SVJETSKA MODA

EKSKLUZIVNO: Giorgia Tordini za FASHION.HR

Grgo Zečić intervjuirao je ikonu uličnog stila i dizajnericu brenda Attico
Giorgia Tordini

Ako se poslužite Google alatom i upišete ime Giorgia Tordini onda će vas obasuti stotine fotografija jedne od najvećih zvijezda ulične mode u posljednjih nekoliko godina. Uz sve to zabljesnut će njene medijske platforme i preko sto tisuća fanova. Zajedno sa svojom prijateljicom Gildom Ambrosio, Giorgia je stvorila modni brend Attico koji je od prve sezone na koljena natjerao čak i kritičare američkog VOGUE-a koji inače uvijek oprezno pristupaju novim dizajnerima.

Attico na engleskom u slobodnom hrvatskom prijevodu doslovno znaci “tavan” ili u slučaju Gilde i Giorgije skriveni stan u potkrovlju koji krije couture odjeću toliko nježnu i specifičnu da ju možete zamisliti u romantičnom budoaru stare talijanske škole stila. U nepune dvije godine Attico je postao nezaobilazni hit u svim svjetskim modnim magazinima, a tu su i ekskluzivne kolaboracije s, primjerice, kultnom Moda Operandi i Net-a-Porterom. Ove godine najmoćniji insajderski modni portal The Business of Fashion uvrstio je Giorgiju i Gildu na listu 500 ljudi koji oblikuju svjetsku modu današnjice. Iako je Attico stekao svjetsku slavu u kratkom roku, osvojio sve modne insajdere kao i najvažnije buyere s preko 140 prodajnih mjesta u svijetu, Giorgia ostaje enigma koja rijetko daje intervjue. Ali naše dugogodišnje prijateljstvo i moja tvrdoglavost uspjeli su proizvesti pravu malu ekskluzivu: prvi intervju za jedan medij u našoj regiji.

Dugo ste razmišljali o ideji stvaranja branda Attico ali zanimljivo je kako se niste žurili već ste išli korak po korak. Uzeli ste dovoljno vremena da promislite što i kako zapravo želite prikazati. Misliš li da je upravo to jedan od ključnih uspjeha brenda? Pitam zato što modni brendovi danas iskaču sa svih strana. Svi su dizajneri doslovno preko noći.

Dizajnom se bavi dugom vremena i u prošlosti sam imala vlastiti brend ali nisam u potpunosti bila spremna. Biti mlad s puno ideja i strasti nije uvijek dovoljno. S vremenom i iskustvom sam shvatila kako treba naučiti cijeli niz elemenata prije nego sto pokreneš vlastiti brand. Možda sve ovo zvuči poetično ali je zapravo pitanje realnost jer pokrenuti nešto “svoje” znači suočiti se s cijelim nizom odgovornosti. Važno je detaljno shvatiti proces stvaranja. Ako mene pitate, mislim da danas uspjeh nije vezan isključivo uz dizajn već uz kvalitetu, dostavu kupcima na vrijeme, distribuciju, komunikaciju s medijima, generalni imidž brenda i, na koncu, poruku koju želite poslati. Svaki od tih elemenata jednako je važan i to je recept na temelju kojeg je Attico stvoren.



Fascinantno je kako je koncept Attico kreacija jednostavan ali originalan. Počinje li sve od tebe i tvoje poslovne i kreativne partnerice Gilde Ambrosio? Načina na koji se odijevate i vidite vlastiti ormar?

Mislim da ne, jer željele smo stvoriti nešto sto će nas izazvati i zbog čega ćemo same izaći iz svoje sigurne zone kada je riječ o odjeci. Kada je riječ o Atticu onda želimo razmišljati izvan vlastitih okvira odnosno istraživati što žene žele generalno, a ne nužno ono sto nas dvije želimo. Naravno, Attico je to što je zbog Gilde i mene odnosno naših različitosti koje se privlače. Svojevrsni sudar minimalnog i maksimalnog, crne i boja te klasike i nečega što je pomalo pomaknuto, avangardno. Kao individue obje smo različite po pitanju stila ali upravo je to ono što nas spaja.

Obje ste već godinama zvijezde ulične mode diljem svijeta i miljenice američkog Voguea. Da li je lansiranje brenda upravo zbog toga bilo lakše ili teže?

Iskreno, moram priznati kako nismo očekivale ništa od svega što se poslije osnutka brenda dogodilo. Znale smo da će nam naša prisutnost na medijskim platformama u početku pomoći, ali nismo mogle znati koji će biti konačan ishod. Ono što je isto važno reći je kako je Attico danas uspješan isključivo radi žena koje našu odjeću vole nositi, a ne radi nas dvije. Attico je rođen kao eksperiment, s dozom naivnosti jer smo dobrim dijelom ne samo učili već i slušali svoje instinkte. Sve pohvale i izvrsne kritike koje smo dobili su bile veliko iznenađenje.

Attico

Reakcije iz sezone u sezonu su fenomenalne kada je riječ o pisanju vodećih modnih kritičara. Ne misliš li kako je to prilično težak teret za mladog dizajnera? Ali s druge strane, poznavajući te, mislim da ne mariš previše o tome tko će što napisati. Ili?

Svi mi dizajneri uvijek se brinemo što će kritičari napisati i to je dio igre, dio sistema takoreći. Kritike mi nikad ne smetaju ako su konstruktivne i ako iz njih možemo učiti. Uvijek treba sve osluškivati i na temelju toga stvarati još snažnije. Mi smo zapravo tek na početku pa je sasvim prirodno da se i nama bez obzira na dosadašnje znanje i iskustvo dogodi koja pogreška.

Kako opisati najnoviju kolekciju u dvije riječi?

Retro fantazija.

Što je za tebe ženstvenost u vremenu u kojem živimo?

Ženstvenost je prije svega stav. Snažna, neovisna žena koja točno zna što želi i sebe ne doživljava preozbiljno. To smatram esencijom ženstvenosti.

Attico
Uvijek birate intimne i promišljene showroom prezentacije bez previše pompe. Osobno ne mogu zamisliti Attico kao tipičnu modnu reviju? Što misliš o tome?

Tip predstavljanja kolekcije koji mi zagovaramo omogućava osobni kontakt sa svima koje pozivamo jer želimo stvoriti opuštajuće, neposredno iskustvo. To je kao da kući pozivate grupu prijatelja na večeru i želite da se svi osjećaju kao da su u vlastitom domu. Kod nas nema strogog vremenskog okvira kada netko treba doći, želimo da gost dođe onda kada mu osobno odgovara te da ostane uživati u prostoru, popiti koktel, pogledati stan u kojem se nalazi i tada fokusirati na odjeću. Takva vrsta prezentacije je DNK onoga što Attico simbolizira. Svake sezone biramo drugačiji stan odnosno prostor koji odgovara kolekciji. Važno nam je stvoriti pravi kontekst za predstavljanje novih kreacija. Prije svega, mislimo da je to pravi način prenošenja onoga što želimo reći.

Sjećaš li se kada smo se, prije nekoliko godina, šetali poslije DKNY revije i ispitivali sami sebe o mjestu gdje smo se tada nalazili u karijeri i o našim ciljevima? Zapravo smo razgovarali o tome što točno napraviti sa životom u modi. Nije to bio pesimističan razgovor, kao što sama znaš. Jednostavno smo propitkivali sve što smo do tada napravili. Nikad neću zaboraviti tu popodnevnu šetnju oko Wall Streeta.

Naravno da se sjećam i još uvijek samu sebe ispitujem na dnevnoj bazi. Imam osjećaj da taj proces kod nas nikad ne prestaje jer svi imamo velika očekivanja. Tu je i ambicija, želja za evolucijom u svakom smislu, potraga za nečim novim što će nas inspirirati i pružiti novu dozu adrenalina. Sve je to dio ljudske prirode. Kao što sam možeš potvrditi, život je pun zapleta koje ne možeš predvidjeti i očekivati. Danas se sve može promijeniti zapanjujućom brzinom ali ključ je da budeš spreman prihvatiti tu promjenu.

Attico
Vezano uz prethodno pitanje; tresu li te modne krize na dnevnoj bazi kao mene?

Uvijek! Takva je industrija u kojoj radimo. Ali s druge strane, postoji dio mene koji se može odvojiti od silnih drama i kriza, onda znam gdje trebam pobjeći. Mislim da je to isto tako izuzetno važno.

Obećala si mi ljeto u Hrvatskoj!

Uskoro! Možda već iduće godine. Obećavam!

Foto: Privatni album, Attico (SS 2018)
Objavljeno: 10.11.2017. u 10:08

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p