SVJETSKA MODA

„Hrvatice nisu inspirativne...“

Intervju: Yvan Rodic

Fotograf i jedan od utjecajnijih svjetskih blogera, mladi Yvan Rodic (Facehunter Yvan Rodic), pojavio se na zagrebačkom tjednu mode kako bi održao blogersku konferenciju. Uz službene obaveze, Yvan je proveo mnogo vremena slikajući ljude po Zagrebu, ali i uživao u noćnom životu grada gdje je upoznao mnoge zanimljive pojedince koje je već post-ao na svome blogu.  O tome što Yvan misli o djevojkama u Zagrebu, ali i slijepom praćenju trendova, pročitajte u našem ovotjednom intervjuu...

Kako ti se sviđa u Zagrebu? Stil ljudi, noćni život?

U ova tri dana upoznao sam dosta zanimljivih ljudi. Ali, kako sam već u više navrata spomenuo, stilom nisam pretjerano oduševljen. Nema nekih odskakanja, cure su više - manje sve iste i igraju na sigurno. Možda sam upoznao svega nekoliko djevojaka koje imaju svoj stil, a nisu podložne trendovima. Noćni život vam je zanimljiv, bio sam u nekoliko klubova i dobro se zabavio.

 

Znači i ti si primijetio da naše cure jako vole biti u trendu?

Da, i to mi je totalno bezveze jer nisu svi za svaki trend. Ne znam da li sam igdje  u svijetu vidio toliko trendy ekipe, ali ekipe koja te trendove ne zna nositi. Nije bitno biti u trendu, bitno je pronaći komade koje znaš nositi, a ovdje sam vidio masu cura koje se nevjerojatno trude, ali ne zrače unikatnošću.

Kakve su reakcije na ulicama Zagreba kad si nekog želio fotkati?

Joj, grozne su, to je još jedna stvar koja mi nije baš najjasnija. Jako puno ljudi me odbilo bez argumenta. Nisam ti jedan od onih koji samo tako odustane, uvijek pitam zašto se ne žele slikati, a  vaši ljudi su samo mahnuli rukom i rekli ne!

 

Dobro, ali uspio si napraviti super fotke. Kad ih možemo očekivati?

Nakon Zagreba putujem u Moskvu, ali obično sam brz sa postovima pa mislim da sve fotografije možete očekivati uskoro. Facehunter blog jako ažurno radim jer tu zapravo stavim samo nečiji styling, dok se blogu naziva Yvan Rodic malo bolje posvetim jer tamo idu fotografije grada i onih ljudi koji su mi bili najzanimljiviji.

Kako su ti se sviđale kolekcije viđene na Zagreb Fashion Weeku?

Iskreno, vaši dizajneri nikako, jedino što se isplatilo pogledati su stranci. To je žalosno jer sam se jako veselio vidjeti što Hrvatska nudi od dizajna.

 

Ok, ali imamo mi još hrpu dizajnera koji iz sezone u sezonu oduševljavaju svojim kreacijama. Ne izlažu na ovom eventu, već na nekim drugima. Znači li to da bi došao opet u Zagreb ukoliko te netko pozove?

Naravno da bi, uvijek mi je zadovoljstvo sudjelovati na modnim događanjima, upoznavati i družiti se sa zanimljivom modnom ekipom.

Kako si uopće počeo blogati? Čuli smo kako je priča prilično nevjerojatna.

Tako je, dobio sam na poklon fotić koji me se nevjerojatno dojmio i koji mi je poslužio kao oruđe od kojeg danas živim. Počeo sam fotkati ljude iz čiste dosade. Htio sam vidjeti kako će reagirati. Hoće li bježati od mene. Na moju sreću, tada je još aktualan bio Myspace preko kojeg sam post-ao svoje fotke široj publici. U jednom sam trenutku otišao u New Yorku kako bih fotkao. Bez kompjutora. Samo s fotoaparatom. Slikao sam dizao iz Apple store-a. Dakle, bio sam apsolutni amater.

Što kažeš na važnost blogera u modnoj industriji?

Evidentno je kako su modni blogeri doživjeli svoj trenutak. Djevojke poput Rumy Neely iskaču doslovno sa svakog plakata. Otvorite Vogue i vidjet ćete ju unutra. Ona je dobro unovčila svoj blog koji je odavno prestao biti svakodnevnom zabavom. Rumy je idol mladim djevojkama diljem svijeta i to je zaista nevjerojatna sociološka pojava.

Čime se trenutno baviš? Jesi li na kakvom projektu ili samo fotkaš ekipu po svjetskim metropolama?

Čim završi fashion week u Zagrebu, jurim za Moskvu. Nažalost neću moći na Hrelić na koji me pozvala jedna vaša blogerica. Trenutno radim na kampanji za sunčane i dioptrijske okvire gospodina Armanija tako da se mogu smatrati sretnim. Zahvaljujem se agentici koja mi je sredila ovaj posao.

 

Kada te angažira brend poput Armanija, imaš li potpunu slobodu fotografiranja ili općenito stvaranja?

Naravno da nemam, ali ako su me već angažirali, učinili su to zato što žele moj dosadašnji rad projicirati na svoj brend. Dakle, svakako sam na dobitku. Izuzetno se veselim što ću surađivati s jednim od velikana svjetske modne industrije.

Misliš li da se danas blogeri prodaju velikim brendovima kako bi izvukli korist?

Gledajte, postoji postotak kojeg svjetski poznati blogeri uzimaju ukoliko na svoj blog postave link koji direktno vodi do online shop-a velikih brendova. Tada se radi o pravoj trgovini, ali je ona opravdana. Nitko nikog ne sili na kupnju. Stvar je reklame...

 

Marko Banjavčić & Ana Bacinger

Photo: facehunter.com

Objavljeno: 23.05.2011. u 10:20

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p