SVJETSKA MODA

Kamo ide Saint Laurent Paris?

Grunge pokret Hedija Slimanea

Čak i najopreznije kritičare oblijevao je znoj prije predstavljanja nove Saint Laurent kolekcije. Poznato je da Slimane ne trpi loše kritike te da pažljivo bira imena koja će prisustvovati reviji. S prvom kolekcijom možda je i uspio donekle eskivirati strašni sud modnih pera, koja su odreda pisala kako je kolekcija komercijalna u tipičnom Slimane stilu, ali da nisu  uočili posebne inovacije ili  direktne poveznice s bogatim nasljeđem kuće YSL. Druga kolekcija koju je predstavio jučer, nije ga mogla sačuvati od oštrijih kritika, pa čak i uvreda, koje su na njegov račun izrekli i napisali modni poznavatelji i pokoji drčniji urednik.

Može se reći da Slimane ne robuje kući u kojoj radi te da ga previše ne zanima što se tu prije događalo i na kojim se temeljima gradilo. Sasvim sigurno nije satima sjedio u arhivima YSL-a i proučavao siluete i rane radove pokojnog Yvesa, kao što je to napravio Alexander Wang s Balenciagom, jer da kojim slučajem jeste, kolekcija koju je prikazao jučer nikada ne bi doživjela svoju prezentaciju u sklopu Paris Fashion Weeka.

Slimane razmišlja i stvara kroz prizmu glazbene industrije; poznat je kao strastveni obožavatelj underground bandova i kulture koja uglavnom negira sve što je klasično i poznato. S tim na umu, njegov je modni pravac jasan ali sasvim neprikladan za stvaranje pod okriljem modnog bastiona kakav je kuća Yves Saint Laurent.

Nećemo se nanovo prisjećati  promjene imena branda i logotipa, jer je ta priča još uvijek rana koja krvari i češe sve obožavatelje ovog kultnog branda. Pogled ćemo usmjeriti prema budućnosti u kojoj , po svemu sudeći, više neće biti mjesta za dublje promišljanje o reinterpretaciji klasičnih YSL komada, oni će se nuditi u high street dizajnu po high end cijeni, jer doista, ono što je Slimane jučer pustio na pistu možete pronaći u svakom bolje opskrbljenom high street dućanu po znatno povoljnijoj cijeni.

Ne možemo tvrditi da ova kolekcija ipak neće doživjeti komercijalni uspjeh, barem što se tiče mladih pjevačica i glumica koje će svesrdno promovirati svoju cool flanelsku košulju u kombinaciji s H&M majicom s printom Nirvane, ali možda je već došlo vrijeme da Slimane osnuje vlastiti brand pod kojim će stvarati modu kakvu želi. Cathy Horyn bi tu odluku svakako pozdravila.

Zaokruženost modne priče ključna je stavka u stvaranju genijalnog Riccarda Tiscija koji svakom novom kolekcijom pokazuje koliko se razvija kao dizajner. Svoju jesensku kolekciju opisao je kao najzabavniju koju je dosad kreirao. Kao zabavan motiv izdvojit ćemo lik Bambija koji se našao na predimenzioniranim vestama i torbicama. Raskošan print inspiriran romskom kulturom prožet je kroz čitavu kolekciju i apliciran na jakne od mekanog materijala, pencil suknje i prozirne bluze. Best seller kolekcije svakako su motorističke jakne izrađene od kombinacije pliša i kože, koje je upotrijebio za stilističku intervenciju te ih vezao oko struka modela. Sve štovateljice Tiscijevog dizajna svakako će zanimati kolekcija asesoara. Za narednu sezonu Tisci sugerira luksuzne višebojne čizme od pitona u nijansama ljubičaste, žute, narančaste i bordo crvene.

A.P.

Photo: Guliver/Getty

Objavljeno: 05.03.2013. u 15:25

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p