SVJETSKA MODA

Blogovi koji život znače!

Modni blogovi koji diktiraju trendove

Internet je divno mjesto. Na njemu možete saznati što god želite te se pritom ne morate pomaknuti ni metra. Svaka informacija, koja je aktualna ili će tek postati takvom, naći će svoje mjesto na bezbroj internet-stranica u kojima moderan čovjek današnjice posve suvereno vlada.

Slična stvar dogodila se i sa demokratizacijom mode. Moda, kao jedna izuzetno dinamična i ljudima nadasve zanimljiva pojava, morala je naći svoje mjesto u „online" svijetu jer, ako niste na webu, jednostavno ne postojite.

Doduše, bilo je potrebno nešto više vremena da kruti moćnici, koji stoje iza dizajnera i njihovog stvaranja, shvate kako ne mogu izbjeći opću povezanost s klijentima u kojoj, htjeli to oni ili ne, doći do raznih kritika na njihov račun. Ili će one biti glasnije.

No, nakon previše rasprava o trivijalnosti internet svijeta i njegovih zajednica, moda se pojavila na ekranima naših najboljih prijatelja (op.a.Laptop) i promijenila način na koji razmišljamo.

Razne trgovine, poput Asosa i Net-a-portera cvjetaju, dok su neka velika imena modnog svijeta, poput YSL-a i Burberry-a, odlučila iskoristiti snagu YouTubea i lansirati svoje kolekcije u HD verzijama.

Takve sitnice su vrlo pohvalne, budući da obični, svakodnevni smrtnici nemaju priliku ići na tjedne mode, ali zato mogu, i to vrlo jednostavno, steći dojam što je Stefano Pilati mislio dok je stvarao kolekciju za narednu sezonu. Vrlo pohvalno, zar ne?

Jeste li primijetili kako modni dizajneri sve češće koriste razne socijalne mreže(Facebook, Twitter...)ne bi li komunicirali sa svojim prijateljima, ali i kupcima?

Ako ste imalo pametniji i imate osjećaj za dobar posao, lako ćete naći načina za dobru reklamu. Usmena predaja, odnosno ona putem tipkovnice, dobiva potpuni novi značaj.

U sredini svih ovih, pomalo pompoznih, događanja nalaze se blogeri koji svoje komentare daju klikom miša. Pokazivanje slika s posljednjih pariških revija, rasprave o jesenskoj kolekciji Christopher Decarnina(koja je, usput, loša)ili pak dvotjedno slinjenje za novih Lanvin high-top tenisicama -sve su to odlike jedne nove generacije koja se nametnula svojim stilom i razmišljanjem o modi.

Nemojte se zavaravati, nema tu previše trivijalnih bedastoća, radi se o krajnje bitnom utjecaju na modnom industriju koju šire ovi klinci. U pravilu, radi se o mladim ljudima koji žive modu i njoj se redovito klanjaju, dok u posljednje vrijeme možemo primijetiti daleko ozbiljniji upliv velikih medijskih kuća u sferu bloga(NYTimes...), čime je dodatno dobiveno na značaju.

Blogovi su odavno prestali prenositi puke informacije jer, zaista, oni ih stvaraju. Jedna šaljiva priča, čiji je glavni akter Marc Jacobs, posebno je istakla važnost brzog komuniciranja premda se radilo o čistoj zafrkanciji.

Naime, Marc je nakon prikazivanja kolekcije u New Yorku isplazio jezik jednoj novinarki.

Navodno, jer ga njeno novinarsko pero nije mazilo. Blogerica New Yorka Timesa, Cathy Horyn, vidjelo je što se događa, dokumentirala je čitavu situaciju i brže bolje objavila na svome blogu. Nakon svega, Marc se ispričao. Sada recite da ovaj svijet nije šašav?

Predvodnici modnog bloga, The Sartorialist i Style Bubble, napravili su dobar putokaz za ostale koji su željni pažnje i komentara.

Izgrađeni na individualnom stilu, pokazali su kako je ljudski faktor i dalje najvažnija stvar u modi. Prema našem stručnom sudu, izdvojili smo vam naše najdraže internet blogove:

 

1. The Sartorialist

Scott Schuman je zaista jedan od važnijih faktora svjetske ulične mode. Njegovo oko, koje uvijek vidi najbolje ili barem najzanimljivije odjevene, nas fascinira već punih pet godina. Otkako je pokrenuo svoj blog donosi nam svijet u malom, sve njegove različitosti i ljepote. Veliki svjetski putnik, koji je odradio snimanja od ulica Tokya do Los Angelesa, fascinantna je pojava svjetske globalizacije koja je njega, ako ništa drugo, učinila bogatim čovjekom. Lanjsko izdanje knjige The Sartorialist prodalo se u velikoj naknadi dok njega vrlo lako možete opaziti na svim bitnim revijama i događanjima.

2.  JAK&JIL

Prvenstveno specijaliziran za trendove u obući, Jak&Jil se nametnuo kao jedan od najpopularnijih svjetskih blogova s više milijuna posjetitelja mjesečno. Vrlo respektabilno za jednog mladog Kanađanina pod imenom Tommy Ton koji obilazi modne prijestolnice kako bi dobio odličnu fotografiju mladih i nadobudnih koji svojim izgledom diktiraju trendove svjetske mode.

3. Bryan Boy

Mladić iz Manille, koji je svojim jedinstvenim stilom pokorio modne stručnjake, postao je zvijezda o kojoj pišu mnogi svjetski mediji. Pomalo čudno, budući da se radi o 22-godišnjaku koji se nalazi relativno daleko od središta svjetske mode. U zadnje je vrijeme viđen na svim velikim revijama i da, dizajneri ga osobno zovu da dođe! Marc Jacobs nazvao je svoju torbu po njemu. Svijet je zaista globalno selo.

4. Style Bubble

Djevojka iz Londona, Susanna Lau, trenutno radi za časopis Dazed&Confused, što naravno, može zahvaliti golemom uspjehu kojeg je ostvarila putem svoga bloga Style Bubble. Vrlo kreativna i nadasve zaigrana, pokazala je kako živi prava ljubiteljica mode u čijem svijetu granice ne postoje. Uvijek prepoznaje trend, ali i stvara neke svoje. Stan prepun dizajnerskih sitnica i komentiranje posljednjih kolekcija njena su stvarnost. Navodno su je iz Chanela zvali kako bi došla na njihovu reviju i to u prvi red! Uspješno, zaista.

5. A Shaded View of Fashion

Ekscentrična poput prave modne ikone, Diane Pernet naprosto obožava pažnju koju dobiva svojom pojavom. Uvijek zavijena u hladnu crnu i s velom preko očiju, ova Amerikanka već dvadeset godina živi u Parizu i pokriva sva modna događanja. Čak i ona B produkcije na kojima možete uočiti mlade snage koje tek dolaze u „glamurozni" svijet mode. Odličan blog ako želite biti prvi koji će otkriti novog Margielu ili Mcqueena.

 

Ukoliko želite dubiozan pogled u svijet mode, najbolje je pratiti blogove NY Timesa ili NY Magazina koji odlično seciraju sva događanja na svjetskoj sceni, bez pretencioznog lamentiranja o svemu i svačemu. Probajte miješati jedne i druge, i opuštene i ozbiljne modne blogove. Tko zna, možda vam se svidi. Nama zasigurno jest.

 

Marko Banjavčić

Objavljeno: 19.03.2010. u 10:38

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p