SVJETSKA MODA

Intervju: Eva Ana Kazič

'Kada bi se računale modne godine, bila bih stara mačka!'

Eva Ana Kazič 
Uvijek besprijekorno dotjerana, onako damski od glave do pete, s prepoznatljivim turbanom, cat-eye naočalama ili pak nekim ekstravagantnim šeširom, ona je poput dive iz zlatnog doba Hollywooda koja je čudesnim vremenskim transporterom sletjela na uniformirane ulice sadašnjosti.
 
Eva Ana Kazič, modna je blogerica iz Ljubljane koja se ne plaši odjenuti haute couture na ulicu, šefica je medijske platforme ALLAROUNDEVE ili kako bi ona rekla 'Katica za sve' – mentorica, dežurna manekenka, 24/7 retušerka, autorica tekstova i 'mala od metle' kada treba počistiti studio od ostataka tkanine nakon dizajnerskog sessiona. Iako tek zagazila u dvadesete, Eva Ana se radi svog zrelog, damskog stilskog izričaja doima starijom što svakako odgovara njezinom dugom modnom stažu, a i poslovnim odlukama koje karakteriziraju samo iskusne igrače. Izrazito profesionalna prije svega, trenutačno je zaokupljena studijem komunikologije, a priznaje i da se jednog dana vidi u akademskim vodama. Makar bazirana u slovenskom glavnom gradu otkud poteže sve konce, Eva Ana često živi na relaciji Ljubljana-Pariz, a upravo se u gradu ljubavi i prijestolnici visoke mode osjeća kao kod kuće. Njezin modni brand koji, također, nosi naziv ALLAROUNDEVE pronašao je svoju nišu u domeni luksuznih ženskih torbica i harness remenja te je savršen odraz njezinog osebujnog odjevnog stila kojem Parižani često komplimentiraju s: Magnifique Mademoiselle. S ovom izrazito inspirativnom i posebnom djevojkom, porazgovarali smo o svemu i svačemu, pretresli nekoliko tema, od početaka modnog bloganja, do reakcija prolaznika na njezin upadljiv vanjski izgled pa sve do stanja u kakvom se nalazi slovenska modna scena.
 
Eva Ana Kazič 
Blog ALLAROUNDEVE pokrenula si 2009. godine. Koja mu je tada bila inicijalna misija? Kakva je u tom trenutku bila slovenska modno-blogerska scena i što je ALLAROUNDEVE danas? Kako je tekla evolucija do statusa popularnog medija?
 
U 'ljudskim' godinama sam još poprilično mlada, ali sam u onim modnim već stara prekaljena mačka. Od prvog posla kao stilistica i urednica, kada mi je bilo jedanaest, u modnoj sam industriji već radila sve. Blog je bio idealna opcija, da zabilježim točno to što sam ja sama. Bile su to u početku priče koje su mi se motale po glavi, a ni u jednom drugom mediju ne i mogle biti objavljene i izražene. Tada je blogalo tek nekoliko dama, mislim da većina njih to radi još danas. Godine 2011. smo mi, fashion/style/lifestyle blogeri, imeli prvi susret, a danas blogova ima jako puno. Mislim da sam od početka znala da će ALLAROUNDEVE postati 'brand', dakle pojam, a ne samo uska definicija kao što je na primjer blog. Danas je ALLAROUNDEVE ekipa kreativaca, koji stvaraju projekte, predstavljaju intelektualne i proizvodne marke, blog koji je publika prepoznala i u zadnje vrijeme najvažnije – marka luksuznih torbica istog imena.
 
Eva Ana Kazič 
ALLAROUNDEVE služi i kao platforma za promociju domaćih modnih dizajnera. Kakva je po tom pitanju slovenska modna scena i koji su, po tvom mišljenju, njezini aduti? Znaš ono, ljudi za čije stvaralaštvo i talent bi se moglo reći 'svjetski, a naše'?
 
Modna scena u Sloveniji je vrlo... hmmm... grupirana. Imaš kul dizajnere, mlade, koji imaju potencijal, pa ih zato, jer nisu agresivni ljudi ne primjećuju, a imaš i 'glam' kreatore – i svi imaju sebi primjerenu publiku. Pojam ALLAROUNDEVE danas vidim kao ideju koja to opovrgava. Ono što stvaramo mi sami i dizajneri s kojima surađujemo nemaju specifične ciljne publike. Aduti kvalitetnih proizvoda (kakve definitivno izrađuju i slovenski dizajneri) su ti da pobuđuju estetsko zanimanje različnih kupaca, promatrača.
 
Eva Ana Kazič 
ALLAROUNDEVE se može zbilja pohvaliti fantastičnim blogerskim sadržajem što ga izdvaja iz mase drugih modnih blogova. U čemu je tajna? Koliko suradnika i koliko posla, vremena i pripreme je potrebno da se čitatelju predoči vizualni i tekstualni sadržaj na tako visokoj razini?
 
Vjerujem da moraš biti prvi, najbolji ili prije svega drugačiji- baš takav kakav jesi u realnosti. Blogovima koji inzistiraju na 'inspiracijama', svima poznatim komadima odjeće, blogovima na kojima autorica više od dva dana nije ništa objavila i 'hope you like it' mentaliteti- takvima su odbrojani dani. Autori moraju prije svega znati zašto rade to što rade. Ja blogam jer smatram da je informacija o mojem radu ili radu moje ekipe dovoljno zanimljiva da bi ju širila dalje. U svaku objavu ode nekoliko sati posla – na blogu, Instagramu itd. Objavljujemo samo izabrane fotografije i tekstove. Na allaroundeve.com nećete nikada pronaći promocijske slike i generičke tekstove drugih marki. U svojoj je biti blog medijski kanal sa subjektivnom stranom i toga se držim.
 
Eva Ana Kazič 
U međuvremenu je blog dobio i svojevrsni produžetak – webshop. Pokrenula si vlastiti modni brand kroz koji se, meni izrazito simpatično, provlači tvoj lik s prepoznatljivim turbanom i cat-eye naočalama. Kako se rodila ideja za brand? Zašto je fokus postavljen prvenstveno na torbice?
 
Logo je posljedica organskog razvoja i sretna okolnost, pa se i pridružio kasnije nastalom webshopu i kolekciji. Kolekcija – kad govorimo o torbicama i harness remenju - je odgovor na potrebu. Budući da je naš posao povezivanje medija i brandova te stvaranje editorijala, ljude je zanimao proizvod koji bi predstavljao ALLAROUNDEVE. Ambalaža u kojoj nosimo svoje privatne stvari – torba mnogo govori o čovjeku koji je nosi. Osim toga, funkcionalna rješenja u kombinaciji s estetikom velika su strast vođe design team-a ALLAROUNDEVE, moje mame i suradnice, Darinke Kazič. Ljubav spram torbi je prešla i na mene, zato danas jutarnje oblačenje ne započnem s hlačama nego s torbom, turbanom i naočalama.
 
Eva Ana Kazič 
Na prvi pogled se doima kako je ALLAROUNDEVE luksuzni modni brand. Koja je njegova publika i postoji li ona u Sloveniji ili je fokus ipak negdje drugdje?
 
Spomenula sam da kvalitetni proizvodi ne trebaju previše specifičnu publiku, a znam da određene stranke iz inozemstva imaju i svojevrsno razumijevanje do takvih proizvoda. Nikako ne mislim kako te afinitete Slovenke nemaju, makar je slovenska žena pri kupovini jako tradicionalna – naviknuta je na određene, vanjske, masovne brandove. Češće preferira neupadljivu odjeću i asesoare, što ALLAROUNDEVE torbica sigurno nije. Vidim da se o npr. Jackie Bag, koja je kao mali „slatkiš“, raspituju muški kupci. Slovenac bi svojoj dami priuštio nešto što je statusni simbol i kao čitatelj je mnogo otvoreniji kad su komplimenti u pitanju. Slovenka je puno opreznija – radije kupuje nešto što je iznova i iznova provjereno i konzumira komercijalne medije s ogromnim sljedbeništvom. Ne želim generalizirati – no moje je iskustvo upravo takvo.
 
Eva Ana Kazič 
Moram ti priznati kako sam veliki obožavatelj tvog stilskog izričaja. Podsjećaš me na dive iz zlatnog doba Hollywooda, a istovremeno kao da se u tvom odijevanju nekako suptilno spajaju klasika i doza ekstravagancije. Koje je tvoje poimanje 'dobrog stila' i možeš li definirati svoj?
 
Upravo ideja da definiram svoj stil me je prije tih nekoliko godina vodila kad sam stvarala svoj blog. Danas moju garderobu tvore čisti, ali nikako ne osnovni ili minimalistički komadi. Volim head-to-toe lookove u jednoj boji, nekoj jakoj ili bijeloj, i damske siluete. Možda je lakše definirati ono što mi se ne sviđa, a u prosječnoj javnosti vrijedi kao osnova dobrog ukusa– a to je umjerenost. Casual komadi koji su stvoreni za 'down-dressing' nisu nikako po mom okusu. Čak i kada sam casual odjevena – taj moj casual sadrži 'athletic department' elemente, velike quilted ogrtače i kao u civilu – ništa make up-a.
 
Eva Ana Kazič 
Često putuješ na relaciji Ljubljana – Pariz. Kako ljudi na pariškim ulicama reagiraju na tvoj stilski izričaj, a kako pak oni na ulicama slovenskog glavnog grada? Je li Ljubljana konzervativna ili se, kao rezultat sve više multikulturalnog društva, ipak otvorila i postala tolerantnija na različitosti?
 
Ekipa me često upozorava da nas prolaznici zbog mene primjećuju. Sama to uopće ne vidim. Parižani su jako ekspresivni ljudi, zato često dobijem komplimente u stilu 'Vous etes magnifique, mme!'. Slovenci gledaju kao da su vidjeli duha. Tu i tamo me netko zaustavi i kaže mi kako me vidio na televiziji ili u časopisima, češće dobijem komplimente od starijih. Takvi susreti me ne smetaju. S lijepim odijevanjem paše i lijepo ponašanje. Čak i kad su ljudi negativni (pogotovo na internetu) sama uvijek pokušavam ostati damska i prisojna.
 
Eva Ana Kazič 
Imaš li možda modne uzore? Dive i stilske ikone iz povijesti čiji stil voliš i koji te inspirira?
 
Ne. Ali s godinama postajem sve sličnija svojoj mami. (smijeh)

Uvijek si dotjerana od glave do pete, muče li i tebe tipične ženske boljke kada uz pretrpani ormar ne znaš na kraju što obući?
 
Svako jutro! Nemam toliko puno odjeće u ormaru, outfite s ekipom stvaramo za svaku priliku posebno. Odjeća se nakon toga vrlo često proda. Ako imam pojavljivanje u medijima ili neke važne obveze, iskoristim naše odlično planiranje – nešto komada imam pripremljene unaprijed. Najveći problem mi predstavljaju one tri večeri u godini, kada se idem van zabavljati. (smijeh) Što djevojka nosi u tim prilikama da izgleda damski i posebno?
 
Eva Ana Kazič 
Kakvi su Evini planovi za budućnost? Po pitanju bloga i branda? Kuha li se nešto novo na tom planu?
 
Nemam planove, imam samo viziju gdje bih željela biti kroz 5, 10, 20 godina. S idejama za projekte i nove proizvode, Darinka i ja, dovodimo do ruba živaca baš sve. Plan se najčešće rodi upravo u kuhinji, još prije no što je tjestenina skuhana, i ako ne znate jeste li dio ekipe ili ne, odgovor je upravo tu– jeste li već dobili pozivnicu u našu kuhinju?
 
Eva Ana Kazič 
Eva Ana Kazič 
photos: allaroundeve.com
Objavljeno: 08.12.2014. u 11:02
Tagovi: modni blog, intervju

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p