SVJETSKA MODA

Kako su Donatella Versace i Kim Jones s konceptom Fendace učinili modu ponovno uzbudljivom!

Spoj modnih kuća Fendi i Versace pokazao se prvim takvim i pravim pogotkom
Nakon višemjesečnih nagađanja i špekulacija, šuškanja u modnoj industriji ovog su vikenda potvrdila veliku vijest – Fendace je suradnja svih suradnji i nadmašila je sva očekivanja.

Kraj milanskog tjedna mode završio je kao nikada prije, doslovce. Po prvi puta u povijesti mode, kako je i sama Donatella Versace to izjavila, dvije velike modne kuće ostvarile su „kreativni dijalog koji je prvenstveno izašao iz poštovanja i prijateljstva“. Pod naslovom „Versace by Fendi – Fendi by Versace“, Donatella Versace i Silvia Venturini Fendi zajedno s Kim Jonesom zamijenili su uloge jedni s drugima i predstavili vlastite vizije o međusobnim brendovima. Tako je Donatella Versace predstavila vlastitu reinterpretaciju povijesti kultne kuće Fendi s kolekcijom koja je prvenstveno viziju crpila iz opsežne arhive te modne kuće, a isto su učinili i Kim i Silvia za kuću Versace.


Fendace govori o potrebi iskrenosti u modi danas, ne o strategiji, izjavila je Donatella u osobnom pismu modnoj industriji. Iako ovo nije prvi put da smo imali prilike vidjeti suradnju velikih dizajnerskih imena, ovo zaista je za povijesti. Za razliku od travanjske premijere kuće Gucci i kreativnog direktora Alessandra Michele koji se poslužio sestrinskim brendom Balenciagom za potrebe nove kolekcije odnosno suradnje, te obrnute situacije u kojoj je nekoliko mjeseci kasnije Balenciaga učinila isto za Gucci, ono što razlikuje ono što se dogodilo proteklog vikenda je udruženja dva kultna modna giganta koji, osim bogate i uspješne povijesti, nemaju ništa zajedničko. Za razliku od Guccija, Balenciage ili primjerice Jean Paula Gaultiera koji je najavio kako će svaku novu kolekciju kuće dizajnirati drugi poznati dizajner, modne kuće Versace i Fendi pripadaju različitim konglomeratima, uživaju u različitoj publici i posjeduju bogatu povijest i estetiku koja nije nužno ni po čemu slična. Fendace je ništa drugo nego koncept o zajedničkom radu dva velika modna giganta koja su u svojoj snazi jednaka, a čija je kreativna vizija neiscrpna.
Takav je i rezultat kolekcije koja je prije svega pokazala zabavnom i istinski prijeko potrebnom na modnoj sceni na kojoj dominira stav „već viđeno“. Prepoznatljivi grčki simboli, barokni uzorci, tanki lanci i ziherice te fetišizirani komadi jasna su obilježja kuće Versace kojih ni ovog puta nije nedostajalo. Ta obožavana hektičnost zbog čega je Gianni Versace devedesetih i proslavio brend, sjajno je komplementirala suzdržanosti i profinjenosti kuće Fendi čijom je estetikom dominirala jednostavna paleta boja, strogi krojevi i naravno, logomanija.


Ovu kolekciju nisu propustili uživo vidjeti i broji poznati te modni insajderi. Kate Moss, Shalom Harlow, Amber Valleta, Naomi Campbell samo su dio supermodela koji su nosili obje revije što je također nosilo zanimljivu simboliku o vremenu kad su modnom pistom dominirale upravo one. Istinsko slavlje talijanske mode u kojoj je sva pozornost na temeljima kreativnosti i guranja poznatih granica, sjajan su pokazatelj kako je modnom svijetu nedostajalo upravo ovo. Susret velikih imena koja su spremna za potrebe iskonskog dizajna pokazati da je moda još uvijek samo jedna velika igra koja ima mnogo toga za ponuditi. Je li Fendace samo još jedan novi brend, kreativna igra ili izvrsna komercijalna strategija, moguće je sve od navedenog, no nitko ne može poreći kako smo nakon dugo vremena oko nečega i nekoga u modnom svijetu zaista bili uzbuđeni.
Foto: Instagram, Youtube
Objavljeno: 27.09.2021. u 14:14

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p