SVJETSKA MODA

H&M vs. ZARA

Koji je modni gigant jači?

Neki od naših mlađih čitatelja se možda ne sjećaju vremena kada u Hrvatskoj nije bilo velikih shopping centara. Brendovi za mlade koji prate trendove, a cijenom ne izazivaju glavobolju bili su znanstvena fantastika, dok je maturalac bio jedna od najboljih prilika za obnovu garderobe. U Zari ili u H&M-u, ovisno o tome jeste li išli u Barcelonu i Madrid ili Prag i Beč.

Danas su nam oba brenda na dohvat ruke, možemo u njih ići svaki dan i kupovati jednako kao i druge žene diljem svijeta, ali sada, kada je nedoumica o tome kada će neki od ta dva brenda doći k nama prošla, muči nas pitanje- tko je bolji?

Zarina prednost na hrvatskom tržištu se definitivno očituje u tome što je dulje prisutna, dok se poslovnice H&M-a izvan metropole tek planiraju i nestrpljivo iščekuju. Međutim, poznato je da kad  H&M krene s otvaranjima ne staje ili kako bi se reklo „gdje H&M prođe, trava više ne raste", a osim toga, Hrvatice su dugo vremena išle na vikend izlete u susjedne zemlje kako bi obnovile garderobu u tom popularnom švedskom lancu.

Dizajn/ Kolekcije

Oba brenda karakterizira konstantna fluktuacija gomile trendova i kolekcija. „Inspiriranje" poznatim dizajnerskim komadima uglavnom nije slučajno, dapače. Zara je često na meti tužbi zbog plagiranja „it" komada najpoznatijih modnih kuća, a jedan od slučajeva koji je najjače odjeknuo je slučaj krađe fotografija s pojedinih modnih blogova, te apliciranje istih na majice bez naknade. Želite li komad koji uistinu izgleda kao da je netom sišao s piste i koji je do kraja trendovski, onda je Zara mjesto za vas, jer naši omiljeni Španjolci trendove prepoznaju i prije nego siđu s piste.

H&M s druge strane posluje po principu „neka ti prijatelji budu blizu, a neprijatelji još bliže", pa direktno sklapa ugovore s dizajnerima modnih kuća koji zatim kreiraju kolekcije za brend. Karl Lagerfeld, Viktor & Rolf, Stella McCartney, Albert Elbaz, Roberto Cavalli... popis je s godinama postao nevjerojatno dug. Na ovaj način H&M približava dizajnerske komade široj publici (iako je kvaliteta izrade i odabranih materijala niža nego kod originala), izaziva euforiju na modnoj sceni i usput pruža dizajnerima mogućnost za samopromociju. Iako nije toliko trendovski orijentiran kao Zara, kolekcije H&M-a su također prožete generalnim trendovima koji su omiljeni pojedine sezone.

Izbor i cijene

Zara ostavlja dojam da cilja uglavnom na žene savršene građe, muškarce i djecu, dok H&M uzima u obzir i plus size kojima je H&M postao zlatni gral. Osim toga, H&M ima popularne linije donjeg rublja i asesoara, te casual/sportske odjeće koje definitivno nedostaju Zari u kojoj možete pronaći chic koktel haljine ili poslovne hlače, ali teško da ćete uspjeti pronaći donji dio trenirke ili majicu s kapuljačom (barem izvan TRF odjela).

Nevjerojatna brzina kojom H&M lansira svoje kolekcije ne ostavlja mjesta za nezadovoljnike, jer svaka od njih je sasvim drugačija od prethodne i svaka od njih ima svoju ciljanu publiku, bez obzira radi li se o trendsettericama, poslovnim ženama ili možda trudnicama.

Ono na čemu Zara definitivno može profitirati su cipele i torbe: H&M ima manji izbor, ali i lošije materijale, što se vidi i u cijeni.

Kako bi uvidjeli tko je skuplji, odabrali smo bazične komade svake ženske garderobe i usporedili cijene sa službenih web shopova.

Pencil suknja: Zara 360 kuna, H&M 150 kuna


Bijela košulja: Zara 220 kuna, H&M 100 kuna


Jeans: Zara 370 kuna, H&M 300 kuna


Sako u žarkoj boji: Zara 580 kuna, H&M 220 kuna


Velika smeđa torba: Zara 1 100 kuna (koža), H&M 250 kuna (imitacija kože)


Sandale s punom petom: Zara 440 kuna (koža), H&M 300 kuna (imitacija kože)


Mala crna haljina: Zara 360 kuna, H&M 220 kuna

Zaključak

Ima li na malom hrvatskom tržištu od četiri milijuna stanovnika mjesta za dva ovakva giganta? Naravno da ima, i za njih i za mnoge druge. Dapače, konkurencija je nešto što će tjerati oba brenda da kolekcije budu što bolje, a sniženja sve veća.

Želite li ultimativni trendovski komad, baš onu prugastu suknju koja nalikuje Pradinoj, tada je Zara mjesto za vas. Dizajnerski komadi su često preuzeti do posljednjeg detalja, s razlikom samo u etiketi ili nijansi boje. S druge strane privlači li vas općenito trend prugica, zavirite u H&M- tamo vas očekuje svaki komad koji možete zamisliti u tom trendovskom uzorku. Ta priča se nastavlja iz sezone u sezonu, bez obzira jesu li u pitanju spomenute pruge ili neki drugi trend.

Vizuali Zare i H&M-a za proljeće

Prednost H&M-a su i dizajnerske kolekcije koje i običnim smrtnicima omogućuju kupovinu dizajnerskih komada po povoljnim cijenama, u zamjenu za uštedu na kvaliteti materijala. Najveća mana ovih kolekcija je što se proizvode u ograničenim serijama pa bi veoma lako mogli ostati bez omiljenog komada ukoliko ne uzmete dan godišnjeg.

Još jedna velika prednost H&M-a su cijene. Prilagođene čak i učeničkom ili studentskom džepu, jamče trendovski komad po povoljnim cijenama, a pošto je kvaliteta trendovskih komada u oba brenda otprilike jednaka, jasno je zašto je H&M izazvao toliku maniju među Hrvatima.

H&M je doslovce prilagođen svačijem džepu i ukusu, dok Zara ipak nije toliko prilagođena npr. srednjoškolkama koje žele neku krpicu koju će odjenuti jednom ili dva puta, ali su zato njihove torbe i cipele usprkos nešto višoj cijeni iznimno popularne. Mi ipak savjetujemo da ukoliko želite klasičnu torbu odete u Zaru, jer se neku koju ćete nositi samo jednom ili dva puta više isplati kupiti u H&M-u.

Jasno je kako u ovom modnom duelu nema pobjednika. On najviše ovisi o poželjnom odnosu cijene, kvalitete i dizajna koji su izrazito subjektivne kategorije i samim time- teško mjerljive, ali sigurni smo da nam je sada, kada ne moramo više po njih ići u inozemstvo, svima mnogo ugodnije.

Borina Kopčić

Objavljeno: 23.05.2011. u 11:33

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p