Volim prijateljstva koja nastanu upoznavanjem na društvenim mrežama, pogotovo na Instagramu na kojem zbog estetike koja je vidljiva kroz nečiji feed - kreativci instantno kliknu! To mi se dogodilo s Dubravkom, mladom kreativkom iz Beograda koja stoji iza divnog brenda Dulsineja specijaliziranog za izradu unikatnih šešira i marama. Dubravka me osvojila svojom energijom i estetikom, kao i famoznim kreacijama koje sam iste sekunde poželjela nositi ovog proljeća uz svoje omiljene komade sezone. Dubravku sam privela na mali razgovor kako bi iz prve ruke saznale sve detalje o šeširima i maramama koji osvajaju brojne fashionistice u Beogradu, ali i šire!
Tvoji šeširi u kratkom su roku postali predmet žudnje brojnih fashionistica. Možeš li nam se opisati u par rečenica i ispričati nam priču o svom brendu?
Ideja o brendu se razvijala, sazrijevala i usavršavala zajedno sa mnom određen vremenski period. Vizija nije bila kreiranje modnog brenda, već načina života, a zatim i proizvoda, koji inspiriraju mene i dame oko mene, da budu slobodne da budu drugačije. Nakon završenih četverogodišnjih studija novinarstva 2012. godine upisala sam i završila Fakultet primijenjenih umjetnosti u Beogradu na odsjeku dizajn tekstila.
Obožavam fluidnost i ženstvenost koju svilena marama nosi i ona za mene predstavlja savršen detalj koji spaja modu i umjetnost. Tako su ručno oslikane svilene marame postale zaštitni znak brenda, dok su šeširi došli nešto kasnije.

Odakle iskustvo za izradom šešira? Pretpostavljam da si negdje izučila zanat?
Iskustvo je nastalo iz želje da proširim polje djelovanja i da šešire uvrstim u svoj asortiman. Tijekom studija, na moju molbu profesorica s fakulteta je bila voljna da mi pokaže osnovu tradicionalne tehnike izrade šešira, koju sam nastavila usavršavati.
Odakle dolaze ideje? Radiš li na nekim mini kolekcijama ili zasad izbacuješ model po model?
Za mene je inspiracija jako važna i ona dolazi obično od individua, koji svojim nevjerojatnim životnim iskustvima ostavljaju snažan pečat. Promatrajući takve osobe vidim da nije važno što rade i kojim djelatnostima se bave već kako pristupaju svemu što rade, kakav im je životni stil i način razmišljanja. Usklađenost s vlastitim vrijednostima i estetikom na svim nivoima, to je priča koja me pokreće. Behida Dolić je jedna od takvih umjetnica koja me stalno iznova fascinira.
Inspiracija je svuda. Ideje dolaze u hodu.
Za sad izbacujem model po model, odgovara mi takav način.

Koliko su ti trendovi bitni i koliko dirigiraju u kojem ćeš smjeru ići kod dizajniranja modela? O kome razmišljaš kad radiš na novom modelu? Tko je idealna Dulsineja žena?
Trendovi se ubrzano mijenjaju, pratim ih ali ne jurim za njima, slijedim neke svoje instinkte. Svilene marame i šeširi sa Dulsineja potpisom u neku ruku jesu omaž vremenu koje je iza nas, a u isto vrijeme nose suvremeni pečat. Idealna Dulsineja žena drži do svoje individualnosti, ona je sofisticirana i ženstvena. Smatram da je elegancija odraz naše unutrašnje mudrosti. Žene koje umjesto generičkih komada rađenih za sve biraju nečiji umjetnički izraz, rad i energiju, prepoznaju sebe u nečemu što je unikatno i drugačije.
Kako izgleda sam proces stvaranja šešira? Jesi li prisutni u cijelom procesu? Koliko je vremena potrebno da od skice dobijemo gotov proizvod?
Od skice do realizacije potrebno je od dva do četiri dana i ja sam prisutna u cijelom procesu počevši od nabavke i pripreme materijala za rad, skiciranja, tradicionalnog oblikovanja, drapiranja, peglanja, ručne završne obrade, prišivanja trake, etikete, do posljednje faze, fotografiranja, pakiranja i plasiranja proizvoda. Između skiciranja i oblikovanja postoji i prostor za improvizaciju pa ponekad dozvolim da materijal vodi.

Koji model je zasad najprodavaniji? I imaš li neku određenu publiku ili šešire kupuju žene raznih stilova i godina?
Najprodavaniji su potpuno ručno oblikovani modeli, čiji izuvijani obodi nemaju klasičnu putanju koju određuje forma samog kalupa. Takvi modeli su najčešće asimetrični. Šešire kupuju žene koje njeguju svoju individualnost, s izgrađenom estetikom, nerijetko osobe koje vole umjetnost, najčešće između 25 i 45 godina.
Imaš li modne uzore? Tko su ti omiljeni dizajneri i čiji te rad inspirira i osvaja?
Velika imena u modnoj industriji čija estetika me fascinira su Issey Miyake, Christopher Kane, Vika Gazinskaya, Roksanda i drugi.

Ima li neka slavna žena na kojoj bi rado vidjela Dulsineja šešire?
Rado bih vidjela i marame i šešire na Diane Lane u filmu Under the Tuscan Sun, Yoko Ono, Jane Birkin, Marion Cotillard.. Kao i na tebi Ana.
Osim šešira u ponudi imaš i ručno oslikane marame. Koja je priča iza njih?
Svilena marama je izvanvremenski modni detalj koji pruža široku likovnu slobodu. I baš zbog toga, kao što sam već pomenula, marame s upečatljivim crtežom i ručnom završnom obradom predstavljaju zaštitni znak brenda Dulsineja.

Gdje možemo kupiti Dulsineja proizvode i imaš li možda u planu širenje u Hrvatsku?
Dulsineja proizvodi mogu se kupiti u Beogradu u trgovini Klasa koja okuplja dizajnere i koja se nalazi u Čumićevom sokačetu, kao i u koncept dućanu Modle u Čubrinoj ulici u Beogradu. Kupci iz Hrvatske i drugih dijelova sveta za sada mogu naručiti i kupiti proizvode putem društvenih mreža kao što su Instagram i Facebook. Svakako bih voljela da se u budućnosti nađu i na policama neke trgovine u Hrvatskoj.

Koji su planovi, a koje želje za 2020. vezani uz brend?
Želja mi je da posjedujem atelje poluotvorenog tipa, gdje ću crtati, pisati, plesati, fotkati, organizirati čajanke, pop-up izložbe, raditi šešire i još mnogo toga… Mjesto gdje će svako probati šešir ali i vidjeti sam proces stvaranja.
Planiram se više posvetiti inozemnom tržištu, izbaciti nove printeve marama za proljeće/ljeto 2020. i redizajnirati stare. Imam još nekoliko planova koje ne bih otkrivala dok se ne bacim u realizaciju.

Dubravka Savić
photos: Dulsineja
Objavljeno: 01.03.2020. u 00:00