SVJETSKA MODA

Hervé Léger - kralj modnog seksepila

Grgo Zečić o iznenadnoj smrti ikoničnog modnog dizajnera

Herve Leger

Što zajedničko imaju Cate Blanchet i Paris Hilton? Britney Spears i Diana Kruger? Ili ako ćemo u potpuni ekstrem, što to povezuje Kim Kardashian West i Kirsten Stewart? Na prvo čitanje gotovo je nemoguće riješiti ovu najkompliciraniju i ujedno najapsurdniju kombinaciju imena koja se međusobno povezuju. Koliko god da su spomenute dame različite, sve one imaju strastvenu vezu s Hervé Léger haljinama, najslavnijim haljinama na svijetu koje od 90’ih pa sve do danas još uvijek vladaju crvenim tepihom bez obzira koja je sezona i gdje se taj magični tepih nalazio. Léger, pravog prezimena Leroux, nije revolucionarni dizajner ali su njegove kreacije prešle kilometre crvenog tepiha i po tom pitanju niti jedna druga modna kuća u povijesti ni može doći blizu Légera.

Zanimljivo, ali istinito: da nije bilo Karla Lagerfelda ne bi bilo niti Hervéa Léger jer upravo je Kaiser Karl nagovorio svog mladog prijatelja da pokrene vlastitu liniju odjeće i to davne 1985. Tada je, naime, Hervé radio za Lagerfelda i bio neizostavni dio noćnog života još uvijek divljeg Pariza. U suštini, njegova misija bila je jednostavna: darovati seksepil ženama. Ali ne onaj u Versace stilu koji je 90-ih bio sveprisutan ali estetski izuzetno bučan već seksepil koji je na prvi i zadnji pogled izuzetno simplificiran. Tako je nastala njegova modna ideja “elastične” odnosno bandage haljine. Ti vješti “zavoji tkanine” ljubili su žensko tijelo i isticali obline na pametno utegnut način. Za dobar izgled ponekad nije potrebno duboko disati. To nas nije naučio Hervé Léger već povijest odijevanja. Njegove haljine bez ženskog tijela možda su izgledale priprosto, nešto poput usukanog kupaćeg kostima u tvrdim materijalima pod prstima. Cijela magija odjednom bi se pojavila one sekunde kada bi u istu tu koktel haljinu oprezno ali strastveno zakoračilo žensko tijelo bez obzira na veličinu ili visinu. Dovoljno je dakle jedna sekunda i svega jedan pogled u ogledalu koji bi ženu transformirao osobnije i posebnije od bilo koje haute couture kreacije. Léger među modnom zajednicom nije imao snažnu grupu poklonika ali žene su ga obožavale. Ne treba zato čuditi sto je medijski eksplodirao upravo za vrijeme ere supermodela kada su na njegovoj pisti stanovale Cindy Crawford, Eva Herzigova i Carla Bruni.

Dva su dizajnera koja su odijevala supermodele i apsolutistički vladala najopjevanijom erom modelinga, a to su Hervé Léger i Gianni Versace. Kao pravi Talijan, Gianni je vjerovao kako je “više više” pa su njegovi zlatni lanci ukrašeni Meduzama i tajica baroknog printa uživale status ultimativne uniforme modnog seksa. Léger je bio drugačiji jer njegove haljine nisu tek bile seks već “druga koža”. Na tom području uvijek se tiho sukobljavao s velikim Alaiom kojeg je modna klika obožavala. Légera su često znali odbaciti kao “jeftinu verziju” Alaie. Ako zatvorimo oči i pristanemo na takvu presudu onda treba otvoriti oči i zaključiti kako je Hervé Léger isto tako globalna verzija onoga sto je Alaia radio u svom malom svemiru stvorenom samo za odabrane. Alaia je još uvijek aristokracija dok je Hervé Léger uvijek bio demokracija i to je najvažnija razlika između velike dvojke.

Žene slijede slavne žene, kako to obično, biva pa je Léger do kraja 90-ih postao nezaobilazno ime svih ormara bilo da se radilo o poznatim ili manje poznatim osobama. Puno prije nego li je skupljala Hermes Birkin torbe, Victoria Beckham skupljala je Légera koji je obilježio njen stil zacementiran u ranim 00-ima toliko snažno da ga nikakva transformacije ne može zaobići. Beckham je uvijek bila jedna od ozbiljnijih modnih žrtava ali svakako nije bila jedina. Stotine i stotine slavnih zena kadtad “ušetale” su u svoju prvu Léger haljinu koju su onda pomno čuvale bez obzira nalazio se iza njih put instant ili stvarne slave.

Demokracija seksepila glavno je nasljeđe Hervéa Légera koji je ženama nudio odgovor bez previše pitanja jer svaka žena ima obline s kojima se može vješto poigravati zahvaljujući “bandage” izumu. Izum je to koji vuče korijene iz fetišističke scene Londona desetljećima prije nego li će isti koncept odijevanja biti “društveno prihvatljiv” odnosno zagrliti će ga tek “glamazonke” nove ere.

Upravo je Léger tih 90-ih zagorčao život muškarcima s debljim ali i nešto tanjim novčanikom. Zamislite situaciju gdje muškarac za večeru bira sat, kravatu, košulju, remen, manžete, cipele… I stoji ispred ogledala duže od njegove možda buduće djevojke koja će odabrati samo Légera i visoke pete. Kada bolje razmislim, muškarci i danas gube pred Légerom baš kao što se to događa nizu dizajnera koji svoje kreacije moraju ukrašavati desecima modnih dodataka kako bi ih potom prodali javnosti.


Otac “minimalnog modnog seksa” povukao se iz vlastite kuće 1999. kao posljedica uspješno-neuspješne suradnje s konceptom BCBG i od tada je u Parizu dizajnirao samo za odabrane klijentice. Tihe i povučene prirode uvijek je privlačio snažne žene koje su ga imale potrebu zaštititi ali mu se pritom potpuno prepustiti. Dok su kuće poput Chanela ili Dior plaćale po desetke milijuna dolara za ugovore s glumicama, Herve Leroux to nije morao raditi jer je pokraj sebe imao jednu Amy Adams i Jessicu Chastain koje je odijevao posljednjih godina. Njegove drapirane haljine maestralno su ukrašavale tijela tih slavnih klijentica od Los Angelesa do Cannesa. Zanimljivo je primijetiti kako je u drugoj fazi svog stvaralaštva žene nježno zatvarao u beskrajno usko ali nonšalantno opušteno drapirane duge haljine koje su puka suprotnost “starom Légeru” kakav se i danas nosi.

Herve Leroux preminuo je jučer, iznenada u 60. godini života, a najljepši pozdrav uputila mu je njegova omiljena Dita Von Teese s riječima “uživaj u glamuroznom miru”.

Foto: Getty Images
Objavljeno: 07.10.2017. u 10:49

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p