SVJETSKA MODA

Hoće li influenceri zamijeniti modne dizajnere?

Svjedočimo li velikoj modnoj prekretnici?

Modni svijet jedan je od onih u kojem cikličnost nije stran pojam, no što kada se ta cikličnost više ne odnosi samo na trendove, već se u njezinom vrtlogu pronađu i oni koju ju stvaraju? Iako je promjena u bilo kojoj industriji neminovna kako bi se razbila bezlična monotonija i ponudilo nešto novo, najnovija generacija onih koji stvaraju modu, zapravo s njom nemaju nikakve istinske veze, već se samo radi o pojedincima koji imaju istančano oko za estetiku i lijepo. Ipak, njihov broj pratitelja omogućuje im sasvim legitimno pravo za kreiranje segmenata pop kulture.

Moglo bi se reći da je moda poput spužve; upija velike količine svega onoga što nove generacije nude, a sukladno tome poprilično je natopljena i utjecajem društvenih mreža. Vratimo li se u prošlost, ono što je nekada bio MySpace ili Facebook, danas je Instagram. Radi se o platformi koja je svoju priču započela kao jedna obična mreža za objavljivanje fotografija, a vrlo ubrzo postala vodeći servis jer sve ono što je nekad bio medij, danas je Instagram. Njegova moć i utjecaj je toliko velik da više ne čudi činjenica kako je ova društvena mreža postala možda i, najrelevantnija platforma koja čak niti ne potražuje svojevrsnu podoplatformu kao što je blog kako bi korisnik bio uspješan te izgradio popriličnu karijeru.


Definirati influencere poprilično je teško jer pogledamo li srž te riječi, tu pripadaju sve javne osobe čiji glas utječe na druge, no u istoj kategoriji prije nekoliko godina počele su se nalaziti i sasvim obične djevojke koje su munjevitom brzinom osvojile svijet showbiza. Danas imamo Madonnu, jednu od žena koja je obilježila glazbenu scenu koja bilježi svega 13.6 milijuna Instagram pratitelja. Govorimo svega jer modna blogerica Chiara Ferragni ima 16.5 i tom brojkom je relevantnija od Madonne. Sigurni smo da primjećujete apsurd cijele priče, ali da, poznati modni brend će za nadolazeću kampanju radije angažirati Chiaru nego li Madonnu. Instagram je postao društveni kompas, pokazatelj relevantnosti te temelj na kojem se zasnivaju suradnje, no što je dovelo do toga da ‘obični’ ljudi imaju mogućnost prestići jednu Madonnu? Neupitno je da je život Influencera težak, odnosno zahtjeva profesionalno fotografiranje i konstantni angažman, no ipak zaslužuju li baš takvu medijsku prednost pred onim istinskim zvijezdama i umjetnicima?


@aimeesong

Aimee Song je poznata i utjecajna modna blogerica koja je svoj status zaslužila impresivnim feedom i pozivima na najcjenjenije modne revije, a predstavlja se i kao modna dizajnerica. Naime, u suradnji s kompanijom Revolve pokrenula je brend Song of Style. Ono po čemu je Revolve zaokupio pažnju je činjenica kako je na vrlo vješt način promijenio priču kada govorimo o oglašavanju te i prije imao povijest angažiranja influencera što je rezultiralo velikom potražnjom za kompanijom te kupovinom putem njezine platforme. Usporedbe radi, luksuznije inačice poput Net-A-Portera ili Mode Operandi također su prigrlile koncept influencera. Vratimo li se na priču o Aimee Song i njezinu novopokrenutu modnu liniju, dolazimo do zaključka kako se radi o izvrsno pogođenoj poslovnoj strategiji koja će Revolveu donijeti veliku zaradu, dodatno popularizirati Instagram dizajnericu te će u konačnici svi biti u velikom plusu; svi osim dizajnera. Kolekcija je sačinjena od nosivih trendi komada inspiriranih modom devedesetih u kojima je naznaka na ženstvenosti i fluidnosti krojeva, dakle ne susrećemo se s nekim monumentalnim dizajnom koji će promijeniti modni svijet, no to nije niti bio cilj kolekcije, pa možemo zaključiti da se radi o uspješnom projektu koji će mnogima zapeti za oko.

@songofstyle

@songofstyle

 Generacija Y, odnosno milenijalci odrasli su na internetu, ali generacija Z živi isključivo internet koji konzumira do te mjere da ne zna za život izvan njega, što posljedično znači da niti ne zna za pojedince koji su postojali prije masovne dominacije društvenih mreža te imali itekako važan i velik utjecaj. Je li moda došla do one točke u kojoj jednostavno moramo zaboraviti sve ono što je bilo te prihvatiti nove trendove i načine poslovanja? Iako će se mnogi dizajneri naći uvrijeđeni, te ne možemo reći kako na to nemaju pravo, jednostavno je potrebno uhvatiti se u koštac te modu živjeti i kreirati kao neovisan stup koji je tu da se modelira i nadograđuje. Ono što je sigurno činjenica je da će onaj pravi i kvalitetan dizajn koji izlazi izvan okvira svoga vremena, uvijek pronaći put do publike, jer kao što je jednom rekla čuvena Naomi Campbell ‘easy come easy go’.

Foto: Instagram
Objavljeno: 15.05.2019. u 16:38
Tagovi: moda, instagram

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p