SVJETSKA MODA

Ekskluzivni intervju: Tri žene koje znaju sve o H&M-u!

Pernilla Halldin, Ann Sophie Johannson i Catarina Midby otkrivaju sve tajne!

Nakon što smo vam barem malčice predočili kako izgleda sjedište H&M-a u Stockholmu i kako izgleda jedan radni dan kod njih, donosimo vam tri mini intervjua sa damama koje zbilja znaju sve bitno vezano uz ovaj svjetski poznati brend. S obzirom da je u H&M-u zaposleno osamdeset posto žena, nismo pretjerano iznenađeni činjenicom da su glavne snage upravo - žene! Pernilla Halldin, Ann Sophie Johannson i Catarina Midby otkrile su samo za Fashon.hr Style Community brojne zanimljivosti vezane uz H&M!

0e8v3556hm_.jpg

PERNILLA HALLDIN

(project menadžer i odnosi s javnošću)

Koja je filozofija H&M-a?

Želimo biti dostupni svima i zato naša roba nije skupa, cijene su prihvatljive, a odjeća i modni dodaci itekako kvalitetni. To je nit vodilja ovog brenda koja se pokazala itekako uspješnom kroz dugi niz godina. Pogledajte recimo konkurenciju, imate one koji imaju bolju kvalitetu robe pa skladno tome i više cijene, ili one sa lošom kvalitetom pa time i niže cijene. H&M ne želi i nije takav, mi nudimo kvalitetu po zbilja pristupačnim cijenama.

Zašto ste se tek u 2011. odlučili za otvaranje dućana u Hrvatskoj?

Jednostavno, poklopilo se više faktora na koje gledamo kad otvaramo dućan u novoj državi. Hrvatska će postati četrdeseto tržište na koje se širimo. U 2011. planiramo otvoriti 250 trgovina diljem svijeta, od kojih su neke naravno i u Hrvatskoj.

Ok, koji su to faktori?

Pa konkretno kod je kod vas prevagnula lokacija koja nam je uvijek najbitnija stavka. Takvu lokaciju smo tražili jako dugo i sad kad smo je konačno dogovorili jedva čekamo da otvorimo dućan.

A čuli ste da se zbog ovog trgovačkog centra prosvjedovalo i da je velik broj građana protiv otvaranja centra?

Čuli smo svašta, no mi konkretno nemamo nikakve veze sa time. Mi smo se odlučili za prostor koji je izgrađen u centu i pušten u najam, dakle nismo mi potaknuli njegovu gradnju.

Koji su ostali faktori na koje gledate kad otvarate dućan u novoj državi?

Politička stabilnost zemlje nam je jako bitna, financijska situacija, ovisi od zemlje do zemlje... Ali najbitnija je uvijek lokacija, H&M oduvijek veliku važnost posvećuje lokaciji i tako planira i ostati.

Pitanje koje moram postaviti zbog brojih čitatelja iz susjedne Bosne i Srbije. Pa planirate li uskoro otvoriti H&M u Bosni i Srbiji?

Žao mi je što ću razočarati vaše susjede, ali u 2011. nije planirano otvaranje dućana u spomenutim državama. Zasad smo orijentirani na Hrvatsku i Rumunjsku te Maroko i Jordan.

Koji su planovi za Hrvatsku?

Zasad su u planu dva dućana, ali planiramo se naravno širiti.

Velik broj naših čitatelja zasigurno će zanimati da li će u Hrvatsku dolaziti ista roba koja se nalazi i u ostalim dućanima diljem svijeta. Priča se da ćete nama slati robu druge klase...

To su gluposti jer nama to nije isplativo. Zamislite kako bi bilo da jedan odjevni komad radite u dvije kvalitete, neisplativo. Veći trošak nama, a to nam naravno nije u interesu. H&M kvaliteta je jednaka u cijelom svijetu pa će tako biti i kod vas. Što se samih kolekcija tiče, tu jedino radimo selekcije u odnosu na klimu u kojoj živite. Dućan u glavnom gradu je uvijek najbolje opremljen, dok su oni u manjim mjestima bazirani na jednostavnim komadima koji se tamo bolje prodaju. Djevojke u velikim gradovima su većinom ovisne o trendovima, dok ljudi u manjim mjestima vole jednostavne, bazične komade. Možete reći vašim trendsetericama da će biti jako zadovoljne ponudom u Zagrebu!

 

0e8v3423hm.jpg

ANN SOPHIE JOHANNSON

(glavna dizajnerica)

Koja je tvoja povijest u H&M-u? Saznala sam da si počela raditi na blagajni sredinom osamdesetih, a danas si glavna dizajnerica...

Uh, da na mjestu glavne dizajnerice sam tri godine. Vrijeme leti! (smijeh) Ali, da u pravu si, moje iskustvo ovdje je zbilja dugogodišnje. Počela sam raditi 1987. godine u jednom od dućana ovdje u Stockholmu, a 1990. su me angažirali kao asistenticu dizajnera. S vremenom sam naravno postala dizajnerica, radila sam na muškom i ženskom odjelu.

Kako je bilo kad si počela? Možeš li napraviti usporedbu danas i u osamdesetima?

Velike promjene su se naravno dogodile. Kad sam ja počela sve je bilo malo, s vremenom je naravno postalo ovako veliko i popularno. Dizajnerski dio je također bio mali. Bilo nas je desetak, možda petnaestak sve zajedno u kreativnom dijelu, a danas nas je jako puno.

Koliko ljudi je u dizajnerskom timu?

Oko 140 dizajnera ako se ne varam. Svi su smješteni u Stockholmu, osim troje dizajnera koji se nalaze u Londonu i rade samo na uzorcima tkanina.  Imamo dizajnere iz cijelog svijeta, naravno da dominiraju Šveđani, ali mi smo internacionalna tvrtka koja želi imate ekipu iz cijelog svijeta. Švedska je danas zapravo premala da bi nas nahranila dizajnerskim i kreativnom snagama pa je logično da zapošljavamo ekipu iz cijelog svijeta.

Ima li Hrvata u vašem timu?

Zasad još nema, ali nikad se ne zna! Zašto ne!

Kako izgleda kreativni proces H&M tima?

Sve se zapravo bazira na mušteriji koja je naš šef. Želje i očekivanja naših mušterija su na prvom mjestu, potrebe i način na koji oni žive, gdje rade... Želimo inspirirati ljude da imaju neki svoj individualni stil, to nam je jako bitno. Ne želimo ih bombardirati trendovima, već ima dati širok asortiman u kojem će svatko pronaći nešto za sebe i time izgraditi vlastiti stil. Što se tiče same organizacije podijeljeni smo u devet odijela - ženski, trudnički, muški, divided (za mlade), dječaci, djevojčice, bebe, kozmetika, swimwear. Sve se naravno dešava u White Room-u koja je kreativna prostorija u kojoj sve smišljamo. Timski rad je najbitniji kod nas, nikad nisi sam, nisi odgovoran za nešto sam već je to cijeli tim, za sve odlučujemo zajedno. Držimo se osnovnog pravila koje se sastoji od tri dijela - bazični komadi za kojima je potražnja uvijek prisutna, suvremeni komadi i posljednje tu su trendovi.

Na čemu sad radite? Pretpostavljam da je kolekcija proljeće/ljeto 2011. gotova?

E, ovo je zanimljivo pitanje jer trenutno još uvijek radimo na nekim komadima za ljeto 2011. Gotovo svakodnevno nadopunjujemo kolekciju, što je skroz normalno jer dobivamo nove ideje, inspiracije... Osim ljeta 2011. radimo na kolekciji za jesen/zimu 2011./2012. koja je više manje gotova, a tu je i proljeće/ljeto 2012. Da, ponekad je sve to malo zbunjujuće, posebno kad radimo na dvije proljetne kolekcije! (smijeh)  

Što vas sve inspirira?

Uh, nema što nas ne inspirira! Uvijek se moda vraća i to je sad već neko pravilo. Jako nas zanima sve što se događa oko nas, kao inspiracija nam služe putovanja, streetstyle, umjetnost, izlasci, second hand sajmovi i odjeća, glazbeni festivali, glazbenici, filmovi... Svaki dizajner u H&M timu je trend skaut i putuje svijetom, posjećuje velika modna mjesta i skuplja inspiraciju. Ja sam se nedavno vratila iz Tokya puna odličnih ideja jer je njihov streetstyle definitivno najmaštovitiji. U Pariz idemo dvaput godišnje na sajam tkanina koje su naravno jedna od inspiracija i često baza kojom krećemo dalje. Ukratko, za svaku sezonu osmislimo oko sedam glavnih trendova na kojima onda dalje razrađujemo priču.

Ti kao glavna dizajnerica osobno prođeš kroz svaki komad? To mi zvuči nekako nemoguće s obzirom na količinu komada koje proizvodite...

Uh ne! To je nemoguće. Ima nas nekoliko koji imaju odgovornost i koji su ovlašteni da sami odlučuju o tome što će biti dio neke kolekcije.

Ok, to zvuči zbunjujuće. Što kad u kolekciji osvane neki komad koji ti se ne sviđa, a prekasno je da ga makneš? Pretpostavljam da se to dogodilo?

Naravno da se dogodilo. A pokušaš objasniti što nije ok i pređeš preko toga. Nadaš se da se to više neće dogoditi.

I za kraj nam reci koje trendove će H&M izbaciti ove i iduće sezone?

A to vam neću otkriti, to morate pokopčati sami! Mogu vam samo reći da sam posljednjih par dana jako inspirirana Black Swan filmom. (smijeh)

0e8v3539hm_.jpg

CATARINA MIDBY

(trend koordinator)

Trenutno si jako orijentirana na Conscious kolekciju. Što nam možeš reći o njoj?

Ova kolekcija je zapravo najveći uspjeh H&M-a kad su u pitanju organski materijali i recikliranje. H&M veliku važnost pridodaje organskim materijalima i recikliranju, osim toga želimo naše mušterije potaknuti na razmišljanje o okolišu. Conscious je kolekcija izrađena od organskog pamuka, recikliranog poliestera, poliamida i tencela.

Koji su planovi brenda kad je u pitanju ekološka svijest?

Planiramo do 2020. sve što izrađujemo raditi od organskih tkanina i naravno recikliranih materijala. Svake godine smo sve bolji i bolji. Prošlogodišnja Garden kolekcija imala je jako veliki uspjeh, želimo da se to i nastavi.

Kako ljude potaknuti da brinu o okolišu?

Mi smo smislili nešto jako zgodno sa našim etiketama na kojima pišu uputstva o pranju, sastav materijala i slično. Uz obična uputstva počeli smo štampati i ona nova koja su namijenjena onima koji žele brinuti o svom okolišu. Naprimjer, obična majica može se prati na 60 stupnjeva, no ako je operete na 30 uštedjeti ćete 60% vode i energije! To će odsad stajati na svakoj etiketi sa uputstvom.

Primijetila sam i sve više zelenih etiketa po dućanima. Što to znači?

A to su etikete na kojima piše od kojih recikliranih materijala ili od koje vrste organskih tkanina su izrađene materijali. Moram priznati da se sve više ljudi interesira upravo za te komade.

Ako se ne varam godinama si radila kao modni novinar. Što te potaknulo da dođeš u H&M?

Završila sam London College of Fashion i radila u brojnim časopisima. Jedan od značajnijih je svakako švedski Elle u kojem sam bila modni urednik, ali s vremenom sam poželjela neku promjenu. Nemojte me krivo shvatiti, obožavala sam raditi kao modni novinar, no rad u H&M-u je zbilja inspirativan i predstavljao mi je novi izazov. Danas vam svi žele raditi u H&M-u, toliko smo genijalan brend!

Ana Bacinger

Objavljeno: 18.03.2011. u 12:00
Tagovi: H & M, Ana Bacinger

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p