SVJETSKA MODA

Svjetski poznata stilistica i modna konzultantica Ada Kokosar ekskluzivno za FASHION.HR

Prvi Adin intervju za medij s naših prostora potpisuje Grgo Zečić
Ada Kokosar

Ada Kokosar je sila prirode. Jedino tako možete opisati zgodnu Talijanku, inače omiljenu oku najutjecajnijeg street style fotografa Tommyja Tona. Bez obzira koliko je revija u danu, toliko puta će Ada nadograditi svoj osobni stil s dodatnim komadom kakav nećete moći pronaći u dućanu.

Nebrojne su večeri koje smo proveli zajedno od jednog partyja do drugog i fascinira njena energija kojom će vas uspješno zavesti i u onom najkritičnijem trenutku kada jednostavno želite ugledati krevet. Bilo da se radilo u New Yorku ili na tjednu mode u Parizu, Kokosar je nezaustavljiva.

Osim što je jedna od vodećih stilistica svoje generacije, Ada je isto tako proslavljeni konzultant i dizajner pa je tako osmislila vlastitu kolekciju za & Other Stories koja se rasprodala u rekordnom roku. U njene klijente ubraja se “vrući” njujorški brend Public School dizajnera Maxwella Osbornea i Dao-Yi Chowa koji su uspješno oživjeli DKNY prije nego što je Donna Karan zatvorila svoje vrata. Ada je relevantnim učinila i talijanski Cesare Paciotti kao gostujuća kreativna direktorica linije Paciotti by Midnight kojoj je aplaudirao i američki Vogue. Što znači biti top stilist u današnjem svijetu mode i koja je razlika između stilista i konzultanta Ada otkriva po prvi put za jedan hrvatski medij i to, naravno, ekskluzivno za FASHION.HR.

 

Nisam ti nikada ovo rekao ali mrzim ići na revije s tobom. Uvijek se stvori vojska fotografa koji viču sa svih strana. Da li si se sada već navikla na to? Ili ti je još uvijek čudno?

Znam točno na što misliš. Street style fotografi na sceni su već punih deset godina i u samom početku, kao svakoj ženi, laskalo mi ješ to me žele fotografirati. Ali ubrzo se to pokazao kao dvosjekli mač jer, kada biste potražili moje radove na internetu, sve što biste uspjeli dobiti je samo moja fotografija. Taj dio me počeo živcirati prije nego što sam shvatila koliku relevantnu moć fotografi imaju u svojim rukama. Cijeli fenomen pokazao je što ljudi traže, što žele vidjeti, kako definiraju što je stil ili kako se sami mogu stilizirati? Bez obzira na sve moj cilj je uvijek isti: ostati autentičan svom stilu.


Do sada si odradila cijeli niz suradnji od mass market brendova kao što je & Other Stories sve do niche modnih dizajnera iz Public Schoola. Kako pristupaš svakoj pojedinačnoj suradnji? Koja je početna točka s koje krećeš pri dizajniranju odnosno stylingu?

Postavljam se u službu brenda odnosno primjenjujem svoju viziju sukladno onome što brend predstavlja i što je njegov identitet. Važno je pokušati zadržati ego na strani i na tome uvijek treba vježbati. Cijeli kreativni proces započinje istom metodom, a to je da povežem tri važne točke kako bih došla do originalne ideje koja bi potencijalno mogla funkcionirati za sam brend. Prvo i najvažnije, kao što sam spomenula, je poznavanje brenda, njegova povijest, pozicioniranje na tržištu i usporedba s ostalim brendovima. Druga točka koju nastojim povezati je vlastito iskustvo koje imam u industriji i činjenica da se konstantno moram hraniti novim informacijama. I na kraju, dolazimo do trećeg faktora, a to je moja intuicija odnosno vizija koju imam. Jednom kada spojim sve zajedno i kada mi je dozvoljeno da radim u “slobodnom prostoru” bez granica i straha onda stvaram. Putovanja su mi izuzetno važna jer pomažu mi da spojim sve te točke zajedno i saberem ideje.


Možeš li čitateljima objasniti razliku između stylinga i konzultiranja? I sam se nađem u situaciji gdje je vrlo delikatno postaviti granicu i opisati što točno radiš na kolekciji ako nisi dizajner? Zna zvučati apstraktno.

Kao što sam znaš postoje dvije faze kada je riječ o kolekcijama. U prvoj fazi tu je dizajner sa svojim timom koji šest mjeseci radi na svojoj glavnoj sezonskoj kolekciji. Tu se izmjenjuju prve ideje, informacije, razgovori o tkaninama, detalji prezentacija odnosno revije. Kada radim kao konzultant onda sam u cijelom procesu od samog početka, znači od te prve inicijalne ideje. S druge stane, styling dolazi na samom kraju kada je kolekcija gotova i par dana prije revije kada dizajneru i njegovom timu treba “druga perspektiva” odnosno kako se zna reći: drugi par očiju. Tada kao stilist sve komade moram spojiti odnosno stvoriti lookove. I to je esencijalno ono što radi konzultant, a što radi stilist.

Jesi li dosad razmišljala o pokretanju vlastitog brenda? Ili već nešto spremaš u tom smjeru?

Razmišljala jesam, ali nisam za to. Volim raditi s postojećim brendovima i svojim im idejama pomoći kako bih možda “riješila” poneki problem i tako pomogla modnoj kući da se još bolje pozicionira i uzdigne.

Koliko ti treba vremena ujutro da se odjeneš? Budi iskrena…

Sve ovisi o mom raspoloženju, ali uglavnom sam dosta brza. Počnem od boje koju taj dan osjećam ili možda od siluete.


Slažeš li se s idejom koja predstavlja odjeću kao svojevrsnu zaštitu, oklop?

Za mene je odjeća zaštita, ali isto tako i poruka jer svakim komadom poručujete nešto svijetu oko sebe. Htjeli to priznati ili ne.

Zaboravim te uvijek pitati, ali koji je ono parfem koji nosiš, tvoj najdraži parfem?

Miel Du Bois, Serge Lutens.

Otkrij nam na čemu trenutno radiš?

Nastavljam raditi na kolekciji Paciotti by Midnight iz jednostavnog razloga: bez obzira na sve, svaka žena želi biti Pepeljuga.

Foto: Getty Images, PR, Instagram
Objavljeno: 15.12.2017. u 15:43
Tagovi: grgo zečić

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p