SVJETSKA MODA

Hoćemo li uskoro dobiti hrvatsku verziju časopisa Vogue?

Grgo Zečić piše o budućnosti Vogue i modnog izdavaštva
Američki Vogue već desetljećima nazivaju “modnom Biblijom” koja vlada ne samo Sjevernom Amerikom nego svijetom generalno. Vogue na čelu s Annom Wintour već je nebrojno puta pokazao i dokazao svoju neospornu moć kada je riječ o donošenju nekih od najvažnijih odluka u modnoj industriji, ali o toj temi više-manje svi sve znamo. O brojkama koje potresaju izdavačku kuću Conde Nast posljednjih nekoliko godina naveliko se piše. Naime, samo 2017. ovaj izdavački div izgubio je preko 120 milijuna dolara, ugasio četiri modno orijentirana magazina i otpustio preko stotinjak zaposlenika. No ono što je najvažnije jest da američki Vogue iz godine u godinu gubi titulu “glavnog” Voguea.

Sestrinska kuća originalnog Conde Nasta je Conde Nast International sa sjedištem u Londonu. Dok se američki kolege utapaju u nizu problema, Conde Nast International danas se nametnuo kao najvažnija izdavačka kuća u svijetu mode, ljepote i lifestylea sektora općenito. Iako su pod istim krovom, ove dvije kompanije djeluju potpuno neovisno jedna od druge. Primjerice Anna Wintour je umjetnička direktorica samo američkog Conde Nasta dok s ostalim izdanjima nema nikakve veze, a brzina kojom Conde Nast International gradi brend Vogue po svijetu postala je fenomen.

CNI (Conde Nast International) danas broji 26 izdanja Voguea i okuplja brojku od 13 milijuna čitatelja na mjesečnoj bazi. Nije neočekivano da postoje izdanja Voguea u Rusiji ili Latinskoj Americi, ali na listi se isto nalaze Ukrajina, Turska, Portugal i Nizozemska jer s razvojem novih tržišta razvija se i Vogue. Iako je nekad vladalo svojevrsno pravilo da Vogue kao magazin ne može uspjeti na tržištima gdje nisu prisutni dućani velikih brendova, to više nije slučaj. Vogue slobodno može letjeti na krilima industrije ljepote i modnih dodataka. Morate razumijeti kako modne kuće kao što su Gucci i Chanel svake sezone izbacuju nove modne kampanje za svoje sunčane naočale koje možete kupiti na svakom koraku, a tu su i oglasi za satove te bezbroj parfema. Imati ekskluzivan Dior ili Chanel butik u glavnom gradu zemlje koja izdaje Vogue više nije potrebno. Izvrstan primjer su nama relativno susjedne zemlje Poljska, Češka i Slovačka. Naime, ove godine Conde Nast International iznenadio je s prvim izdanjima poljskog Voguea i najnovijeg Voguea za Češku i Slovačku. Radi se o licencama koje plaćaju lokalne izdavačke kuće, ali sve pod budnim okom Londona.


Poljska, Češka i Slovačka nemaju razvijenu međunarodnu modnu scenu niti imaju svoje verzije ulica Avenue Montaigne ili Via Montenapoleone gdje u radijusu od stotinjak metara možete pronaći Givenchy, Gucci, Dior, Saint Laurent, Balmain, Balenciagu i ostale velikane modnih pista. Spomenute zemlje isto tako nemaju razvikane tjedne mode niti domaća dizajnerska imena koja sudjeluju na pariškom ili milanskom tjednu mode, ali ono što imaju je gladno tržište koje očito želi i može podnijeti strahopoštovanje koji brend Vogue donosi sa sobom. Intrigantno je primijetiti kako zemlje Skandinavije koje u svom portfoliju imaju niz luksuznih pret-a-porter dućana nemaju Vogue. Za poljski Vogue snimaju slavna imena modne fotografije kao sto su Juergen Teller, Vanina Sorrenti i Tim Walker dok se na izdanju za Češku i Slovačku prošli mjesec pojavila supermodel Lara Stone pred objektivom legendarnog Rankina. Trik je u tome što manja izdanja Voguea imaju više slobode jer ne ovise o diktatima luksuznih konglomerata. Dok američki Vogue za svoje preživljavanje mora na naslovnici imati filmsku zvijezdu svjetskog kalibra, njegov daleki rođak u Poljskoj bira Anju Rubik, Christy Turlington i Nataliju Vodianovu.


Ukrajinsko izdanje još snažnije pomiče granice s Charlotte Gainsbourg i Chloe Sevigny. Fotografi su umorni od glumica i glazbenika s holivudskom adresom te kreativni spas pronalaze u izdanjima za Mexico, Portugal ili Poljsku. Tu se tada stvara domino efekt jer snobovske modne kuće prate razvikane fotografe i stiliste koji odjednom snimaju Dakotu Johnson i Jessicu Chastain za španjolski Voguea. Modni insajderi s adresom u New Yorku i Milanu sada rado kupuju nova izdanja Voguea jer na naslovnicama većinom vladaju modeli. Cindy Crawford, Karlie Kloss, Raquel Zimmerman, Coco Rocha, Jessica Stam, Alessandra Ambrosio i Helena Christensen samo su neka od imena koja rijetko možete vidjeti kako krase britanski ili talijanski Vogue, ali zato vladaju onima od Španjolske do Japana. Na temelju tih modela modne kuće šalju svoju odjeću za snimanja iako tamo svoju odjeću prodaju isključivo preko multibrend koncept dućana ili je pak ne prodaju uopće. Oni tako besplatno istražuju mogućnosti novih tržišta i imaju izuzetno snažan poticaj koji ih tjera da se konačno pojave. Brend kao što je Vogue pruža sigurnu platformu pariškim i milanskim kućama koje će krenuti s pop-up dućanom ili možda internetskom prodajom ako nisu sigurni u stvaranje konkretne infrastrukture. Stoga, jasno je kako Vogue sa sobom puno toga donosi te se dugoročno itekako može isplatiti.
Foto: Instagram (Conde Nast International)
Objavljeno: 15.11.2018. u 12:55

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p