SVJETSKA MODA

Gucci, imamo problem!

Grgo Zečić o najnovijoj milanskoj reviji hvaljenog brenda Gucci

Gucci već sezonama ruši sve rekorde po pitanju prodaje. Konglomerat Kering koji je vlasnik talijanske modne kuće živi i diše upravo na Gucciju posebno kada je riječ o svemoćnim milenijalcima. Popularnost je to na temelju koje geografske ali i materijalne granice očito ne postoje. Od Rihanne do blogerice iz Južne Koreje, od Australije do Hrvatske, Gucci je sveprisutna pojava. Gucci ne živi samo na Instagramu kao ultimativna modna zvijezda već je napravio ono što mnoge kuće sanjaju: živi na ulici.

Ne može svatko imati toliko novca da kupi Gucci kaput ali zato su tu pompozne Gucci naočale ili možda logo remen koji, zahvaljujući briljantnom dizajneru Alessandru Micheleu, više nije rezerviran samo za nogometaše. Sjećate li se početka novog milenija i Gucci logo torbica na prsima relativno svakoga tko udara nogometnu loptu? Ja se sjećam.

Po pitanju Guccija “više je više”, u svakom mogućem pogledu. Nije dovoljno imati samo naušnicu nego i ogrlicu, narukvicu, prstenje, šešir, štap ali i malenog zmaja ako pogledamo najnoviju reviju. I sada se nameće vrlo bolno i estetski opasno pitanje: gdje je zapravo granica kako ukusa tako i stila te koliko se uopće “njih dvoje” poznaju?

Najnovija Gucci revija, upravo prikazana u Milanu, ujedno je i najeksplozivnija vizija Michelea do današnjeg dana. Set inspiriran bolnicom odnosno laboratorijem je, po riječima samog dizajnera, zapravo njegov um ispunjen brojnim idejama koje je sudario zajedno. I taj sudar je po mom mišljenju bio suviše hektičan da bi se mogao okarakterizirati kao “dobar stil”. Nije problem u tome što je “više više” nego u cijeloj premisi iz koje nova Gucci revija dolazi, a ona kaže kako “granice u modi ne postoje”. Ta teza ne može biti točna jer granice u svemu postoje, a pogotovo u kreativnosti. Inače bismo svi zajedno živjeli, stvarali i disali svijet apsurda i kaosa. Za razliku od baby zmaja koji se prošetao pistom, stil nije neukrotiva životinja. Stil ima svoje kako i zašto, počiva na tome što ga je moguće definirati i jasno pozicionirati. Treba isto tako znati da stil nije ukus jer ukus je subjektivna pojava koju svatko od nas posebno doživljava.


Primjer dobrog stila je žena u smokingu nonšalantno opuštene svilene košulje, a pritom taj smoking može biti ili YSL ili Zara. A primjer lošeg ukusa? Možda smo mu upravo svjedočili u Milanu i to u mjeri kojoj moda odavno nije svjedočila.

Problem modnog svijeta je namjerno guranje glave u pijesak. Kada ne znate što točno gledate, kako onda možete odrediti granicu? Meni se čini da je na Gucci reviji car bio gol ali nitko nije niti trepnuo. Aplauz je bio dovoljno glasan da uguši čak i najglasnije kritičare koji se mogu izbrojiti na prste jedne ruke. Opisati najnoviju Gucci kolekciju nije moguće riječima jer svaki look koji se prošetao na pisti priča vlastitu priču s milijun malenih detalja koje treba pomno analizirati. Samo što od te silne analize možete zaraditi modnu migrenu.


Ponovno se vraćam na pitanje: do koje granice možemo žvakati Gucci? Kada ćemo se suočiti s činjenicom da Gucci nije pitanje stila već isključivo i samo ukusa? I kada ćemo se napokon složiti kako su stil i ukus dva različita planeta? Gucci nije svjestan svog problema jer on to ne mora ni biti. Bilježe se samo Instagram, street style te poznati i slavni. Bilo kakva kultura kritičkog diskursa za Gucci ne postoji jer, ponavljam, ne mora postojati. Žene i muškarci će kao demonom opsjednuti konzumirati Gucci kao da se radi o životno važnom pitanju. Logo na remenu će se sjajiti, torbica će mlatarati po tijelu, a cipelice od krzna veselo skakutati. I svi će u glavi ponavljati kako je formula “više je više” zapravo jednadžba uspjeha suvremenog stila. Nitko, ali baš nitko neće skinuti voluminozne Gucci roze naočale i zaključiti kako u 2018., u eri gdje je sve i svugdje dostupno, imamo ozbiljan problem kada je riječ o dobrom ukusu jer u slučaju Guccija danas se o ukusima - ipak raspravlja.

 

A post shared by Tommy Ton (@tommyton) on

Foto: Instagram
Objavljeno: 23.02.2018. u 13:59

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p