SVJETSKA MODA

Kako detektirati kopiju? Pa mobitelom.

Mobilnom aplikacijom u borbu protiv fake torbica

Radi li se o pravoj, autentičnoj torbici luksuznog modnog brenda ili pak samo o vjernoj kopiji? Pitanje je to koje ne muči samo bogate kupce toliko poželjnih i skupih statusnih simbola već i modne kuće, a odražava se na čitavo tržište luksuznih dobara koje već dugi niz godina zbog spomenutog problema gubi milijarde. No, procijeniti radi li se o kopiji ili o originalu u ponekim je slučajevima ozbiljan detektivski posao koji podrazumijeva prebrojavanje šavova, opipavanje svakog, pa i najsitnijeg detalja te uspoređivanje svakog milimetra, gumba, materijala i uzorka.

No, čini se kako je za kupce luksuznih modnih dodataka došao kraj (vrlo skupom i riskantnom) nagađanju jesu li "kupili mačka u vreći" ili su uspjeli ubosti original. Naime, njujorški je startup Entrupy lansirao mobilnu aplikaciju koja ima sposobnost detektirati i vrlo vjernu kopiju. Kamera povećava snimljenu površinu čak 260 puta te tako na svjetlo dana iznosi sve one sitne detalje inače nevidljive ljudskom oku. Luksuzni modni brendovi u svoje torbice često ugrađuju kojekakve "zaštitne elemente" kao što se, primjerice, ugrađuju u novčanice kako bi se otežalo krivotvorenje. No, u nekim slučajevima čak iti to nije dovoljna garancija da neki vješti krivotvoritelj nije otkrio čuvanu tajnu. Koliki problem na tržištu predstavljaju kopije statusnih simbola, a koje se šire brzinom požara u šikari, govori činjenica da će u 2017. godini modni brendovi uložiti čak 6,5 milijardi dolara za borbu protiv tržišta krivotvorinama. Stoga je razvoj mobilne aplikacije, koja poput pravog detektiva prepoznaje fakeove, za tržište statusih simbola došao kao pravi blagoslov! Naravno, za one koji se nalaze na "pravoj strani".

Naime, sve ćete spomenute "zaštitne elemente" moći pronaći aplikacijom za pametne telefone sa super moćnim povećalom, a povećalo će vam pomoći i da otkrijete kopiju koju često izdaju sitnice poput tek neznatnog prelijevanja boja ili nepravilnih šavova, što vaše oko inače nema sposobnosti zapaziti. Entrupy osim toga posjeduje i bazu podataka koja se sastoji od desetak milijuna fotografija s više od 30.000 torbica i novčanika, a uz pomoć koje će aplikacija usporediti vašu torbicu s originalima zabilježenima u bazi. Iz inovativnog njujorškog startupa poručuju kako se efikasnost aplikacije povećala za 98% otkako je aplikacija pokrenuta prije godinu dana (pokretači algoritam razvijaju od 2012.godine), a najbolji učinak postiže upravo kod detektiranja najpopularnijih među luksuznim torbicama kao što su one brendova Gucci, Chanel, Louis Vuitton, Fendi i Hermes.

Aplikacija, koja ima cijenu $299, možda nije dovoljno isplativa fizičkim osobama no svakako bi mogla koristiti zalagaonicama, vintage shopovima, online shopovima ili buyerima te svima onima čiji posao ovisi o autentičnost ponuđenog proizvoda. Da je korisnost ove inovacije prepoznata govori činjenica da se već 160 brendova predbilježilo za korištenje aplikacije, a Entrupy je prošle godine od donatora prikupio čak 2.6 milijuna dolara kako bi se ubrzalo usavršavanje algoritma i njegova efikasnost u raspoznavanju originala i fakeova. "Prije samo desetak godina svaka bi imalo upućena dama znala da Prada ili Gucci torbicu neće pronaći na uglu ulice no sve se to promijenilo trgovanjem online. Možda su luksuzni ko,madi dostupiji no sada je i teže pronaći razliku", objasnila je Susan Scafidi sa Sveučilišta Fordham iz New Yorka. Srećom, ova bi aplikacija mogla barem malo ublažiti harajuće crno tržište krivotvorinama.

Foto: Gucci
Video: Entrupy

Objavljeno: 06.09.2017. u 11:36

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p