MODNI DODACI

Kako je Happy Socks izgradio milijunski biznis prodajući čarape s uzorkom?

Čarape s veselim printom švedskog brenda

Nekoć, ne toliko davno, kupovina čarapa predstavljala je nešto posve bazično, nabavljale su se bez previše predumišljaja ili uključivanja nekog osobnog, jedinstvenog stilskog izričaja, nešto poput kupovine žarulja, čačkalica za zube ili pak paketa pamučnih potkošulja. Primjerci čarapa ponuđenih na tržištu kretali su se u otprilike tri različite boje, neke su bile nešto deblje, neke tanje, no u principu naš odabir to nije niti bio jer se radilo o komadima koji su bili izrazito slični, a niti smo mi kao kupci imali pretjerane preferencije van funkcionalnosti. Kao da nam niti nije padalo na pamet tražiti išta više od pamučne crne čarape s nešto elastina.

No, švedski je brend Happy Socks odlučio gledati izvan okvira. Iskoristio je  priliku i svojim čarapama s različitim uzorcima popunio praznu tržišnu nišu te stvorio (ili otkrio?) potrebu koja dotad, činilo se, nije niti postojala. Tvrtka je s radom započela 2008. godine, a od tada do danas prodala je impresivnih 40 milijuna pari čarapa kupcima diljem svijeta. Šarene čarapice ukrašene raznovrsnim uzorcima poput kojekakvog voća i povrća, pruga ili animal printa kupci mogu danas pronaći u više od 12.000 trgovina razbacanih po planeti, u više od 90 svjetskih država. Volite li svoje vrijeme provoditi scrollajući bespućima pretrpanog Instagrama, vjerojatno ste primijetili kako gotovo da ne postoji niti jedna influencerica ili modna blogerica koja na stopalima ne nosi čarape s Happy Socks potpisom. Happy Socks je imperijalistički osvojio ladice u domovima diljem svijeta i gotovo je nemoguće ne zapaziti njihove modele. Oni su posvuda.

Prije gotovo deset godina, kada su Mikael Söderlindh i Viktor Tell došli na ideju da pokrenu tvrtku čiji će core biznis biti čarape s uzorkom, jedine "pomaknutije modele" u tržišnoj niši tog modnog dodatka mogli ste nabaviti u nekim "otkačenim" shopovima gdje su se prodavale čarape s motivom Barta Simpsona, Che Guevare ili listom marihuane. Bilo je to izrazito dobro tempirano uskakanje u praznu nišu koja se nalazila između običnih, dosadnih, jednobojnih čarapa i čarapa koje su se kupovale iz sprdnje, da nasmiješ frendove za rođendan. Upravo tu, jasno, leži velik dio uspjeha švedske tvrtke koja danas bilježi multi milijunsku zaradu. Naravno, niša u koju je uselio Happy Socks brzo se popunila drugim igračima poput američke kompanije Stance koja je surađivala s velikim glazbenim zvijezdama, no Söderlindh je izjavio kako je konkurencija samo koristila Happy Socksu i doprinijela povećanju kvalitete, ponude kao i korištenju inovativnih marketinških alata što ih je, posljedično, uspelo na višu stepenicu.

Nemali dio uspjeha tvrtka duguje dobrom brendiranju što je odradilo samo (naizgled posve jednostavno) ime tvrtke ali i čitava filozofija brenda koja se oslanja na sreću pobuđenu malim stvarima u životu, a koju je Söderlindh ovako objasnio: "Radi se o emociji. Kada ustaneš ujutro i pitaš se hoćeš li danas obuti točke, crvenu boju ili možda ananase. Radi se o tom malenom momentu sreće." No, stožeru se Happy Socksa učinilo kako je ono što nude mnogo bliskije muškoj nego ženskoj publici, čak i kada su u pitanju unisex čarape pa ove jeseni kreću u ekspanziju na ladice ženskih soba. Posebna linija imena Hysteria bit će posve okrenuta ženskoj publici, mnogo profinjenija, s puno više odabira po pitanju uzoraka te prilagođena nošenju uz sandale s potpeticom ili pak zatvorene niske cipele. Kreativna direktorica nove linije Paula Maso kaže kako će u svojim počecima Hysteria pomnije birati suradnje te kako će se koncentrirati većinom na manje razvikana i poznata imena iz svijeta umjetnosti kao i na kreativce prepoznate na društvenim mrežama.

Što se pak nošenja čarapa kao upečatljivog i bitnog modnog dodatka tiče (a ne samo kao bazičnog komada puke funkcionalnosti), Happy Socks smatra kako se ne radi o prolaznom modnom trendu te ističu kako svake godine bilježe rast u prodaji, uz to da su samo prošle godine ostvarili zbilja impresivnu dobit od 100 milijuna eura. Vjerujemo kako će žene s podjednakim entuzijazmom prihvatiti i žensku liniju Happy Socksa. Zašto? Švedska je tvrtka očit dokaz kako je moguće uspjeti u svemu što radiš naciljaš li dobro tržišnu metu, a ako uz to imaš dobro razrađen plan, samo nebo je granica.

Foto: Happy Socks

Objavljeno: 20.07.2017. u 10:30

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p