SVJETSKA MODA

"Haute couture nas je vratio u život"

Ekskluzivno iz Pariza: Grgo Zečić

Ruku na srce, sezona prikazivanja pretkolekcija u modi jedna je od najdosadnijih. Idemo od jedne modne kuće do druge, ulazimo u showroom, uzimamo čašu sa pomno ohlađenim šampanjcem, "zračno ljubimo" uvijek nasmijane PR-ovce i krećemo u pregledavanje oceana haljina, košulja i sakoa - jedine konkretne odjeće od kojih modne kuće žive jer pretkolekcije čine 70% prodaje odjeće u dućanima. Negdje u sredini siječnja spakirali smo kovčege i nadobudno otišli u Milano na mušku modu, pa se vratili u Pariz na nešto uzbudljiviji tjedan "muškog eksperimentiranja". Nakon što pogledate stotine i stotine klasičnih odijela i kaputa na pistama ne treba čuditi što smo visoku modu dočekali kao trenutak spasa, hitno potrebni elektrošok i dizajnersku adrenalinsku injekciju. Čista, bezobrazna, provokativna, prelijepa i najsavršenija moda koju ljudska ruka može proizvesti.

Couture je uvijek dobro tempiran jer dočekati početak nove modne godine sa ženskim pretkolekcijama i muškom modom ostavlja okus kartona u ustima. Doduše uvijek postoje iznimke kao što je Raf Simons, Ricardo Tisci za Givenchy, Nicolas Ghesquiere za Balenciagu i Alaia ali kada bi bar mogli uživati isključivou njima....

Upravo završena sezona visoke mode jedna je od najuspješnijih i najzanimljivijih u posljednjih nekoliko sezona.

Je li to zbog super otkačenih zabava i partya koji su se nagomilali u tri dana i ostavili nas u potpunom Moet Rose mamurluku?

Gucci, Vogue Paris, Another Magazine, Giorgio Armani, Etam, Giambattista Valli - samo su neki od organizatora večera koje su, primjerice, počinjale u talijanskoj ambasadi u Parizu, a završavali u sitne jutarnje sate u kultnoj Montani gdje stol do vas pleše Kate Moss. Haute couture nas je vratio u život napunio baterije za nadolazeće prêt-a-porter kolekcije.

JPGJPG

Trijumfirao je Jean Paul Gaultier i još jednom pokazao svu snagu svoje buržujske provokativnosti - tri desetljeća nakon što je to napravio po prvi puta. Gaultierova revija visoke mode kasnila je dobrih sat vremena i svi smo bili prilično nestrpljivi, gladni i umorni ali nakon što smo čuli glas velike Catherine Deneuve kako sa zvučnika čita i opisuje svaki look na pisti, počelo je istinsko modno uživanje. Bez glazbene podloge, u čistoj modnoj tišini publika je aplaudirala - kao u dobra, stara vremena pariških salona. Gaultier se uhvatio punka i can can plesa koje je maestralno spojio u luksuzne jakne, topove i hlače gdje svaki nabor i pokret modela izaziva oduševljenje. Inspiriran Joy Divisionom i Sex Pistolsima svaki look imao je svoje ime i priču ali je itekako korespondirao sa ostatkom kolekcije. Gaultiera je nosila i Kristina Šalinović kojoj se ispunio veliki san. Reviju je zatvorio briljantni Andrej Pejić i izazvao pravu buru reakcija jer muškarci do sada nikada nisu zatvarali revije visoke mode i to u vjenčanici.

ARMANI PRIVEARMANI PRIVE

Giorgio Armani okupio je najviše poznatih osoba na svojoj Prive kolekciji obilježenoj snažnim i  pop-senzacionalnim futurizmom. Struktura haljina, miješanje satena i najlona, šeširi velikog Jonesa u duhu Pierrea Cardina - sve su to elementi kojima je Armani baš poput Gaultiera pokazao svoj lavovske zube.

 DIOR DIOR

Christian Dior je imao jednu od najvećih couture revija sezone koja ovaj put nije u potpunosti briljirala. John Galliano je genijalac ali njegova ljubav prema kostimografiji ponekad je snažnija od ljubavi prema ženskom tijelu. Dramatično teatralan i bajkovito romantičan, Galliano je podigao volumene i vratio nas u "new look" eru koja je slavila vrlo oštru ali pretjeranu siluetu. Kada zanemarite ingeniozni make-up Pat McGrath i ignorirate svu dramu oko revije, možete filtrirati čarobne komade odjeće u nijansama i presijavanjima crvene boje kakva se više jednostavno ne viđaju.

CHANELCHANEL

U drugom dijelu grada Chanel je održao dvije revije - jednu za kupce, a drugu za nas medije gdje je Karl Lagerfeld ponovno demonstrirao što je inteligentni couture. Karl je vjeran Chanel DNK kodu koji je nadogradio više nego Coco osobno, ali njegova lukavost leži u tome koliko puta može savršeno reinterpretirati  već viđenu ideju koja će nas ponovno oduševiti. Pastelne nijanse, detalji graficizma i omiljeni Chanel tvid samo su dijelovi izrazito moderne haute couture kolekcije koju za razliku od magičnog Diora možemo odmah nakon piste zamisliti u svim situacijama.

Okus pobjede zaslužio je Riccardo Tisci koji je odustao od revija za Givenchy i drugu sezonu za redom pozvao nas na privatnu prezentaciju na kojoj su nas dočekali isključivo azijski modeli. Tisci je fasciniran Japanom i svim formama azijske kulture bilo da se radi o suvremenim robotičkim istraživanjima ili dijelovima kimona. Givenchy couture u nijansama pudera i pastelnim prelijevima svjedoči tisućama sati koji su potrošeni za samo jednu haljinu. Tisci i dalje njeguje oštru, gotičku siluetu koja ženu pozicionira kao pravog luksuznog ratnika. Njegove haljine kao da su rajski oklopi u kojima možemo zamisliti grčke božice i polubožanstva.

VALENTINOVALENTINO

Iz Givenchy krajnosti, uplivali smo u novu Valentino viziju visoke mode od strane njegovih "preferita": Marie Grazie Chiuri i Piere Paola Piccolia. Volani u puderastim tonovima i izrazito fragilnim haljinama romantična su ali isuviše krhka vizija visoke mode. Valentino ostaje dosljedan svom nasljeđu ali i dalje ima problema u komunikaciji sa mlađom publikom koja ima želju za olakšavanjem bankovnog računa upravo u ovo rimskoj modnoj kući. S druge strane, nakon snažnog Diora i Gaultiera, trenutak intimne fragilnosti niza fluidnih haljina djelovao je kao kakva nostalgična uspavanka nakon divljeg radnog dana.

Visoka moda zatvorila je svoja vrata za ovu sezonu i natjerala nas da se pripremimo za maraton prêt-a-portera koji počinje već za 8 dana u New Yorku. Slijedi mjesec i pol dana "zdravih doručaka od cigareta i šampanjca, uredničkih rokova, lažnih poljubaca i živciranja oko gubitka prtljage. Dovoljni razlozi zašto ljudi u modi i dalje ostaju mršavi!

photo: WWD

Objavljeno: 27.01.2011. u 20:49

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p