SVJETSKA MODA

Još jedna odlična kolekcija Chanela koju je zasjenio izostanak Karla Lagerfelda

Haute Couture kolekcija pala je u drugi plan
Nakon muškog tjedna mode, započeo Haute Couture Tjedan kojeg je otvorila kuća Schiaparelli, a uslijedile su revije Iris Van Herpen, Giambattista Valli te Diora kao one koje su prvog dana odnijele najviše pažnje. Danas, sve oči bile su uprte u Grand Palais i još jednu sjajnu kolekciju Karla Lagerfelda za Chanel. Ipak, umjesto kolekcije, najviše pozornosti ipak je odnijela činjenica kako se Karl nije pojavio na vlastitoj reviji što je iznova potaknulo glasine o sudbini kultne modne kuće.

Danas je u snježnom Parizu na nekoliko trenutaka zaživjelo ljeto. U palači Grand Palais Karl Lagerfeld, koji je bio vidno odsutan, predstavio je novu haute couture kolekciju za proljeće/ljeto 2019. Nakon velikog kruzera nalik Titaniku i prave pješčane plaže, najnovija kolekcija novi je dodatak vječnom ljetu Chanela uprizorena u Vili Chanel, inspiriranoj talijanskom arhitekturom i s pogledom na Mediteran i velikim centralnim bazenom. Sanjivu inspiraciju kolekcije Lagerfeld je pronašao u izložbi „La Fabriqué du luxe: Les marchands merciers parisiens au XVIIIe siècle” koja prikazuje čime su pariški trgovci opskrbljivali visoku klasu, a glavne motive izložbe pretočio je u nevjerojatnu tehniku izrade te posvećenost i najmanjem detalju počevši od kroja pa sve do ornamentalnih floralnih detalja i veličanstvene scenografije.


Couture, za istinske znalce, jedino pripada u Parizu, a rijetki su oni koji stvaraju visoku modu na razini na kojoj to Chanel čini. Ručno oslikani materijali, osušeno bilje i cvijeće umočeno u resin i pleksiglas svoje mjesto pronašli su na širokom spektru tkanina poput organze, šifona i čipke, a posebno su istaknuti komadi od kože te prepoznatljivi odjevni predmeti od tvida. Proljetnu kolekciju otvorio je prvi niz modela odjevenih u blejzere i duge suknje od tvida u izrazito svijetlim pastelnim nijansama ističući suvremen odabir visokih i voluminoznih pundži popularno nazvane “bee-hive” te naglašen make up vibrantnih boja. Prepoznatljive haljine peplum kroja, decentni detalji dovedeni do savršenstva te korzetirane, gotovo skulpturalne haljine  i odijela bile su jasan hommage  pedesetim godinama prošlog stoljeća. Jednostavna, elegantna silueta naglašena je širokim suknjama, origami izrezima i ovratnicima prepoznatljiv su potpis kultne kuće koja svakom novom kolekcijom iznova dokazuje kako njeguje tradiciju i korača nekoliko koraka ispred drugih. Lagerfeld, koji je postao ikonom vlastitog ranga, stvorio je još jednu kolekciju koja odiše artisan duhom i tradicijom u skladu sa suvremenim dizajnom. Najistaknutiji komadi kolekcije su duge haljine sa "živim" cvijetovima i gustim perjem te kombinacije čistih formi s nizom različitih tekstura poput looka u kojem je prošetala Kaia Gerber. Suvremeni touch postignut je pripijenim čizmicama otvorene pete izrađenima od kože u neutralnim (ne)bojama što je dodatno naglasilo svaki look od dugih haljina s volanima čija je tekstura postignuta nizanjem satenskih i svilenih vrpci i kvadatića do strukiranih blejzera i bolero kaputića s lepršavim nojevim perjem. 




Posljednji look, tradicionalno, rezerviran je za mladenku koja je ovog puta prošetala odjevena u blještavi kupaći kostim izrađeni od sitnih srebrenih cvjetova s maramom od jednakog materijala koja se širila u dugačak veo od tila. Model koji je nemoguće ne zamijetiti ipak nije bio fokus priče jer je, umjesto s Karlom, manekenka prošetala s Virginie Vard, njegovom desnom rukom iz sjene s kojom već godinama stvara kolekcije. Prema službenom priopćenju, Karl je radi zdravstvenih problema bio spriječen nazočiti predstavljanju kolekcije, a to je dodatno potaknulo šuškanja kako je stiglo vrijeme da se i on oprosti s kultnom kućom koju je upravo on učinio nezaobilaznom za novije generacije. Vrijeme će reći, no sa sve češćim promjenama kreativnih dizajnera najvećih modnih kuća, postaje zanimljivo promatrati što će se dogoditi s Chanelom jer će kad-tad Karl morati otići, a na njegovo će mjesto doći netko drugi koji ili dijeli istu viziju ili bez pardona gura vlastitu estetiku. Postalo je očigledno kako su modni dizajneri postali rock zvijezde modne industrije pa više nije dovoljno da iza nekog postoji kvalitetan portfolio i veliki talent primjeren viziji pojedinog brenda i modne kuće, nego i celebrity potencijal s kojim taj omiljeni “hype” postaje nepresušan izvor zarade. Nameće se pitanje hoće li Lagerfeldovo mjesto zasluženo preuzeti netko poput Virginie koja poznaje DNA kuće u srž ili će izbor pasti na nekog čije će zvučnije ime predstaviti novi plus na računu. Ipak, u pitanju je Chanel koji je zasigurno posljednja karika koja uspješno odolijeva zahtjevima kojekakvog konglomerata i “ljudi iz sjene”, svaka kolekcija je konzistentna, ali i očekivana, u najpozitivnijem smislu riječi, a takva će, nadamo se, biti i budućnost te kultne modne kuće.


Foto: Chanel
Objavljeno: 22.01.2019. u 19:33

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p