SVJETSKA MODA

CALVIN KLEIN – UMJETNOST ILI PORNOGRAFIJA?

Reklamni video za Calvin Klein Jeans ponovno zabranjen u Americi

Već je odavno ustanovljeno da seks prodaje proizvod. Začetnik trenda u modnom svijetu je američki dizajner Calvin Klein. Prva seksualno sugestivna reklama iz 1980.godine za CK Jeans u kojoj, tada petnaestogodišnja Brooke Shields izjavljuje da: „Ništa ne stoji između nje i njenih Calvinica" je zgrozila puritansku Ameriku. Prisjetimo se također reklama početkom 90-ih u kojima infantilna i gotovo anoreksična Kate Moss beživotno leži potpuno naga i reklamira parfem CK Obssesion. Međutim, najveću buru je izazvala kampanja za CK Jeans iz 1995. godine u kojoj su dječaci u pubertetu (šuška se da su modeli imali 15. godina) snimani na način kao da pristupaju audiciji za porno film iz 60-ih godina. U print kampanjama, mladići sugestivno poziraju u „trash" okruženju „REC ROOM-a" (skraćenica od „RECORDING ROOM" tj. soba za snimanje), dok je tv reklama malo toga prepustila mašti. U jednoj od reklama, kamera je fokusirana na mladog muškog modela, dok ga stariji muški glas nagovara da skine majicu, pri tom mu postavljajući provokativna pitanja. U slijedećoj sekvenci, mladom ženskom modelu se komplimentira na njezinoj ljepoti te joj se sugerira da se opusti dok sa sebe svlači odjeću.

Od brojnih napada Klein se pokušao obraniti insistiranjem na tome da kampanja nema pornografske konotacije, te da je cilj bio „demistificirati glamur, te ga prikazati kao unutarnju kvalitetu koja nije isključivo vezana za poznate i slavne, već ga mogu posjedovati i obični ljudi, prikazani u običnim okruženjima." Društva za zaštitu potrošača i dječji pravobranitelji su Kleinova opravdanja odbacili kao puke izmišljotine, te su čvrsto ustrajali na stajalištu da je kompletna kampanja uznemirujućeg sadržaja. Koliko je cijela stvar izmakla kontroli dokazuje i činjenica da je američko sudstvo pokrenulo istragu kako bi ustanovili da li se u ovom slučaju radilo o dječjoj pornografiji. Uz veliki pritisak javnosti, Klein je povukao reklame, ali su publicitet i kontroverza oko ovog slučaja uzrokovale nezapamćen rast prodaje kolekcije CK Jeans.

Posljednji skandal nije poprimio razmjere prethodnika ali je tv reklama za CK Jeans proljeće/ljeto 2009. godine, dobila crveno svjetlo na američkoj televiziji. Tvorac print i tv kampanje je poznati fotograf Steven Klein (Madonnin stalni suradnik ).

U tv-spotu poznati supermodeli, Natasha Poly, Anna Jagozdinska, Anna Selezneva, Vladimir Ivanov i dr. sugeriraju grupni seks. Da li je Klein prešao granicu „dobrog ukusa" prosudite sami.

Ana Pavić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Objavljeno: 24.03.2009. u 21:20

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p