegger za novu marketinšku kampanju, a modna kuća Lanvin androgeni četrdesetdvogodišnji model Kristen McMenamy.
S jedne strane propagira se prirodan izgled, a s druge strane određene modne kuće i dalje ustraju u neobičnosti i šokantnosti. Svatko ima svoju viziju i afinitete, pa s toga ne čudi da jake modne kuće i dalje ustraju u atipičnim reklamama. Micki Schneider iz Elitea rekla je da će na tržištu uvijek biti mjesta za netipične modele, no američka javnost oduvijek je više cijenila prirodno i tipično američko. Sjetite se samo naslovnica za modne časopise, tu nema mjesta za neobične cure. Iako recesija još traje, uvjereni smo da će atipična lica i dalje biti zanimljiva modnom svijetu, te da će one i dalje krasiti sve neobičnije i neshvaćenije reklamne kampanje.
Ana Bacinger
Objavljeno: 05.09.2009. u 12:06