SVJETSKA MODA

Brza moda: Kako funkcionira ZARA?

U samo dva tjedna trend s piste dolazi na police...
-->

Najpopularniji španjolski lanac pristupačnom odjećom ZARA velika je misterija za mnoge. Rijetko tko može dokučiti kako im uspijeva, iz sezone u sezonu, tako brzo predstaviti najnovije trendove svojoj klijenteli koja doslovno, par tjedana poslije prikazivanja na pistama Milana, Pariza, New Yorka i Londona, može u brojnim Zara dućanima kupiti svoj novi omiljeni komad s etiketom "najnoviji trend".

Novinaru New York Timesa uspjelo je u samo par mjeseci dubinskog istraživanja pojmiti procese koji omogućuju brzinsku apsorpciju trendova koji odmah dolaze na police dućana. Naime, kako bi nadmašila konkurenciju, ZARA djeluje vrlo promišljeno - unaprijed naručuje (i to iz brojnih tvornica diljem svijeta) svega 15-20 % asortimana, a kada krene proljetna (ili jesenska) promjena asortimana, ovaj tekstilni div nudi svega 50% onoga što će nuditi idućih mjeseci.

Dakle, računica je jasna - high-street brend pomno osluškuje signale tržišta i "napada" trendove s piste dok su vrući te nudi ono što drugi tek naručuju od dobavljača. Prema natpisima iz NY Timesa, ZARA određen dio asortimana proizvodi u domaćim tvornicama - upravo su ti komadi najčešće kvalitetniji od ostatka ponude te na prvi pogled osvajaju mlade dame koje dubinski seciraju trendove s piste. U tome je ključ izvrsne prodaje i polaganog snižavanja cijena jer naprosto nema potrebe za brzinskim rasprodajama kao što to rade ostali tekstilni konkurenti. Dobra strategija, zar ne?

M.B.

Objavljeno: 24.06.2012. u 18:25
Tagovi: Zara, Trend

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p