SVJETSKA MODA

Christopher Bailey: Nezapamćen uspjeh britanskog majstora

„Burberry je moj život, moje sve…“

Britanski modni gigant, čije kolekcije iščekujemo s golemom pažnjom, jedan je od onih igrača na sceni bez kojih naprosto ne smijete početi raspravu o suvremenoj modnoj industriji.

Takav stav ne proizlazi isključivo iz činjenice kako je „tamo neki" Thomas Burberry napravio stanovit kaput koji je uzrokovao tihu revoluciju modernog odijevanja, već zbog nevjerojatne važnosti čovjeka kojeg ćete u modnim rječnicima pronaći pod imenom „zlatni dečko Burberrya", reformator britanske modne scene ili, jednostavnije, Christopher Bailey.

 

Dizajnerska karijera gospodina Baileya, navodno izrazito kontrolirajućeg freaka koji pazi na apsolutni svaki detalj koji dolazi s potpisom Burberry,  važna je za seciranje stanja u kojem se ovo modno ime danas nalazi. Na pragu iščekivanja nove proljetne kolekcije koju ćemo vidjeti kroz koji tjedan, Burberry te stvaratelj njegove magije Bailey proživljavaju neke od najsretnijih trenutaka dugogodišnjeg postajanja.

Formula je prilično jednostavna - svi koji nešto znaju o modi žele nositi njegov dizajn. Ne zato što je revolucionaran, avangardan ili izrazito teatralan. Čak štoviše, radi se o klasičnim komadima s modernim odmakom koji će se laičkom oku učiniti poput recikliranja dobre stare ideje o neuništivom baloneru.

Burberry prodaje izvrsno zapakiranu priču u kojoj će se velika većina pronaći bez da pritom filozofira o smislu dizajnerskih krpica, novoj epohi odijevanja ili nečem trećem. Elegancija nikome nije naškodila i Christopher to itekako dobro zna. Iz obitelji koja se posredno bavila dizajnom (majka je radila kao stilistica izloga u Marks&Spenceru), dizajnerski je sazrio tijekom studiranja na prestižnom fakultetu Royal Collage of Art koji mu je otvorio mnoga vrata.

Njegovo prvo ozbiljno dizajniranje prolazi u ateljeu američke modne ikone Donne Karan koja ga je u dvije godine podučila osnovnim premisama života modernog dizajnera. Ubrzo nakon američkih lekcija odlazi u glamuroznu divljinu koja je tada živjela pod budnim okom Tom Forda gdje će naučiti kako seks zaista prodaje sve.

Angažman u kući Gucci, koji će trajati punih pet godina, dozvolio je ovom prilično sramežljivom i jednostavnom Englezu neki novi pogled na ženski seksepil kojeg danas ugrađuje u DNA svake krpice koju vidite na pisti.

Prilično mlaki britanski brand, koji je tijekom devedesetih zabavljao samo huligane koji su nosili poznati uzorak na kapama, šalovima ili bilo čemu drugome što se prodavalo za par funti, doživio je nagli preokret s dolaskom novog milenija.

Kada je Christopher 2001. sjeo na mjesto kreativne direkcije posrnulog diva otočke mode, bilo je jasno kako je ovo put bez povratka. Izrazita naklonjenost tadašnje CEO branda Rose Marie Bravo, koja mu je dopuštala eksperimentiranje s prečesto nedodirljivim kanonima Burberry riznice, dovelo je do mini revolucije koja traje do danas i ne misli stati.

Angažman nekih od najboljih lica svjetskog modelinga, uz iskorištavanje dobro poznate pojave Kate Moss i inkorporiranja glazbe, mode i općenito urbanog životnog stila u srž Burberrya, izaziva strahopoštovanje modnih zaljubljenika.

U danima teške 2009., kada je svijet luksuza počeo propadati, a ekonomija doživljavala neke od najcrnjih trenutaka svoje povijesti, Burberry je povećao svoju dobit za 21 posto i po prvi puta prelazi zaradu od jedne milijarde funti.

Golem novac dovodi Baileya do još veće slobode u odlučivanju koja će rezultirati upravljanjem cijelim carstvom. Sve što vidimo, sve ono što odlazi u javnost, njegovo je djelo. Od uređivanja prodajnih prostora do dizajniranja namještaja za uredske prostore u središnjici brenda - Bailey odlučuje o svemu i nitko mu ne može ništa. Znaju da je uspješan i puštaju ga da uživa.

Izjavivši „Burberry je moj život, moje sve!" jasno daje do znanja kako s njime nema šale. Dapače, itekako je spreman na izazove koje donosi svijet dizajna. Nadajmo se kako ga muze još dugo neće napustiti.

Marko Banjavčić  

Objavljeno: 14.09.2011. u 09:24

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p