
Mnogo je vremena prošlo otkako je modna industrija pod paljbom kritika kako promovira nezdrav izgled modela kao i da pred oči javnosti "gura" nerealne ideale ljepote radi kojih (većinom ženska) publika pati zbog nedostatka samopouzdanja kao i zbog težih psihičkih oboljenja kao što su harajući i vrlo ozbiljni poremećaji u prehrani. Očekivanja koje modna industrija postavlja pred modele postalo je nemoguće ili pak vrlo opasno ispuniti, smatraju mnogi.
Sredinom je svibnja danska manekenka Ulrikke Hoyer odlučila prekinuti šutnju modela koji rijetko govore o svojim poslovnim problemima, podignuti glas o nerealnim očekivanjima velikih modnih kuća i putem vlastitog iskustva obznaniti svijetu kako je druga strana medalje u svijetu modelinga poprilično tamna. Nakon što ju je pariška kuća angažirala pa odbila, na svom je Instagram profilu Ulrikke objavila fotografiju u donjem rublju uz natpis "Predebela za Louis Vuitton" čime je potaknula vrlo žučnu raspravu na društvenim mrežama. Samo tjedan dana prije istupa danske manekenke francuska je ministrica zdravstva Marisol Touraine najavila uvođenje ozbiljnijih pravnih mjera kako bi se spriječila harajuća rasprostranjenost anoreksije (i drugih poremećaja u prehrani), kako među samim modelima, pa tako i među ženama na čiju percepciju utječu nerealni prikazi žena u modnim magazinima. Naime, tada je najavljeno da će se modeli, da bi radili u prijestolnici mode, moći kvalificirati za posao jedino ako uz svoj portfolio prilože i medicinsku potvrdu koja dokazuje kako imaju zdravu tjelesnu težinu te im zdravstveno stanje nije narušeno poslom. Osim ove, mjera koja stupa na snagu 1. listopada od magazina, reklamnih kampanja i websiteova će zahtijevati da se svaka fotografija koja je promijenjena u postprodukciji označi riječima photographie retouchée (retuširana fotografija). Za samo nepunih mjesec dana agencije koje će zapošljavati modele bez spomenute medicinske potvrde mogle bi dobiti kaznu u visini € 75,000, a odgovorni kaznu zatvora do 6 mjeseci dok će magazini, koji nisu istaknuli da su fotografije retuširane, morati platiti € 37,500.

Nebrojene i vrlo gorljive diskusije na društvenim mrežama, poneki traumatični istup modela u javnost te, naravno, pregršt novih pravila i zakona (te, jasno, kazni) očigledno su urodili plodom. Naime, veliki su modni konglomerati LVMH (u čijem su vlasništvu luksuzni brendovi poput Louis Vuittona, Marc Jacobsa i Givenchyja) i Kering (koji je vlasnik brendova Gucci i Saint Laurent) najavili kako više neće sklapati suradnje s modelima koji nose size zero. Zanimljivo je promatrati, naime, kako će se ta odluka odraziti na Tjedan mode u New Yorku koji je upravo počeo i hoće li brendovi uopće implementirati tu veliku odluku u tako skorom roku. Naime, ako je suditi po napisima svjetskih medija, modeli koji će moći biti angažirani neće smjeti nositi broj manji od 32 (što je size zero u SAD-u), dok za muške modele vrijedi pravilo da ne smiju nositi broj manji od 44. Osim toga, uvedena je i dobna granica pa od sada modeli mlađi od 16 godina neće moći biti angažirani za neke poslove. Iz LVMH-a su poručili kako se "djevojka od 15 godina ne bi smjela nositi sa svim poteškoćama koje nosi modeling".
Dvije velike modne grupacije dogovorile su se kako će ubuduće zapošljavati samo modele s medicinskom dokumentacijom koja potvrđuje da su zdrave i to čak 6 mjeseci u kontinuitetu prije snimanja ili održavanja fashion showa. Maloljetnim modelima bit će zabranjen i rad u noćnim satima, a na snimanja će morati dolaziti u pratnji roditelja ili skrbnika. Iz Keringa i LVMH-a su poručili kako svojim primjerom žele potaknuti i druge da čim prije implementiraju pozitivne promjene za dobrobit velike skupine radnika u modnoj industriji.
Foto: Getty Images, Instagram
Objavljeno: 07.09.2017. u 13:57