SVJETSKA MODA

Kako izgraditi uspješnu modnu karijeru kao stilist, najbolje zna Andriana Gazić

Razgovarali smo s talentiranom Farfetch stilisticom s londonskom adresom

Iako zvuči glamurozno, rad u modnoj industriji i dalje je rad, zahtjevan i težak. Ono što modnu industriju istovremeno čini tako privlačnom ali i nepredvidivom jest transparentnost nečijeg rada radi kojeg nije potrebno dugo da bi postalo jasno postoji li talent i predanost poslu. U kratkom roku postanu jasne nečije ambicije, talent i konačna posvećenost uspjehu. Zato nas posebno veseli kad otkrijemo pojedince koji u svom poslu i karijeri briljiraju. Jedna takva je i Andriana Gazić, stilistica za privatne klijente jedne od najuspješnijih modnih tvrtki u svijetu.

Ako dosad niste čuli za Farfetch, radi se o jednoj od najvećih globalnih modnih platformi. Iako je primarno e-commerce stranica za kupovinu luksuzne mode, simbioza visoke mode i inovativne tehnologije učinila je Farfetch istinskom modnom silom modernog doba. Iako brojke rapidno rastu, prema posljednjim podacima,  postoji više od milijun ‘high spending’ kupaca diljem svijeta koji vjerno prate i kupuju ono što im od luksuznih modnih predmeta Farfetch nudi. A na modnoj karti svijeta, pronašle su se i istočnoeuropske zemlje uključujući i Hrvatsku i Njemačku za čije modno osviještene kupce brine i Andriana Gazić. Hrvatica s londonskom adresom trenutno gradi uspješnu karijeru kao Farfetchova stilistica za privatne klijente u ovom dijelu Europe, a mi smo odlučili s njom porazgovarati o njenoj karijeri i stanju modne industrije.

Ja sam tu za Farfetch privatne klijente i za sve njihove modne želje, uvijek.”, rekla nam je Andriana ukratko. Njene usluge kao stilist omogućuju kupcima virtualno savjetovanje i stiliziranje te pronalaženje nekih od najtraženijih modnih komada koji su u tom trenutku gotovo nemogući za pronaći. No Andriana to uspijeva jer je upravo ona spona između najnovijih modnih trendova i pojedinaca koji te iste najbolje nose. Zahvaljujući neprestanom istraživanju tržišta te predviđanju modnih trendova, kao stilistica olakšava svakom privatnom klijentu odnosno kupcu da svoj modni stil iznova unaprijeđuje.


No kako je otkrila zanimanje stilista i došla do trenutačne pozicije? Uz puno truda, rada i upornosti. “Moj odlazak u London dogodio se nenadano. Bio je potez o kojem sam oduvijek sanjarila, ali nisam zaista vjerovala da će se dogoditi. No, odlučila sam otići i ostati u Londonu i zahvaljujući upornosti i snalažljivosti, prije pet godina započela sam karijeru u kultnoj luksuznoj kući Harrods kao brend menadžerica za Isabel Marant. Zahvaljujući sjajnim rezultatima koji su u kratkom roku pokazali sve moje sposobnosti i sav moj talent, ubrzano sam napredovala te naposljetku, nakon dvije godine nastavila svoju profesionalnu karijeru radeći za modnu kuću Balenciaga kao in-house ready-to-wear ekspert.

Njeno vrijeme provedeno u kultnoj pariškoj kući koja je u to vrijeme otvarala jednu od najvećih flagship trgovina brenda, dala joj je neprocjenjivo radno iskustvo, ali i doživljaje koje neće nikada zaboraviti. Kako sama ističe, mogućnost da izvede jednog od privatnih klijenata kuće na pariški Tjedan mode, uživo pogledaju novu Balenciaginu kolekciju za proljeće/ljeto 20’ i zabavljaju se rame uz rame poznatih modnih imena poput Valentina i Oliviera Rousteinga u kultnom Caviar Kaspia restoranu, nezaboravno je iskustvo. Crtice iz života poput ovih upravo su razlog što čini rad u modnoj industriji toliko neodoljivim te uloženi trud isplativim.

Naravno, taj isti trud urodio je i novim ponudama za posao, između ostalih i onoj od Farfetcha koju nije mogla odbiti. Stoga nisam mogla odoljeti nego da je upitam da otkrije nešto više o svom trenutnom poslu, radnim navikama i atmosferi te životu u Londonu…


Vjerujem da London pruža širok raspon mogućnosti i ako ste vrijedni i proaktivni, možete biti uspješni. To je vrlo konkurentna industrija jer ljudi iz cijelog svijeta traže prilike u Londonu. Za isticanje je potrebna ekstremna usredotočenost i nagon. Poznato je da je modna industrija vrlo okrutna, ali u tvrtki poput Farfetcha aktivno se promiče zdravo radno okruženje kroz radionice usmjerene na mentalno zdravlje i dobrobit svih zaposlenika. Farfetch ima sjajnu fleksibilnu radnu politiku koja nam omogućuje da svakom tjednu zaista pristupimo drugačije i osluškujemo potrebe naših kupaca. Obvezni smo posjećivati ured dva puta tjedno u dane koje smo odabrali, te raditi od kuće, trgovine ili bilo gdje drugdje tijekom tjedna. Često imamo mnogo uzbudljivih događaja. Primjerice, dok tipkam ove odgovore, na putu sam na Burberry večeru organiziranu za odabrane klijente u jednoj od najljepših Burberry trgovina.


I dok možemo reći kako se situacija u svijetu polako vraća u nekakve parametre normalnosti, jasno je kako je, između ostalih, modna industrija pretrpjela jedno izazovno razdoblje u posljednje dvije godine. No izazovi često izvuku ono najbolje iz svake situacije, a s time se slaže i Andriana. “Za mene su posljednje dvije godine bile period ubrzanog osobnog i profesionalnog rasta. Radi projekata poput Balenciaginog HUB-a na kojem sam sudjelovala, mnogo sam naučila. Kako je započeo lockdown diljem svijeta, Balenciaga je odlučila pokrenuti projekt HUB, uslugu online savjetovanja i stiliziranja za kupce što im je omogućilo da nesmetano nastave sa svojom kupovinom u svim trgovinama. Bilo je nevjerojatno iz prve ruke iskusiti moć inovacije u tehnološkom svijetu te luksuznoj maloprodaji. Upravo nam je ta situacija omogućila da se u potpunosti posvetimo na ‘top-tier’ kupce, sudjelujemo na online masterclass radionicama zbog kojih sam naučila dodatne vještine koje su me učinile još boljim stilistom. S druge strane, kupci su naučili više o online kupovini, shvatili njene prednosti poput uslugu virtualnog stiliziranja i savjetovanja pa danas znaju kako prioritizirati i bolje baratati svojim vremenom."

I zaista, sve brojke i statistike potvrđuju ono što Andriana govori. Navike potrošača rapidno se mijenjaju, i to nabolje. O održivosti u modi raspravlja se već desetljećima, a tek u posljednjih nekoliko svjedočimo konkretnim promjenama. Farfetchova inicijativa jasnog imena “Pre Orders” zapravo je prva ugljično neutralna kampanja u svijetu. Prednarudžba odjevnih predmeta i dodataka iz kolekcije zaobišla je problematiku skladištenja i predviđanja prosječnog broja jedinica koje bi trebalo naručiti, a kupci su pokazali veliku uzbuđenost i želju rezervirati unaprijed ‘it’ komade za nadolazeće sezone. No, generalno, modni svijet ponovno diše.


Ova modna sezona bila je jedna od najboljih u recentnoj povijesti! Logomanija se službeno vratila nakon dominacije minimalizma i to mi se jako sviđa. Svjedočimo brendovima koji su odlučili kako su pravila tu da se krše i ono što smo mislili da se nikada neće dogoditi – dogodilo se.”, smatra Andriana koju sam upitala o najnovijim trendovima i kolekcijama koje će obilježiti sljedeću godinu. “Nadolazeća sezona bit će inspirirana devedesetima i brendovima kao što su Chanel, Dior, Valentino i mnogi drugi koji kopaju po arhivama svojih brendova i vraćaju modu 90-ih u život, s modernim zaokretom.


Prada je predstavila povratak niskog struka i još jedan trend - minice, a sigurna sam da su mnoge trendseterice jako uzbuđene što će rekreirati one izglede koji su se vraćali u školu. Ultra mini suknje su također predstavljeni u kolekcijama brendova kao što su Dior, Versace, Moschino i Max Mara, pa jamčim da je to trend koji će ostati ovdje. Naglasci s remenima postaju sve popularniji, posebno među Nensi Dojaka i Jonathanom Simkhai publikom, ali za SS22 mogli smo vidjeti da je to trend među mnogim drugim brendovima. Donje rublje kao outwear odjeća u viziji Toma Forda može biti vrlo chic. Jednostavno zaboravite na majicu i ispod poluotvorenog blejzera odjenite korzet ili bralette grudnjak. Bit će to vrlo suptilan, elegantan ali i seksi look. Osobno obožavam brend Peter Do koji je savladao umijeće krojenja i nudi sjajna odijela za žene sa stavom. U kombinaciji s kontrastnim akcentima, to je sjajan odabir za 'day-to-night' look, a ono što me također jako veseli je povratak velikih 'tote' torbi. Kolekcija Max Mara torbi jedna je od najboljih primjera nadolazećih trendova."


No torbe su priča za sebe. Nedavno je objavljeno istraživanje kako je upravo tržište luksuznih torbi nevjerojatno naraslo, posebice onih koje se pronađu na ‘resale’ tržištu. Naime, ‘second hand’ torbe i ostali odjevni predmeti visoke mode postali su najpoželjniji komadi danas, a ‘resale’ industrija je procvjetala. “Mogućnost da starom komadu udahnemo ‘drugi život’ postalo je vrlo popularno, ne samo radi aspekta održivosti u modi nego i mogućnosti da po odličnoj cijeni postane novi vlasnik nekog ekskluzivnog komada. Osobno već dulje vrijeme koristim nekoliko platformi koje mi omogućuju prodaju rabljenih luksuznih komada i kupnju novih. Ne volim gomilati odjeću u ormaru, prestala sam kupovati u trgovinama brze mode i sada prvenstveno biram kvalitetne komade koji vrijede. Jasno mi je da trendovi poput vintage i second hand kupovine modnih komada nisu svugdje isto prihvaćeni, ali sretna sam što u Londonu taj fenomen sjajno prihvaćen. Kad su u pitanju tržišta poput Hrvatske, vjerujem kako Hrvatice i dalje više uživaju u cjelokupnom iskustvu kupnje izravno u trgovinama visoke mode i svim radostima koje fizički doživljaj donosi, no vjerujem da i ovaj dio Europe polako shvaća privlačnost 'resale' industrije",
zaključila je Andriana.

Za kraj, za sve one koji sanjanju o uspješnoj karijeri u modnoj industriji, savjetovala bih da se usude sanjati i to sanjati veliko! Moji najveći snovi ostvarili su se s puno truda i rada, pa tako mogu i vaši.“,
riječi su kojima je ova talentirana i uspješna stilistica zaključila ovaj zanimljiv razgovor stoga je na vama da prihvatite savjet i sanjate vlastite snove.
Foto: Instagram, Farfetch
Objavljeno: 04.11.2021. u 09:13

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p