MODNI TALENTI

Nakit koji će vam izmamiti osmijeh na lice

Intervju: Dizajn Kolektiv

Dizajn Kolektiv nakit opće je poznat na našoj modnoj sceni i nose ga brojne trendi djevojke koje su u potrazi za statement modnim dodacima s kojima privlače pažnju… Nedavno je stigla nova kampanja koju potpisuje talentirana Senja Vild pa mi se to učinilo kao odličan razlog da na razgovor privedem glavnu zvijezdu brenda - dizajnericu Milicu Milunović. S Milicom sam obavila intervju putem maila jer se ona trenutno nalazi na drugom kraju svijeta, u divnom Melbourneu - a što mi je sve otkrila o svom nakitu saznajte u nastavku…

Tko se krije iza Dizajn Kolektiva i koja je nit vodilja cijelog brenda?

Iza Dizajn Kolektiva stoji duo koji smo inicijalno pokrenule arhitektica Marija Kovljanić i ja, pejzažna arhitektica Milica Milunović. Sve je počelo iz prijateljstva započetog na poslovnoj suradnji i kasnijeg otkrivanja zajedničke strasti prema stvaranju nakita. Naši apetiti su inicijalno bili veliki i krajnji cilj je bilo stvaranje pravog dizajnerskog kolektiva i u nekom trenutku otvaranje trgovine. Na žalost to se nikada nije realiziralo zbog mog odlaska u Australiju. Odlučila sam nastaviti raditi pod imenom Dizajn Kolektiv jer je suradnja s drugim kreativcima i dalje jednako bitna za cijelo moje stvaralaštvo.

Dizajn Kolektiv je brend s više adresa, onom matičnom u Beogradu i onom gdje se trenutno nalaziš u Melbourneu. Kako balansiraš na dva kontinenta?

To je zanimljivo pitanje. Australija je tako daleko i tako naopačke. Jedan od interesantnih izazova je recimo odlučiti se za sezonu za novu kolekciju jer dok je u Europi ljeto u Australiji je zima i obrnuto. Također, poštarina je kriminalno velika stoga je online prodaja praktična samo na australijskom tržištu. Na sreću naše ljeto provodim u Srbiji gdje radim novu kolekciju i ostavljam mali kontingent nakita u trgovinama s kojima imam dobru i dugogodišnju suradnju.


Koje materijale koristiš za izradu svog nakita i kako zapravo izgleda cijeli proces? Radiš li sve sama ili imaš tim koji je zaslužan za realizaciju?

Polymer glina je osnovni material koji sam izabrala zbog njenih boja i lakoće rada s njime. Iako je inferiornija u odnosu na porculan i keramiku, poly glina je bolja za nakit jer je lagana i nije lako lomljiva. Može se kupiti u trgovinama za hobije i peče se u običnoj kućnoj pećnici. Mislim da je dio DK estetike i filozofije proizašao upravo iz kvalitete ovog materijala koji je u osnovi predviđen za zabavu, nepretenciozan i dostupan. Drugi materijal koji čini DK nakit prepoznatljivim su bakrene cijevi koje zadovoljavaju onu malo rigidniju, snažniju i ozbiljniju stranu karaktera. S jedne strane imamo veoma fleksibilan, lagan, šaren materijal poput polygline, a s druge hladan, rigidan i čvrst metal.

Svaki komad je ručno rađen i sama ga radim. Sjedenje za radnim stolom i stvaranje je jedan od najljepših aspekta ovog posla. I ako mislim da bi dio posla mogla prepustiti nekome mislim da se ne treba previše udaljiti od direktnog kontakta s materijalom.

Boje su zaštitni znak Dizajn Kolektiva. Bilo da je riječ o nakitu ili genijalnim vizualima, one su uvijek prisutne. Kako formiraš paletu boja i gdje pronalaziš inspiraciju za svaku novu kolekciju?

Materijal i njegova dostupnost su za sada najveći pokretači. Posljednja kolekcija za jesen/zimu je nastala jer su igrom slučaja te nijanse bile dostupne u Beogradu, i to na samo jednom mjestu. Možda ovo zvuči previše spontano, ali zapravo mislim da mnogi ljudi koji stvaraju zapravo shvate što žele napraviti tek kad se susretnu s materijalom.



Vizuali nose cijelu priču tvog brenda, a za njih je zaslužna poznata beogradska fotografkinja Senja Vild. Kako je došlo do vaše suradnje?

Senja je jako zaslužna za stvaranje vizualnog identiteta i brenda i bitan je dio kolektiva. Senja je fotograf za Beogradsku Internacionalnu Nedelju Arhitekture, događanje za koje sam radila dvije godine i gdje smo se upoznale. Jako mi se svidio njezin rad, a i ona sama pa sam je angažirala za rad na DK kampanji. Tom prilikom je Senja imala potpunu kreativnu slobodu, dijelom zato što ja nisam imala jasnu viziju što želim, a dijelom zato što me zanimalo kako ona vidi moj rad. Rezultat je bio divan i naša suradnja i prijateljstvo se i dalje nastavljaju. Senja je postavila okvire DK vizualnog identiteta i njeguje ga kako se brend razvija, a moja uloga je da stvaram nove izazove.

Osim odličnog izbora fotografa, veliku pažnju posvećuješ i setu. Pretpostavljam da je za to djelomično ‘kriva’ tvoja struka. Da li si ikad radila u struci kao pejsažni arhitekt ili su odmah znala da ćeš se baviti dizajniranjem modnih dodataka?

Radila sam kao pejzažna arhitektica u Americi i Ujedinjenim Arapskim Emiratima sve do povratka u Srbiju 2015. godine. Na žalost u Srbiji nije bilo puno prilika da radim u struci tako da sam u tom periodu isprobala drugi zanat.

Značaj seta za DK fotografije je izuzetno bitan jer mora prenijeti priču koja stoji iza kolekcije. Opredjeljenje za stvaranje apstraktnih minimalističkih pejzaža u kojima je nakit vjerojatno dolazi iz afiniteta prema prostornoj arhitekturi i maketama. Senja je fantastičan fotograf arhitekture i interijera i to iskustvo je donijela sa sobom prilikom stvaranja kampanje za DK. Od nedavno su se našem kreativnom timu pridružili i dizajnerica interijera Ksenija Josifovic i arhitekt Boris Janacskovity koji su zaslužni za najnoviji serijal divnih setova.



Tko su ti najdraži brendovi na beogradskoj sceni? Koja imena posebno cijeniš i čiji rad voliš?

Nakit i torbe Curlylab, odjeća Vesna Kracanović, nezaobilazna Dragana Ognjenović, Braća Burazeri, nakit Gulch.Gulch i brendovi bendova Maika i Zemlja gruva. A, ovo je samo prvih par primjera koji mi padaju na pamet. Srbija ima fantastičnu dizajnersku scenu koja se uspijeva razvijati unatoč teškim okolnostima.

Australska modna scena je genijalna. Imaš li favorite tamo?

Kuwaii, Claire Ritchie textile design and fashion, Badaam, Toyah Perry Jewellery, Shuh su mi trenutno jedni od najinteresantnijih brendova, iako stvarno ima velik broj onih čiji je rad impresivan. Ali ono što je posebno inspirativno u modnim trendovima Melbournea, možda i više od samih brendova, je ulična moda. Ovdje se njeguje duh slobode izraza naročito kroz odijevanje, a uz to se stavlja i akcent na second hand i vintage garderobu što dovodi do drugačijih i jako individualističkih modnih trenutaka koji su više od aktualnih modnih trendova.

Tko su ti uzori u modnom svijetu? Čiju estetiku preferiraš i u kojim brendovima pronalaziš inspiraciju?

Inspiraciju ne nalazim toliko u svijetu mode koliko u umjetnosti i arhitekturi, pa i prirodi. Svijet mode jako cijenim, obožavam listati modne časopise, ali ne mogu reći da kontinuirano pratim određene brendove. Ali ako moram izdvojiti jedno modno ime gdje uz svaki komad odjeće mogu zamisliti DK nakit kao savršen modni dodatak to je onda Victoria Beckham. Ne znam kako je od Spice girl djevojke postala tako dobra dizajnerica, ali mi je njen stil savršena kombinacija ženstvenog i muževnog odijevanja, kao Katharine Hepburn u bojama.



Da li se bilo teško probiti na australsku scenu? Kako to uopće funkcionira tamo? I kakve su reakcije na nakit u Melbourneu?

Melbourne je idealno mesto za lokalne dizajnere koji se bave ručnim radom. Ovdje su ljudi izuzetno ponosni na sve što je ‘made in Melbourne’ i jako podržavaju i štite svoje tržište. U isti mah konkurencija je velika i za veći uspjeh neophodno je ozbiljnije ulaganje u promociju, brending, i sudjelovanje na većim i skupim dizajnerskim sajmovima. Reakcije na DK nakit ovdje u Melbourneu su odlične i najčešći komentar je da je drugačije od onoga na što su ljudi navikli. Mislim da to proizlazi iz činjenice da se moja osobna estetika zajedno sa mnom razvijala na više kontinenata i u mnogim različitim kulturama.

Gdje se osim na službenom webshopu može isprobati i kupiti tvoj nakit?

Za sada u Beogradu na dve lokacije: Gradstore Design Hub i KlasaKlasa.

Da jedna poznata žena može biti zaštitno lice brenda, tko bi to bio i zašto?

Uh, ima toliko žena koje bih voljela da ukrasim. Ali, ako baš moram da izdvojim jednu ženu kojoj se posebno divim to bi bila Roisin Murphy zbog te nepokolebljive autentičnosti, besprijekornog stila koji je elegantan i moćan u isto vrijeme.



Koji su planovi za budućnost?

Poslije malo duže pauze koja je uslijedila zbog rođenja mog prvog djeteta želim se fokusirati na plasiranje DK nakita u trgovine po Melbourneu, a i Hrvatskoj gdje je potražnja za njim sve veća.

Foto: Senja Vild

Objavljeno: 15.02.2019. u 00:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p