SVJETSKA MODA

Jeste li znali da sada možete kupiti Gucci tenisice za manje od 100 kn?

Je li nam budućnost doista isključivo digitalna?

Iako u očima većine tek prolazna stanica, moda je dakako puno više od toga. Moda odgovara aktualnim društvenim zbivanjima i prilikama, ali i trendovskim strujama koje već odavno nadilaze pitanje nosi li se ovog proljeća ružičasto ili ljubičasto. Tako je moda fenomen s odgovorima neke nove modernosti koja nam tek predstoji, a koja, ako je suditi prema onome što zasad imamo priliku vidjeti, obitava samo i isključivo digitalno. Iako ne prvi, no svakako najpoznatiji, Gucci je nedavno predstavio novi model tenisica koje možete kupiti za otprilike 100 kn. Sigurno se pitate kako je to moguće, no u virtualnom svijetu nemoguće postaje tek riječ koju smo nekad poznavali.

Biste li ikada kupili određeni odjevni predmet koji možete nositi samo virtualno? Odjevni predmet koji ne možete dotaknuti... Gucci očito vjeruje da je to itekako moguće jer je upravo predstavio prvi model virtualnih tenisica koje je dizajnirao Alessandro Michele, kreativni direktor ove kultne modne kuće. Digitalne tenisice nastale su u suradnji s modnom high-tech kompanijom Wanna, a cijene se kreću između 8 i 11 dolara, ovisno o platformi na kojoj kupujete. Tenisice su kreirane uz pomoć posebne AR tehnologije, odnosno proširene tehnologije koja nam omogućuje da putem aplikacije kroz zaslon možemo vidjeti nešto što u stvarnom životu ne postoji, ali je implementirano u našu svakodnevicu na vrlo vjerodostojan način.

 Iako je Gucci već radio s Wanna kompanijom u svrhu digitaliziranja kataloga tenisica, ovo je prva suradnja koja uključuje prodaju virtualnog proizvoda. Kod ovog novonastalog fenomena koji je sve učestaliji u modnom svijetu nameće se bezbroj upitnika pa tako je neminovno zapitati se tko i zašto bi kupio virtualni proizvod, u ovom slučaju tenisice? Hoćemo li kupiti virtualni odjevni predmet zbog želje i znatiželje za novim ili zbog elementa pristupačnog prestiža i luksuza? Gucci tenisice za svega stotinjak kuna u stvarnom svijetu ne postoje pa što ih onda ne bismo 'imali' virtualno. To nam potvrđuju i istraživanja koja su pokazala kako je prodaja ovakvih odjevnih predmeta i modnih dodataka koji su trenutno dostupni na tržištu poprilično unosna, stoga ne preostaje ništa drugo nego zaključiti da smo spremni postati avatari vlastitog života.

Cijela priča oko digitalizacije odjeće koju 'nosimo' započela je još s mogućnošću virtualnog isprobavanja koju su isto u suradnji s Wamm-om omogućili brendovi poput Reeboka, Pume ili platforme Farfetch i Snapchat. Izgledno je da se aktivacija pokazala i više no uspješnom s obzirom na to da je takva praksa sve učestalija, gotovo normalna, a pogotovo postavimo li kontekst shoppinga i odijevanja u aktualno pandemijsko stanje.

Na kraju, postavlja se i pitanje održivosti koja je gorući problem modne industrije. Znači li digitalizacija odijevanja bolji i manje štetan odnos prema prirodi, no isto tako što taj odnos potencijalno čini čovjeku? Možda brojke pokazuju da je virtualna odjeća naša budućnost, možda postoji velik broj dizajnera poput Iris van Herpen koji već neko vrijeme koketiraju s drugačijim pristupom kreiranju odjeće, ali isto tako postoji još bezbroj prepreka koje se moraju nadići ne bi li ovaj fenomen u potpunosti zaživio i nadživio ono opipljivo. Ipak, već neko vrijeme živimo filmski sci-fi svijet u kojem si s vremena na vrijeme moramo postaviti pitanje; jesmo li svjesni granice stvarnog i nestvarnog i koliko smo daleko spremi otići zbog obične fotografije s - virtualnim Gucci tenisicama?

Objavljeno: 16.03.2021. u 12:35

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p