SVJETSKA MODA

Zašto svi influenceri izgledaju potpuno jednako?

Hoće li se situacija uskoro promijeniti?

Posljednjih nekoliko godina bilježimo rođenje novih zanimanja uslijed ekspanzije društvenih mreža. Na krilima Instagrama, Twittera rađaju se i famozni influenceri odnosno fenomeni 21. stoljeća. Tko je god čitao čuvenog sociologa Charles Wright Millsa i njegovo djelo 'Elita moći', pronaći će određeno poklapanje između ova dva pojma. Millsove elite moći su povlaštene skupine ili jednostavnije rečeno, manjine, koje imaju moć i utjecaj nad društvom. Kada povučemo paralelu, ni influenceri se bitno ne razlikuju, posebice kada je modni svijet u pitanju. Ljudi su to koji putem svojih objava na društvenim mrežama utječu na mase i na vrlo jednostavan način im oblikuju svijest.

2017. godina je zabilježila rekordan porast influencerskog marketinga s velikim i malim tvrtkama koje koriste pomoć ovih ljudi kako bi lakše strategizirali i promovirali svoje brendove potrošačima. Unatoč značajnim progresima u modnoj industriji, još uvijek smo u stadiju u kojem raznovrsnost potrebna za brendove u svojoj marketinškoj strategiji, nažalost nije dovoljna izražena. S društvenim medijima i digitalnim oglašavanjima koji dosežu globalnu razinu, nužnost raznolikosti je apsolutno neophodna. Stalno se nešto priča o tom pojmu diversity ili ti raznolikosti, no neka. Kada zamislimo da smo unazad stotinjak godina živjeli u svijetu gdje nismo na TV-u mogli vidjeti Afroamerikanca ili Azijatkinju, itekako nam je drago što se ploča okrenula.

Danas u medijima možemo vidjeti ljude svih oblika, boja i veličina što nas nekako umiruje kada razmišljamo o budućnosti jer vidimo da se krećemo u ispravnom pravcu. Ovaj fenomen raznolikosti posebice možemo vidjeti u modnoj industriji gdje se unazad nekoliko godina rodio pojam plus size modela i iznjedrio modele poput Ashley Graham koja krasi naslovnicu Sports Illustrated-a što je nekada bilo nezamislivo. Raznolikost možemo stalno vidjeti i na pistama, kampanjama, časopisima, no što se događa s influencerima? Jeste li primjetili da su to sve redom mršave svjetlopute žene duge plave kose? E pa mršave svjetlopute plavuše nisu jedini potrošači, tako da ne vidimo razloga zašto bi samo takvi bili zastupljeni među njima.

Vlasnici brendova vjerojatno osjećaju strah kada je riječ o pristupu nešto raznolikijim influencerima, jer ako im bjelkinja svilene plave kose prodaje proizvod, postoji rizik da Afroamerikanka s kovrčavom crnom kosom neće. Osjećaj povezanosti je ogroman faktor u efektivnosti influencera, što je jedan od dodatnih razloga zbog kojeg bi trebali svjedočiti većoj raznolikosti kod ove skupine ljudi. Potrebno je da influenceri predstavljaju nekoga u kome se ljudi mogu pronaći i s kim se mogu identificirati. Nije da ne postoje takvi influenceri i nije da su baš svi oni identični, jer imamo influencere poput Sai de Silve ili Bri Hall, ali svakako da je raznolikost nešto što bi trebalo biti više zastupljeno.

Katkada smo jednostavno suočeni s nedostatkom kulturne svijesti i kulturne empatije. Ne možemo se ne zapitati kada ćemo se već jednom opametiti? Entuzijazam koji dolazi s bazom velikog broja pratitelja je svojevrstan pokretač današnjeg marketinškog polja. Brendovi bi svakako trebali posvetiti više vremena pronalasku novih osobnosti i vrijednosti koje prodaju, te uključiti ljude svih oblika u proces razvoja svojih proizvoda. Jer raznolikost je ruku na srce predivna i ne trebamo bježati od nje. Ako već plaćaju influencere za nošenje njihove odjeće, zašto ih ne bi platili da nose i njihova mišljenja te promoviraju neke nove vrijednosti poput inkluzivnosti? Svakako problematika koju budućnost još treba razraditi jer koliko god mislimo da smo napredovali, ispred nas je i dalje dug put kojeg trebamo preći, obzirom da su uski pogledi na ljepotu i dalje duboko ukorijenjeni.

Foto: Instagram
Objavljeno: 09.11.2018. u 11:15

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p