Već je odavno svima jasno kako je modna industrija, osim tračeva, taštinom i trivijalnošću, ispunjena svakodnevnim i nemilosrdnim maratonom za novcem kojeg, sudeći prema vlasnicima najvažnijih modnih grupacija, nikad nema dovoljno.
Posljednjih pet godina recesije opasno je promijenilo kartu svijeta, kreativni direktori padali su u depresije, odlazili u rehabilitacijske centre ili, jednostavno, odustali više nego ikad i sad su pozicije prilično izmijenjene. U korist kapitala, naravno.
Posljednja bomba u nizu bila je iznenadni odlazak Nicolasa Ghesquierea, najavljen u intervjuu Cathy Horyn za Style.com PRINT kada je rijetko tko očekivao tako nešto. Ali, čemu čuđenje? Očito previše 'zatrovani' ljubavlju prema svemirskom printu ili nevjerojatnim čizmama s otvorenom petom, nekako smo se nadali kako je Nicolas posljednji pravi inovator i niche-vođa sekte zvana modna publika. Njegov prilično mutan odlazak najlakše je opisati zahtjevom za komercijalizacijom brenda kojeg je dobivao na dnevnoj bazi pozivima od strane ljudi iza Françoisa Pinaulta, a najveći šamar zasigurno su bili reflektori upaljeni u smjeru Hedija Slimanea, posrnulog princa Dior Hommea koji se pompozno vratio u srce pariške modne scene.

Nasljednik fashion-forward Ghesquierea, za kojeg modni urednici i danas odijevaju crninu, mladi je Amerikanac Alexander Wang, čovjek koji dolazi s potpisom Anne Wintour i jedan je od najodanijih članova velike modne obitelji redakcije američkog izdanja časopisa Vogue. Njegov DNK, premda izrađen u laboratorijima Parsonsa, vuče najbolje kombinacije gena iz pripravništva u Vogueu, kao i mentoriranju od strane Diane von Furstenberg koja ga praktički smatra 'sinom'. Nagrada od 300 tisuća dolara, dodijeljena od strane Anne i Diane, bila je njegov prvi pravi korak u svijet 'velikih' dečkiju njujorške scene i od tada Wang je nezamjenjiva ličnost ulica modom opsjednutih metropola.

Zanatski promišljeno manipuliranje kašmirom, kao i tople veste koje je izrađivao za urednice, a kasnije i za djevojke koje su nosile njegovu reviju, poznati su artefakti što će naći mjesto u ateljeu Balenciage. Uz ljubav prema crnini te oštroj i, ponekad, kliničkoj silueti, Wang je gotovo savršena zamjena za Nicolasa premda će mnogi reći kako je teško zamijeniti ovog modnog genija- što je u potpunosti točno. Ali, uz određenu dozu urbanog koda, doziranog seksepila, 'cool' efekta i znatno veći budžet, Wang će zasigurno moći sanjati vizije mnoge veće od onog što je predstavljao dosad u New Yorku.

Njegova posljednja modna priča, kada su djevojke naprosto svijetlile u mraku, vjerojatno je pridonijela instalaciji na čelo Balenciage, ali ni prijateljstvo s Annom Wintour nije odmoglo. Uz utjecaj kojeg ima na kineskom tržištu, kao i masovni odaziv od strane mlađe publike, vrijeme je za resetiranje Balenciage na nulu i davanje šanse mladiću u običnoj bijeloj majici čiju su najavu o preuzimanju kultne modne kuće mnogi dočekali na nož. Europska modna aristokracija nikad nije voljela američke prinčeve jednostavnosti i funkcionalnosti na svome tronu, ali zato financijaši tog istog trona znaju da je Amerika i dalje 'obećana zemlja' za dobar biznis.
Marko Banjavčić
Objavljeno: 03.12.2012. u 10:24