SVJETSKA MODA

Njega obožavate ili mrzite, ali Hedi Slimane uzvraća udarac

Grgo Zečić piše o kolekciji i dizajneru koji je obilježio ovosezonski tjedan muške mode

Svoju strelovito uspješnu modnu priču prije tri godine uspješno je zakuhao Demna Gvasalia sa svojim Vetements kolektivom. Gladnoj publici Pariza uspio je servirati nešto što su oni smatrali novotarijom, ali radilo se o lukavoj strategiji zaigranog kreativca koji je modu gledao s podsmijehom. Dekonstruirane motociklističke jakne i odjeću ekstremnih krojeva viđamo od 80-ih. Modna je to tendencija koja nikad nije nestala već je ponekad cirkulirala ispod radara. Mudri Demna uzeo je recept Martina Margiele i začinio ga s nečim što modni snobovi ipak nisu očekivali; spojio je kompleksne komade odjeće u suradnji sa sportskim brendovima poznatim svim generacijama.

Vetements je od Championa i Tommy Hilfigera stvorio predmete žudnje koji su bili pažljivo izvješeni u izlozima robnih kuća kao sto je Barney’s s istaknutim cijenama od preko tisuću dolara za 100% pamučnu kapuljaču. Ubrzo su svi skočili na Demnin vagon i krenuli sa sportskim kolaboracijama na pistama. Talijanski MSGM spojio se s Diadorom, svima omiljeni Gosha Rubchinskiy potpisao je s Reebokom. Virgil i njegov Off-White svjetsku slavu stekli su s Nike tenisicama. Raf Simons još je snažnije stvarao sa adidasom. Vrhunac ovog luksuzno – ulično - sportskog hibrida svakako je sada već notorna kolekcija Louis Vuittona i Supremea koju su modni starosjedioci dočekali s nevjericom. Nakon Vuittona ovaj pomahnitali trend koji je pistu pretvorio u ulicu preuzele su ostale povijesne modne kuće pa se Fendi ujedinio s Filom, a Valentino sa Monclerom. Čak je i konzervativna vladarica mode Anna Wintour ostvarila suradnju s Nikeom, a njen najbolji prijatelj Karl Lagerfeld s Pumom. Zadnje dvije godine na pistama vladaju tenisice, kapuljače i bomber jakne. U dućanima i robnim kućama se danas mogu pronaći Maison Margiela tenisice za 1.600$, Gucci za 1.500$, Versace i Balmain za 1.300$ dok će Balenciaga od vas tražiti “samo” 900$. Većina navedenih tenisica doći će vas skuplje nego neki od modela kultnih Alaia čizmica na petu.



U lipnju prošle godine čavrljao sam s Olivierom Lalanneom, dugogodišnjim glavnim urednikom pariškog Vogue Hommea, o ovom ludilu koje sezonama vlada pistama. Pri kraju razgovora obojica smo se složili da mušku modu može iz ludila plastike i pamučnih majica izbaviti samo jedan čovjek: Hedi Slimane. Neću sada o Celineu i o Hediju jer smo tu temu već naveliko razvlačili. Samo ću ponoviti još jednom: Phoebe Philo je u Celineu dizajnirala za Phoebe Philo. Hedi Slimane za Celine radi apsolutno isto. Teza o tome kako je uništio Celine ne stoji jer Celine je izbrisan one minute kada je Phoebe Philo službeno najavila svoj odlazak. Phoebe i Hedija povezuje to što su genijalci, a za zajedničku pozornicu imali su tj. Hedi sada ima kuću Celine. To su njihova svijetla reflektora dok oni sami režiraju predstavu.

No vratimo se sada na mušku modu. Već u listopadu Slimane je pokazao kako namjerava povratak svojim korijenima odnosno prvim kolekcijama koje je dizajnirao za Yves Saint Laurent te potom za Dior Homme. Slimane je postao kreativni direktor muške mode kuće YSL davne 1996, da bi 2001. dolaskom Toma Forda otišao u Dior Homme. Ostalo je povijest. Njegova skinny odijela koja su nosili mladi pankeri i skejteri uzrokovali su najveću revoluciju muške mode. Madonna, David Bowie, Mick Jagger, Kate Moss i Brad Pitt postali su samo neki od stalnih kupaca. Kralj mode Karl Lagerfeld je 2000. godine u trinaest mjeseci izgubio 40 kg kako bi nosio Hedijeva odijela. Hedi je 2007. nestao iz mode da bi se vratio u Saint Laurent 2012. Njegova Saint Laurent era bila je obilježena Kalifornijom i mladim indie bendovima, grunge glazbenicima i odbjeglim skejterima koji su nosili vojne jakne iz vintage dućana. Iako se Hedi igrao odijelima prednost je ipak bila na odjeći iz ormara kakvi su 70-ih imali Keith Richards i Jimmy Hendrix. Saint Laurent je bio rock’n’roll. Woodstock i Seattle.


Dior Homme

Oni koji nisu bili svjesni Hedijovog načina rada i briljantnih marketinških ideja mislili su kako prljavi rock i pokidani grunge iz Saint Laurenta dolaze u Celine. Ali Hedi nije glup. Prvom Celine kolekcijom iz listopada demonstrirao je kako se odrekao Los Angelesa i gotovo desetljeća života provedenog tamo. Svima koji smo svjedočili prvoj reviji vidjeli smo naznake njegovog “povratka kući”, ali konačnu potvrdu dobili smo prošlog tjedan za vrijeme prve Celine revije muške mode. Hedi se vratio svojoj izvornoj inspiraciji: mladosti, Londonu, novom valu 80-ih i junacima ulice kao što su Ian Curtis iz Joy Divisiona. Odijela i kaputi glavna su poruka cijele kolekcije. Umjesto izuzetno uskih hlača predstavio je one šireg kroja i visokog struka na koje je savršeno nadovezao slim košulje i velike kapute. Nigdje nije bilo tenisica ili pamučnih majica. Nije Slimane izmislio ništa novo već je odlučio potpuno ignorirati sve što se događalo posljednjih godina i igrati na svoju kartu pod svaku cijenu.


Celine AW19


Celine AW19

Generacija Z ne poznaje modu koju je Hedi upravo prikazao jer za vrijeme njegove najveće vladavine oni su doslovno trčkarali po osnovnoj školi. Slimane im je nepoznanica baš kao što im je čudno vidjeti cijelu mušku kolekciju u Parizu posvećenu odijelima. Generacija Z poznaje Off-White Nike tenisice, Supreme i kapuljače svojih boja, oblika i brendova. Ta ista generacija od koje muška moda danas živi nema problema s kupovinom Balenciaga tenisica od 900$ i nije im nikakva anomalija moliti za kapuljaču od tisuću dolara. Tu generaciju Z prvo je poveo Yeezy, onda Supreme i baklju je na kraju preuzeo Virgil Abloh. Njihova definicija mode je trend. Instagram nije Google pretraživač ili Wikipedia gdje se možete informirati o tome što moda i stil zapravo predstavljaju, ali zato je lako vidjeti nekog svjetski slavnog hip hop izvođača kako nosi Vuitton i Off-White. Magazini su nekad davno bili influenceri, ali danas imaju strahovito minimalnu moć. U svijetu brzih postova, još bržih Instagram storyja nema mjesta edukaciji već samo i isključivo konzumaciji. Društvene mreže postavile su željeznu zavjesu između generacije Z i povijesti muške mode.


Givenchy AW19


Louis Vuitton AW19

Celine Instagram sami po sebi neće moći tako brzo promijeniti svijest nove generacije kupaca, ali za to će za njih učiniti brojne zvijezde sa svojim Instagramima kao i ostale modne kuće koje uvijek slijede što Hedi radi. Povratak odijela bio je vidljiv već ove sezone. Kod Fendija su dominirala uglavnom odijela, a skupih tenisica i Fila ruksaka nije bilo na vidiku. Givenchy je prvi put predstavio svoju mušku kolekciju pod dirigentskom palicom Clare Waight Keller koja mudro zagovara savršeno krojena odijela kao glavni dio svoje vizije za muškarce. Čak je i Virgil za Vuitton smirio svoje ulične strasti i prepustio se poigravanju prilično neobičnim komadima kao sto su muške suknje, asimetrične jakne i predimenzionirana odijela.

Mnogi će reći da ponovno tjeram vodu na svoj mlin s obzirom na to koliko volim i poštujem Hedija, ali njima poručujem da pričekaju još barem šest mjeseci i pogledaju nove kolekcije. Tada će tek svima biti jasno da iako Hedi nije pokazao ništa novog u svojoj prvoj Celine muškoj kolekciji, on je zapravo još jednom preokrenuo mušku modu naglavačke.

Foto: arhiva, Getty Images
Objavljeno: 29.01.2019. u 10:55

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p