SVJETSKA MODA

Grgo Zečić postao je direktor mode svjetskog V magazina!

Veliki uspjeh poznatog modnog kritičara i stilista

Da su Hrvati malena, ali značajna modna sila dokazuju posljednje vijesti o još jednom velikom uspjehu poznatog modnog kritičara, stilista i urednika, Grge Zečića. Naime, ovih dana i službeno je potvrđeno kako je upravo on zauzeo poziciju direktora mode za jednu od najznačajnih svjetskih publikacija, V magazine i VMAN.  Za sve modne insajdere i entuzijaste, V magazine i VMAN prepoznatljiva su imena u svijetu tiska i digitalnih medija te mjesta koja su poslužila kao uzlazna putanja mnogobrojnim talentiranim pojedincima iz modne industrije. Njihov najnoviji član je domaće ime i ključan član FASHION.HR obitelji, Grgo Zečić koji je prije nekoliko dana službeno preuzeo titulu contributing fashion directora odnosno direktora mode. Podsjetimo se, Grgo odnosno Gro Curtis kako je poznatiji svjetskoj modnoj sceni, svoje prve značajne korake u sad pozamašnoj karijeri započeo je upravo na portalu FASHION.HR a ubrzo je nastavio surađivati s francuskim izdanjem časopisa Vogue, Interview magazinom, a posljednjih nekoliko godina djeluje kao kreativni direktor HERO i HEROINE magazina.

Za razliku od svog sugovornika, ne sjećam se točnog trenutka kad sam odlučila da svoju karijeru želim izgraditi u modnoj industriji. Više volim reći kako mi se moda dogodila, ona je uvijek nekako iz prikrajka vrebala moje nesvjesne misli i dok sam ja radila velike planove za neke druge stvari, Bog se nasmijao a ja sam završila u novinarstvu, na mjestu glavne urednice digitalne platforme koje je oblikovala hrvatsku i regionalnu modu. Moj prvi susret s opipljivim radom u modi bilo je, gledajući retroperspektivno nevjerojatno i pomalo smiješno, ali volontiranje na tjednu mode FASHION.HR-a davne 2011. godine kad sam sa svojih 18 godina odlučila da je to logičan slijed ako se ikada želim okušati u industriji. A kad bih morala izdvojiti trenutke ili osobe zbog kojih sam se odlučila na taj potez, to bi zasigurno bili tekstovi tad samozatajnog i samouvjerenog Grge Zečića čije je asertivno, brzopotezno i jasno mišljenje uvijek bilo ispisano riječima nad kojima se, po završetku čitanja, zapitate nad vlastitima stavovima. Navesti čitatelja da preispita vlastite zaključke ono je za čim žudi svaki dobar autor, a Grgo je to učinio prepoznatljivom premisom svakog teksta kojeg je napisao bez obzira slažete li se s njim ili ne. Tako sam od klinke od 18 godina odrasla u malo stariju klinku od 26 koja sad ima priliku Grgine tekstove čitati u draft verziji i iz prve ruke pratiti njegovu uzlaznu putanju prema samom vrhu svjetske modne industrije. Posljednja takva stanica upravo je novost da je Grgo, nakon sjajno odrađenog ožujskog editorijala u ulozi stilista, postao direktorom mode publikacija koje stoje rame uz rame Vogueu i sličnima, a moja znatiželja nije mi dala mira ne preispitati ga nekoliko pitanja o novom angažmanu.


VMAN March 2009 by Marcus Ohlsson

Tvoja karijera započela je s 18 godina i otad krenula strelovitom uzlaznom putanjom. Kako gledaš na sve ove godine koje su prošle, projekte i pozicije koji se obnašao? Jesi li ovako zamišljao svoju karijeru u modnoj industriji?

Kako postajem stariji tako se sve manje osvrćem na ono što je bilo prije. Svi koji radimo u modi imamo rok trajanja od šest mjeseci odnosno jedne sezone. U ožujku i rujnu se zbraja što smo napravili i gdje stojimo kada je riječ o klijentima, kampanjama i editorijalima. Sada kada u tišini razmišljam mogu samo reći da je bilo i uspona i padova na mom putu. Danas sam zahvalan na svakoj životnoj lekciji, a vjeruj mi da ih je bilo možda i malo više nego što je trebalo. Svaki put kada bi pomislio da je mojoj karijeri odnosno relevantnosti došao kraj, dogodilo bi se nešto što bi sve preokrenulo doslovno preko noći. Prema planu koji sam zacrtao na samom početku, sada sam trebao biti u američkom Vogueu, no zanimljivo je kako se prioriteti mijenjaju. Naravno i sama industrija se radikalno promijenila u posljednjih deset godina. Moda je suviše nepredvidljiva da bi vam pružila luksuz dugoročnog planiranja. Prije sam se s tim izuzetno zamarao jer sam očekivao da će sve biti po nekom mom apstraktnom planu, danas se više ne mučim takvim razmišljanjima. Svoj raspored okvirno znam tri tjedna unaprijed i to je to.

Započeo si kao ključna karika FASHION.HR-a no ubrzo je svima postalo jasno kako su tvoje aspiracije i mogućnosti puno veće od granica Hrvatske. Pamtiš li trenutak kad si odlučio zaista 'zagristi' na svjetskom nivou?

Moj najveći san bio je studij političkih znanosti i karijera u diplomaciji. Prvi Vogue u životu kupio sam s 18 godina i nisam imao pojma o modnim magazinima i dizajnerima. Niti kao dijete nisam bio pretjerana esteta niti posebno umjetnički nadaren u bilo kojem kontekstu. Jedini predmet koji me zanimao je bio hrvatski jezik i aktivno sam sudjelovao u stvaranju školskog lista. S obzirom da sam bio hiperaktivne naravi zanimalo me sve što se događa brzo i što je nabijeno adrenalinom. Rutine sam se uvijek užasavao. Nakon upisa na Fakultet političkih znanosti zaintrigirala me komunikacija odnosno odnosi s javnošću. Prvi kontakt s modom je bio preko moje kolegice s fakulteta koja me povukla da se prijavimo volontirati u press službu Cro-a-portera. Mislim da je to bilo 2005. Stajao sam na VIP ulazu i pregledavao pozivnice. Ranko Vučinić je tada bio PR. Ono što me privuklo je upravo taj adrenalin i tek tada sam shvatio da je moda zbog svoje dinamičnosti izuzetno specifičan posao. Ali ključ cijele priče o mojim aspiracijama leži u mojoj prirodi i tvrdoglavosti.

Svaki put kada bi mi netko rekao „ne, to ne možeš“ ja bi zagrizao i poduzeo sve da tom nekom dokažem suprotno. Na kraju osnovne škole govorili su mi da nisam materijal za fakultet, a kamoli političke znanosti. Imao sam relativno loše ocijene i ne uvijek uzorno vladanje. Proradio je inat pa sam na listi na prijemnom završio na 11. mjestu. Kada me počeo intrigirati PR opet mi je rečeno da to nije za mene i da neću uspjeti. Pola Zagreba se smijalo kada sam rekao da ću krenuti na revije u Pariz. I redoslijed se tako nastavlja. Iz Zagreba su mi onda rekli da ću propasti u Londonu. Inat se pretvorio u ambiciju. U početku je ta moja ambicija bila trivijalni obračun s okolinom i trebalo je godina da se umjesto na druge fokusiram na sebe. Ključ je taj da neodobravanje okoline ne smijete pretvoriti u bijes nego u gorivo koje će vas gurati što dalje. Poznajem toliko ljudi koji su ostali tu gdje jesu upravo zato što su samo tapkali na mjestu i konstantno se žalili na sve oko njih. Nisam nikakav life coach, ali ne vidim smisao života ispunjenog negativnošću.

S druge strane ja sam iz Hrvatske na jedan način pobjegao jer svi znamo kako se kod nas percipira pojam "modni stilist". Zahvaljujući nekolicini ekshibicionista u moje je vrijeme bilo sramota zvati se stilistom jer je javnost na taj termin, ponekad s pravom, navukla izrazito ružne konotacije. U takvim uvjetima nisam mogao opstati u Hrvatskoj. Zavolio sam to što sam počeo raditi, no s druge strane mi je bilo neugodno kada bi me netko upitao čime se bavim. U životu treba znati koje bitke se isplati voditi, a kada se treba povući i pronaći neko drugo rješenje. Moje rješenje je bilo inozemstvo.



V March 2019 by Blair Getz Mezibov

Koliko su značajne ovakve vijesti govori činjenica kako je glavni urednik V magazina i VMAN-a, Stephen Gan tijekom godina intenzivnog rada i hvalevrijednih projekata postao je jednim od najutjecajnih ljudi u modnoj industriji. Na novoj poziciji u V magazinu i VMAN-u treba ti zasluženo čestitati! Kako je došlo do suradnje?

Hvala! Stephena Gana sam prvi put upoznao 2011. kada sam asistirao Carine Roitfeld prilikom V magazina koji je ona osmislila kao gost urednik netom nakon što je otišla iz francuskog Voguea. Dakle, sa Stephenom sam se susretao ali nismo nikad zajedno radili sve do studenog prošle godine kada sam napravio tri editorijala za VMAN i jedan za V. Njemu su se svidjele moje ideje i način rada, a ja sam uživao u apsolutnoj slobodi koju mi je dao. Stephen je legenda modne industrije i jednom kada imate njegovu potporu sva vrata su otvorena. Slične smo osobnosti iako smo stilski potpuno različiti. Stephen uvijek voli neonske boje, a ja ne odustajem od crne. Nakon što je legendarni Interview pao nakon odlaska Fabiena Barona i Karla Templera, V je ostao jedina neovisna publikacija u Americi koja ima moć da na svoje stranice privuče Stevena Kleina, Brada Pitta, Madonnu, Mert & Marcusa, Beyonce i mnoge druge koji su inače strogo rezervirani za Conde Nast izdanja.


VMAN March 2019 by Blair Getz Mezibov

Spomenute publikacije poznate su po progresivnom promišljanju i nerijetko se hvataju u koštac s relevantnim problemima vezanim uz modnu industriju. Što je tebe privuklo radu s njima i što očekuješ od svog angažmana?

Privukla me doza slobode koja u velikim izdavačkim kućama više ne postoji. Kada snimam za Vogue ili GQ onda dobijem listu oglašivača koju moram snimiti bez obzira o kojem se fotografu ili kojoj zvijezdi radilo. Tada se dogodi da cijelu priču gradim oko oglašivača, a to je nešto što me kreativno ne ispunjava. V i VMAN isto tako imaju svoje oglašivače, ali imam sreću da me nitko iz tima ne opterećuje pa mogu raditi što me volje. U modi je sve manje slobode izražavanja i sve više politike. Povjerenje između glavnog urednika i stilista je izuzetno važno i to je ono što sada imam sa Stephenom.


VMAN March 2009 by Marcus Ohlsson

Možeš nam pojasniti kako točno izgleda posao „contributing fashion directora“?

Kao „contributing“ ne moram obavljati posao modnog direktora na dnevnoj bazi već imam luksuz birati priče koje želim raditi i dizajnere kojima se želim posvetiti. Dakle u oba magazina imam prostor u kojem se mogu izraziti. Biti modni direktor magazina u Americi isto tako je važna protokolarna uloga jer de facto zastupam magazin na svim revijama i u svim kolaboracijama s dizajnerima. HERO, za koji sam do sada radio, izlazi dva puta godišnje dok V izlazi šest puta godišnje i uz to tu je VMAN sa svoja dva broja. Dakle imam osam izdanja i više se ne bavim samo kolekcijama za proljeće/ljeto i jesen/zimu nego i pretkolekcijama i haute couture kolekcijama. Opseg djelovanja se definitivno povećao. Za sada sam zadovoljan jer imam odličan tim urednika i stilista. Sto će biti poslije? Pitaj me za šest mjeseci.

Postoji li određeni ljudi s kojima bi volio ovim putem surađivati ili primjerice ideje koje bi mogao realizirati kroz kanal V magazina?

Zahvaljujući V magazinu idući tjedan radim s jednim legendarnim fotografom s kojim sam oduvijek htio snimati. S jednim njegovim isto tako slavnim kolegom radio sam prošli tjedan. Tu je i jedan veliki projekt koji me u iduća četiri tjedna vodi od Marakeša do Pariza, Tokija i Rima. V je utjecajna platforma koja mi mnogo toga pruža dok je na meni kako ću to najbolje iskoristiti.

V magazine i VMAN uključuju tiskane i digitalne publikacije. Kako komentiraš trenutan ali i budući odnos tiska i digitala, jesi li sklon većini koja vjeruje kako „tisak umire“?

Po tom pitanju V i VMAN su jako zanimljivi jer imaju izrazito snažnu prisutnost na društvenim mrežama pa tako V samo na Instagramu imam 1.2 milijuna pratitelja. Isto tako dosta fotografa za nas snima isključivo online editorijale tako da sadržaj ne ovisi isključivo o onome što će se dogoditi na papiru. Na svakom većem snimanju imamo angažiran tim videografa koji prate backstage akciju kako bi ju dijelili online prije nego što magazin ugleda svijetlo dana. Print je i dalje prioritet, ali V zbilja ima jasno postavljenu digitalnu strategiju. Osobnog sam mišljenja da tisak nikad neće otići jer doživjeti fotografiju na papiru potpuno je suprotno iskustvo od onog na ekranu. Parametri su nemjerljivi po tom pitanju. Radi se samo o tome koliko će magazini preko svojih online platformi biti sposobni uvjeriti nove čitatelje da kupe njihova tiskana izdanja. Jedno bez drugog ne ide. Problem je što mnogi u modnoj industriji još doživljavaju internet kao neprijatelja umjesto da ga iskoriste na najbolji mogući način za promociju printa.

Foto: V magazine, privatni album
Objavljeno: 23.04.2019. u 11:44

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p