MODA

Može li se dogoditi nezamislivo?

Prada u problemima s otplatom golemog duga

Oni su najveća tvrtka luksuznim dobrima na području modne industrije. Od zapadnih prijestolnica do dalekoistočnih - PRADA je najveća modna korporacija koja godišnje okrene iznimno velik novac nezamisliv običnim smrtnicima - radi se o milijardi eura čistog profita (kada se zbroji zarada svih modnih linija koje ova talijanska modna kuća posjeduje).

No posljednjih se dana pojavila informacija na jednom relevantnom modnom blogu, koji navodi kako je došlo do određenih problema u servisiranju duga, koji iznosi, ni manje ni više nego 1,3 milijardu eura.

Dakle, golemi dug natjerao je mnogobrojne menadžere na razmišljanje o refinanciranju duga kojime će se nastojati spasiti golem poslovni ugled koji ih prati već godinama. 

Činjenica koja ohrabruje je povećanje prodaje luksuznih proizvoda u prvom kvartalu 2010. što je svakako znak izlaska svjetske ekonomije iz recesije.

Budući da nismo medij koji se bavi isključivo poslovnim potezima, gubitašima i velikim brojkama u svijetu korporacija, ova me tema zainteresirala zbog dalekosežnih posljedica koje će, ako PRADA ne poboljša svoj financijski položaj, izazvati novonastalo stanje na modnoj sceni.

Naime, PRADA je najveći generator trendova na modnoj sceni koje, nakon defilea i odgledane kolekcije, kopira većina modne industrije. Od materijala, boja, kroja i jednostavno - odjevnih komada koji će vladati tržištem - sve to možete naći na policama ostalih dizajnera i high street brendova, inspirirano genijalnim stvaranjem Miuccie Prade. Dotičnu gospođu obožavaju kritičari, ali i modni potrošač, što je rijetka pojava u svijetu lake umjetnosti kao što je moda.

Njena pozicija nije u opasnosti, ali što ako se dogodi nezamislivo? Što ako milansko modno ime posrne? Koga ćemo štovati kao predvodnika industrije?

U situaciji da se dogodi financijska blokada, smanjivanje proračuna za Miucciu ili jednostavno, selektivno stvaranje koje će progutati dio avangardno inspiriranih odjevnih komada, možemo računati na slijedeće situacije:

a) Korporacija LVMH će se dodatno zaduživati te smanjivati cijene svojih proizvoda (što se već događa na dalekoistočnom tržištu, naročito u Kini)

b) Miuccia će biti ograničena u „inspiraciji" što će dovesti do smanjivanja interesa za Pradu

c) Modna će se industrija uspješno preseliti na nekog novog genijalca (Frida Giannini, Riccardo Tisci ili Nicolas Ghesquiere?) - što će dovesti do novog vala u modi

Dakle, je li došlo vrijeme da se promijeni fokus modne industrije? Naravno da je. No ima i ljepših načina za smanjivanje utjecaja određenog imena potkovanog iznimnim financijskim sredstvima koje pruža LVMH.

Kako će PRADA odgovoriti tek ćemo vidjeti, ali garantiram - jesen neće biti dosadna.

 

Foto: Prada.com

Marko Banjavčić

Objavljeno: 27.07.2010. u 09:25

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p