MODNI TALENTI

Žestoka debata o „Size issue-u“ V magazina

Marketinški trik ili nešto više?

Svjetski magazini imaju novu opsesiju: plus size modele. Posljednji u nizu je V magazin koji je cijeli jedan broj posvetio djevojkama s oblinama. Jedan od najpopularnijih, ali i najkontroverznijih modnih magazina na svijetu svoj prvi shape issue objavio je u pravom trenutku. Naime, kao i sve u svijetu mode, niti ovaj poslovni potez na kojeg se odlučuje sve više magazina, nije prošao bez kritike. Dok mnogi tvrde kako je riječ isključivo o pridobivanju publiciteta, Dakin, Fordov plus size model je oduševljena izdanjem: „Očarana sam fotografijama! Kao prvo, pokazuju da i ovakve djevojke mogu izgledati izvrsno uz divne fotografe i divne magazine kao što je V. To mijenja percepciju o našem poslu i nadam se da će uskoro nestati pridjev plus ispred naših zanimanja, jer danas radimo u svim vodećim svjetskim magazinima."


S druge strane, jedan londonski stilist koji je želio ostati anoniman podijelio je svoje mišljenje s Telegraphom. „Ovo je ekstreman skok i odgovor na štovanje veličine 0. Sve žene žele vidjeti zdrave djevojke u magazinima, ne bolesno mršave. Ali budimo realni, niti jedna žena ne želi nositi veličinu 44 ili 46. Ne mislim kako je angažiranje ovakvih modela pomak u mijenjanju percepcije o modelima." Anonimni stilist nije propustio komentirati ni reviju Marka Fasta koje je izazvala polemike, upravo zbog modela s oblinama „Siguran sam da je imao dobre namjere kada je odjenuo veće djevojke u svoje pletivo. Međutim, sve o čemu sam mislio tijekom revije jest kako izgledaju smiješno!"

Činjenica je da Fastova revija ne bi dobila ni upola ovoliko publiciteta bez punijih modela. Nitko ne tvrdi kako veliko nije lijepo, ali u modnoj prirodi je da pretjeruje te su tako zaboravljene prosječne žene. Zašto nitko ne snimi editorijal s djevojkama koje nose veličine između 36 i 38? Bi li takva kampanja privukla jednako publiciteta kao ona s anoreksičnim ili pretilim modelima? Sumnjamo, jer pažnju plijeni pretjerivanje, a čini se da je novi trend prerastao upravo u to.

 

Borina Kopčić

Objavljeno: 09.01.2010. u 17:26

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p